Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1854 ggr
Salish
2011-08-05 14:35

Kan jag ha add?

Så länge jag kan minnas har jag haft jättestora koncentrationssvårigheter. Har svårt att hänga med i skolan, och har speciellt svårt för matematik. Hur mycket jag än försöker förstå går det inte. Jag kan inte hålla deadlines och glömmer hela tiden bort vad jag ska göra. Jag har försökt att skriva ner saker i en loggbok men det har inte fungerat eftersom att jag helt enkelt glömmer bort att skriva ner det eller ta med boken… När jag var yngre hade jag svårt att sitta still och blev lätt arg. Det blir jag inte alls mycket längre, förutom i väldigt stressade situationer då jag kan bli väldigt lätt arg. Jag har även en tendens att skjuta upp saker och ting. "Oj jag kanske ska boka körlektioner? Oj jag kanske ska plugga på teorin? Oj jag kanske ska ta och göra matten? Neh, jag gör det senare." Sen skjuter jag upp saker tills att jag glömmer dem. Det kan vara saker i hemmet också. Mina föräldrar och syskon tjatar och tjatar på att jag ska göra saker men jag glömmer helt enkelt bort det. Jag får ofta höra (främst från familjemedlemmar) att jag är lat, seg och handlingsförlamad, men jag vill ju! Jag vill kunna hjälpa till, plugga utan att bli distraherad, men det går ju inte D:

Jag läser just nu Konst och Design på gymnasiet och ska börja mitt andra år där nu efter sommaren. Det är en linje som passar mig perfekt, men jag har ändå svårt att koncentrera mig då det finns elever som är jättestökiga och jag kan inte koncentrera mig då. Jag glömmer bort skolarbeten och annat också.

Jag har ett par få vänner, och en pojkvän. Dessa tycker jag om jättemycket och kan vara jätteöppen med, men med nya människor blir jag tyst och har svårt att kommunicera med dem. Jag är väldigt kräsen med vilka jag väljer att vara med, så oftast kommer jag inte överrens alls med människor, men när jag väl gör det kommer jag jättenära dem.

Jag har försökt prata med mina föräldrar om detta, men de tycker bara att jag överreagerar och att jag bara "är sån". Jag har åtminstone fått dom att förstå att jag behöver hjälp från dem att komm ihåg saker och ting, men de tycker att det är onödigt att jag ska gå och få en utredning.

Jag har även en extrem fobi för spindlar som gör att jag får panik och sedan är på helspänn i flera timmar efteråt. Jag vet inte om detta spelar någon roll, men jag tyckte att panikattacker lät som nånting som kunde spela roll.

Vad tror ni?

Annons:
lane
2011-08-05 14:43
#1

jag är samma men har ingen pojkvän

Niklas
2011-08-06 06:53
#2

Det är svårt att säga vad du kan ha, men att kontakta BUP låter som en bra idé. De kan nog hjälpa till.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Salish
2011-08-06 12:30
#3

Okej, tack! =)

Upp till toppen
Annons: