Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1524 ggr
zatanica
7/9/11, 8:48 PM

Vänn/er sökes

Ja idag när jag klättrade på väggarna och gått igenom telefonens nummer ett antal gånger och insett att där inte fanns någon som man ville ringa kom jag på att det kanske är dags att hitta någon att umgås med ibland.

Så min undran är det kanske någon här som bor i Nyköping/Norrköpingstrakten som har samma problem som mej, som inte är strikt och tråkig och gammal eller hur man ska säga. Ja gkommer glatt att gunga i lekparken när jag är 50 bast oxå och inte tänka så mycket innan jag gör något.

Ibland kan jag glömma bort att man behöver umgås med någon och inte alls ha lust, kanske det som gjort att de få vänner man en gång haft typ tröttnat när man har perioder man inte vill göra något eller ses.

Här borde det ju finnas en drös med folk som skulle stå ut med mig :) Lika barn leka bäst heter det ju har jag hört.

Annons:
zatanica
7/9/11, 8:50 PM
#1

Ja just kanske skulle skriva någe mera :) Tjej snart 28 år som älskar djur och natur, har tre katter och två kaniner, snart tre. skulle kunna ha en hel djurpark med djur av alla sorter. Har läst mycket när jag var yngre, gillar det fortfarande, men har inte ro att läsa så mycket nu förtiden, finns ju så mycket mera att göra när man är "vuxen" Känner mig som allt mellan 9 och 102 beroende på dag och vem man prataar med :)

Labolina_73
7/10/11, 1:04 AM
#2

hahahaha men jösses,,, jag känner igen det där,,,,, telefonboken,, hm,,,

//Linda

vuxenadhdbipo
7/10/11, 9:46 AM
#3

Har du provat gå dagvård/grupper på psyk? Där kan man med tur hitta andra som liknar en själv… jag umgås utesutande bara med "tokar" =) 

(jag bor dock i fel ände av Sverige annars hade jag gärna hittat på nått)

Blomkrukan
7/10/11, 10:49 AM
#4

Jag väntar på att få komma till Habiliteringen här i stan för där har dom träffar med "likasinnande". Min förhoppning är att hitta någon som kan bli min vän : ) Kommer få komma dit efter semestrarna : )

Kanske finns sådant hos dig också?

[WX5]
7/10/11, 11:53 AM
#5

Finns det inget Klubbhus där du bor?

zatanica
7/10/11, 9:32 PM
#6

Nja fick ju min ADHD diagnos för bara några månader sedan lagom till folk skulle på semester och saker så är lite fast. Men de nämndde något att efter sommaren kan jag få gå någon grupp av nått slag, skulle vara kul/bra på ett vis. Samtidigt som jag ogillar att träffa nya människor om de är fler än typ 1.

Klubb i närheten av där jag bor är nog mest sportfånar.

Väntar på AS utredning oxå, så när väl det är igång kanske man kan hamna på något för likasinnade tokar.

När doktorn och psyktanten nästan vid första mötet sa att de ville skicka remiss för AS utredning mer har jag snett att det nog är en hel del AS i mig med. Lite därav folkproblemet kasnke…

Ibland vill man träffa någon/några likasinnade men att tas teget är blä.

Annons:
[WX5]
7/11/11, 8:50 AM
#7

Klubbhus är till för psykisk ohälsa. Ett ställe där personer med ohälsa kan vara tillsammans och umgås. Man pratar inte om sina diagnoser utan man har trevligt och gör olika saker och hjälper till i huset.

Fountain House heter det på original och kommer ursprungligen från USA.

http://www.sverigesfontanhus.se/

zatanica
7/11/11, 9:42 AM
#8

#7 haha trode du menade klubbhus som i typ fotboll mm :)

[WX5]
7/11/11, 9:47 AM
#9

Misstänkte det. Flört

Det finns ett i Nyköping såg jag. Det är gratis att vara med i såna Klubbhus.

zatanica
7/11/11, 9:21 PM
#10

Jo jag gick in där och kikade, tack för länken. Kände lite  meh varning. Varför har inte de på arbetsförmedlingen nämnt detta ställe för :( De borde ju kunnat skicka dit mig med tanke på hur många år jag gått på arbetsförmedlingen utan att något hänt. Verkade ju vara en ganska bra ide/platts.

[WX5]
7/12/11, 7:10 AM
#11

Jo det är en jättebra plats. Tror inte min ams vet om den heller. Jag fick reda på den via dagverksamheten.

Upp till toppen
Annons: