Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Off topic - [OT]

Enorm vattenfylld blåsa på tån

2011-07-01 18:21 #0 av: [Linsenhejhej]

Hjälp! Jag kom hem från en 3-timmars lång promenad med hunden och märkte att mina tår ömmade lite. Nu kollade jag nyss på tån, och fick se den största blåsan i mitt liv! Vad ska jag göra? Jag vågar inte sticka hål på den. Försvinner den av sig själv?

Anmäl
2011-07-01 18:32 #1 av: Emaljoh4

Det där är en tumör ser du väl! Förvånad

Anmäl
2011-07-01 18:33 #2 av: Lorita

jag bränner toppen på en nål och sen ticker jag igenom blåsan två gånger som ett kryss och försöker få ut allt som finns i blåsan och sen på med plåster.

Den kommer gå bort av sig själv men det kommer ta väldigt många dagar som du inte kan ha skor.

sen klipp inte tånaglarna för korta det är så lätt att få nageltrång då.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Anmäl
2011-07-01 18:34 #3 av: Emaljoh4

Du kan använda sandaler syrran, Glad

Anmäl
2011-07-01 18:45 #4 av: [Linsenhejhej]

#2: Tack! Nu har jag gjort det. Glad Stuckit hål på den alltså.

Anmäl
2011-07-01 19:17 #5 av: Lorita

Glad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Anmäl
2011-07-01 21:30 #6 av: [Varulv]

En gång i mitt liv har jag haft veritabel SKOSKAV. Inte så roligt, kan jag intyga. Skoskaven uppstod uti fjällen. När ibid. väl var ett faktum (för mig) så sammankallade jag till rådslag (med mig själv). Vi beslutade då enhälligt att avbryta expeditionen.

Sagt och gjort. Det blev att knalla en komma sju mil tebax till färjan som skulle ta oss tillbaka till civilisationen. Det var inte nådigt, kan jag lova.

Väl hemma uppsökte jag vederbörlig distriktssjuksköterska. Fick specialplåster som skulle va på en hel del tid. Därefter var det en gägga - vilket det skulle vara enligt manualen.

Och så småningom läkte det hela ut.

Ack, vilken välsingnelse - då!

Glad

αγάπη

Anmäl