Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2065 ggr
[WX5]
2011-07-12 10:03

Glad

Ja det är jag just nu för jag vägde mig för en stund sedan och insåg att jag just gått ner 2 kilo på 3 dagar.

Äter både Abilify och Medikinet och båda har aptitlöshet som biverkan. Egentligen borde man ju inte bli glad för en biverkan men viktnedgång är jag alltid glad för.

Jag äter dåligt och väldigt lite. Inte för att jag gör det med flit men jag klarar inte av att äta så mycket och blir illamående och lätt proppmätt.

Annons:
vuxenadhdbipo
2011-07-12 10:28
#1

GRATTIS! Jag vill också få den biverkningen :-P vilket läkarn lovat hahaha det är han skyldig, för tidigare meds har gett uppgång (damn!!!!).

Ska försöka få till att jag ska få börja tidigare än beräknat med Concertan, orkar inte vänta till slutet av augusti, seriöst, galen AB ;)

Och då inte bara för viktminskning (host host host)

[WX5]
2011-07-12 10:40
#2

Tack!

Trodde inte att jag skulle få denna biverkan, det fick jag inte med den låga dos jag hade i början men nu när jag ökat så känner jag av den. Plus att jag slutat med andra mediciner som gav mig hungerkänslor så jag åt massor och gick upp i vikt.

vuxenadhdbipo
2011-07-12 11:18
#3

Ahhhh, jag har slutat med min fettomedicin och gud vilken skillnad på sug och tröstätning… och vätskesamling! Nu vägrar jag viktökande (litium neeeej noooo waaaaaaay som dom tjatat)

Innan ephedra/effedrin vart dopingklassat och kännetecknats som farligt så åt jag dom för koncentration och välbefinnande och gick ner massor till följd av ork och få tummen ur rövet och mindre kaos. Tänk att jag inte hade någon aning att jag självmedicinerade (år 2003)

lilli-l
2011-07-13 10:42
#4

Hur är det egentligen med concertan? Hjälper den till att få ork att uträtta saker och ting?

Jag är otroligt rastlös i kroppen och huvudet spinner jämt med tankar om allt mellan himmel och jord!

Är hela tiden, i tankarna, framåt i tiden..om ni förstår vad jag menarFlört

När jag har supervärk (fibro) och måste lägga mig på spikmattan eller bara lägga mig och vila, då direkt jag lagt mig kommer rastlösheten och jag har svårt att ligga kvar!

Känner det som om jag hela tiden måste göra något, hushållssysslor m.m, men jag ORKAR inte. Kan inte för mitt liv få till det!

Sen kommer en dag, då går det i 170 och jag stressar igenom saker jag VILL göra och får otroligt mycket gjort, nästa dag: sittandes som ett mähä!

Har massor av telefonsamtal till olika ställen som skulle ha gjorts, men skjuts bara framåt.. Jag tar det sen, tänker jag, men sen kommer aldrig!

Hjälper concertan? HoppasOskyldig

Carpe Diem….Fånga dagen

[Joje80]
2011-07-14 08:29
#5

Jag har gått ner 2kg på 2v. Känner att det e helt ok faktiskt..Jag äter fast jag inte känner hunger. Vill inte få näringsbrist och tappa håret eller nåt annat otrevligt..Jag har inte så mycket att ta av så det e bra att jag inte rasar. Väger numera strax under 60kg och e 172cm..

Enligt bmi har jag 3kg till till godo sen ligger jag på gränsen till undervikt så jag stoppar i mig mat för att inte rasa ner..

vuxenadhdbipo
2011-07-16 10:59
#6

#4 hahaha gud vad du låter som mig Skrattande (hoppas också på lite räddning av concerta)

Annons:
lilli-l
2011-07-16 23:15
#7

#6 Ja, tänk så det kan varaFlört Äter du Concerta eller ska du?

Du har säkert skrivit det förut och jag har säkert läst det, men snurpelle som man är..hehehehe!

Carpe Diem….Fånga dagen

Upp till toppen
Annons: