Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1179 ggr
cervelo
9/9/11, 9:46 AM

Har precis fått min diagnos

Hej.. ganska gött å hitta denna sidan..

Jag känner mig helt värdelös.. som ha dessa problem. Jag har Aspergers och adhd…

Jag hatar det!! För det är till 90 procents chans att. Om jag skulle bli gravid så får mitt barn det..

Å min killer är inte så sugen på att skaffa barn då!!!

Mår så jävla dålig över detta…

yey

Annons:
Allamej
9/9/11, 10:14 AM
#1

Är du värdelös på riktigt? Var du det innan du fick diagnoserna? Om inte så är du det inte nu heller.

Enda skillnaden är att du nu kan anpassa livet efter din kapacitet. Och hur det står till med ärftligheten, min bror har ADHD och jag as+add syster ADHD och han har skaffat 2 barn hittills, alltså inget att vara rädd för. Mina kusiner skaffar också barn med sina diagnoser så där är nog inte problemet.

En otroligt trångsynt kille skulle jag vilja säga.

Men välkommen hit :) Du kommer att upptäcka att denna sida är full av goa människor som hjälper en att vada igenom djungeln om vad det är att vara bokstavsmänniska :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

cervelo
9/9/11, 10:20 AM
#2

Gud va fint skrivet tack!!!! =) börja gråta!!

yey

Allamej
9/9/11, 10:34 AM
#3

Gråt inte, du vet ju äntligen varför du har haft det jobbigt och jag reagerade ungefär som du när jag fick min diagnos :)

Saker som hänt kan du nu se i ett nytt ljus, du vet nu varför det blev som det blev. Jag har gråtit många tårar eftersom jag inser mer och mer hur fel jag egentligen gjort och hur illa jag har behandlat mig själv…

Men det är mer en välsignelse att veta än att inte göra det. Och dom som är värda din kärlek ser inte på dig annorlunda.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Porklash
9/9/11, 1:05 PM
#4

Jag fick min ADHD diagnos i går och även en del "högfungerande autism" fick dem in i diagnosen…

Båda mina barn har ADHD.

Ja innan min äldste fick hjälp var det lite jobbigt eftersom: jag var helt obehandlad (när jag förstog att jag antagligen hade ADHD så började jag agera efter det vilket hjälpte mycket) och hade inte mycket koll på ADHD men är man medveten om hur NPF fungerar så blir det mycket lättare att göra "rätt" så att allt funkar "ändå". En del grejer funkar ju t.o.m. bättre p.g.a NPF skulle jag vilja påstå.

Min äldste var rätt utåtagerande men med mycket guidning av oss föräldrar och byggande av olika strategier gick det bra. Sen när han fick medicin har det bara funkat hur bra som helst!

Vår yngste fick diagnosen i Augusti och vi ser inget behov av medicin än.

Sen tycker jag att visst NPF är ett funktionshinder om man ska leva ett s.k. normalt liv (och det vill jag nu) men om man anpassar livet efter hur man är istället för tvärtom så kan det funka för många av oss i alla fall.

Hade jag haft råd att jobba halvtid skulle jag inte känna ett behov av medicin t.ex. Så när jag får råd med det så…

pEr

Upp till toppen
Annons: