Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2367 ggr
zatanica
7/9/11, 8:44 PM

Ja ibland är man knäpp

Ja vad gör man när rastlösheten river i kroppen? Cykeltur ner till Bråviken lockar men inte kommer jag iväg inte. Vill få med sambon som är fast vid tv spelet. Vandrar runt runt hemma.
Sedan får jag ont i huvudet och typ somnar, för att någon timme senare åter vara rastlös. Men denna gång med huvudvärk och illamående, troligen hungrig, men orka. Jo då ställer man sig och tittar in i städskrubben. Den städskrubben som blev helt demolerad för över ett år sedan. Men den är målad men inte mycket mer. Vart påväg att göra hyllor dit 100 000 gånger. Men nu fick jag arslet ur vagn, med dunkande huvud och illamående ble det en hylla efter mycket springande upp och ner från källaren för att såga och fixa. Men bra blev det.
Senare med mat i magen är bara rastlösheten kvar, men tänk att man ska behöva må pyton för att fixa klart :)

Annons:
lilli-l
7/10/11, 8:44 AM
#1

Känner igen det där!

Just som man mår dåligt, psykiskt eller fysiskt, så då helt plötsligt kommer infallet att göra något man tryckt undan länge!

Men bättre sent än aldrig, eller hurSkrattande

Carpe Diem….Fånga dagen

[Pappsing]
6/14/12, 11:10 AM
#2

*skrattar*
Shit, det är verkligen lyx att ha någon form av diagnos.
Men kan känna igen sig i, andras tankar och uppelevelser, det kanske de som inte har diagnos, kan göra med.

Men vi har ett forum, där vi får kontakt med andra, som har diagnos, där vi skriver ner våra tankar med mer.
Underbart tycker jag…

Känner ni även igen det här med att känna rastlöshet, men inte helt vilja göra något åt det?
Som att t ex åka ut och cykla en sväng…istället blir man sittande i soffan och kanske irriterar sig lite på saker, som man annars inte hade tänkt på…*skrattar*

Stackars min fru som har fått detta, då och då..

[CajsaBajsa]
6/14/12, 12:23 PM
#3

Haha, ja jag känner också igen mig. Och som du, Pappsing, skriver att man är rastlös och vill hitta på någonting men man gör det inte.

[Pappsing]
6/14/12, 1:40 PM
#4

….lite som att man vet om att diskeberget i vasken, går ingenstans….men man sitter vid datorn, känner att man borde ta tag i det, men gör det inte….

Cajsabajsa, hur har det gått med din utredning förresten?

[CajsaBajsa]
6/14/12, 1:43 PM
#5

Ja disken ja… den är en del av köket Tungan ute

Jag sitter här nervös och väntar på att jag ska sticka iväg klockan tre. (Och så klart ska man ju göra sig iordning i sista stund, nästan i alla fall)

[Pappsing]
6/14/12, 1:44 PM
#6

Cajsabajsa: Det där med att göra sig i ordning i sista stund…är med en sådandär knäpp grej…*skrattar*

Jag hoppas det går bra för dig!!

*håller tummarna*

Annons:
[CajsaBajsa]
6/14/12, 1:50 PM
#7

Ja och så när man väl ska gå kommer man på att man inte gjort det och det och det, och så kommer man försent i alla fall. Men idag har jag förberett i god tid och tar god tid på mig att gå.

Tack! Glad

lilli-l
6/15/12, 10:02 AM
#8

Åhhh, vad jag känner igen mig Flört

Jag ska vara på ÖVP kl 11,00 idag, har en 20 min på mig att ta mig dit. Kl är nu 10,00 och jag sitter vid laptopen, i pyamas, har inte borstat tänderna, har inte klätt mig!

Och nu börjar jag känna att jag måste ta itu med allt och ändå så tickar tiden iväg och jag sitter här och skriver!!

Som vanligt Förvånad

NU reser jag mig upp!

Och börjar..

Nu..

Carpe Diem….Fånga dagen

[Pappsing]
6/15/12, 10:34 AM
#9

*skrattar*
Underbart det är när man känner igen sig hos varandra…

[CajsaBajsa]
6/15/12, 2:06 PM
#10

#8 Precis! Skrattande

Och jag skrev ju att jag var i god tid och allt. Men såklart så stod jag där vid dörren och kom på att jag ju måste leta reda på en kofta och att jag glömt sminka mig. Så fem minuter för sent gick jag utanför dörren. Sen stressade jag hela vägen dit (jag promenerade) fastän jag såg på klockan att jag inte behövde stressa. Och så kom jag dit så att jag satt i väntrummet med andan i halsen tio minuter för tidigt. Sen så var han dessutom fem minuter för sen.

[Pappsing]
6/15/12, 3:27 PM
#11

Japp, göra sig klar i sista stund….är något som är en sport för oss…
Eller, så är man där i överdrivet god tid, om man ska någonstans.

När man är där överdrivet god tid och man ska träffa en kompis eller så….blir man så arg på personen, om den är sen….typ en kvart sen, utan att höra av sig ens….

Upp till toppen
Annons: