Annons:
Etikettdiverse-npf
Läst 3858 ggr
JohannaEkroth
10/2/11, 5:03 PM

AS - Människors auror

Jag vet inte om ni har hört, men runt varje människa så finns det en aura, dvs ett energifält som i vanliga munnar kallas utstrålning.

Jag personligen känner mycket av personkemi och människors utstrålning dvs auror mer än vad jag får ut av vad de säger och visar med kroppsspråk. Då jag har svårt att tolka detta.

Jag har väldigt lätt att känna om en människa är att lita på och man känner sig trygg eller om man bör gå.

Dock är det mycket svårt med sk psykopater då de har en tendens att dölja sin egna personlighet, likt en kamelont.

Hur är det för er andra med AS, känner ni av auror?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
kalindas
10/2/11, 5:54 PM
#1

Jag är nu Sveriges med osynska person. Glad
Så några aura känner jag inte av.

/Elisa

[Varulv]
10/2/11, 7:13 PM
#2

Ja definitivt. Jag känner av auror (om man nu vill kalla fenomenet så, så gärna för mej!). Skulle kunna referera till ett tydligt exempel som utspelats inför mig under de senaste veckorna, men vill inte gå in på detaljer. Men där tydliggjordes denna starka förmåga som jag har att kunna läsa av mycket subtila stämningar i min omgivning - och samtidigt kunna ge dessa en ganska så korrekt tolkning.

Kort sagt: jag vet vad som utspelar sig i andras tankebanor - långt innan dessa kommer till verbala formuleringsförsök.

På grund av denna min förmåga har jag ofta tänkt, att det verbala språket är väldigt onödigt - det blir liksom bara att göra tafatta försök att "verbalisera" sådant, som redan är alltför allom bekant.

"Intet nytt under solen" vill man konstatera när någon öppnar munnen för att försöka säga något som alla redan har känt av.

Fast skillnad är det med språkanvändningen i sådana här sammanhang som "Bokstavsfolk i fokus" etc. - där gör språket sann nytta. (Ty där har vi inte tillgång till varandras auror…) ObestämdFlört

Svea-
10/2/11, 7:53 PM
#3

nnneejj… det tror jag inte.. mer att jag av erfarenhet och mitt sätt att se det många andra missar att jag kan veta om man ska tex "lita" på någon.men psykopater är det ju mkt svårt med.dom ljuger ju även i sitt kropps språk så hur man ska kunna veta med någon sådan individ vet jag ej.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Silent_Hill
10/3/11, 3:20 PM
#4

Jo jag kan både se och känna av människors auror. Vet direkt vilka man kan lita på och vilka som har baktankar i det dom gör. Har lätt även för att fånga upp personligheter och känslor hos folk.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

sudniF
10/4/11, 12:43 PM
#5

Tror jag kopierar varulvs inlägg Tungan ute

Nä men jag känner så eller upplever det som han beskriver, men jag är fullkomligt urkass på att uttrycka mig, blir alltid fel och missuppfattas. Vilket gör att det blir extra tokigt på forum såhär och sen är jag urklass på att läsa, min ork och koncentration är helt väck (och nu svamlar jag iväg som vanligt)

VeganGeek
10/4/11, 2:46 PM
#6

#1 Jag med! Ska vi dela på "titeln"? Flört

Annons:
kalindas
10/4/11, 3:52 PM
#7

#6
Självklart delar jag med mej! Skrattande

/Elisa

jessejames
10/17/11, 1:52 PM
#8

Jag har inte AS men fick precis en ADHD diagnos, de var först inne på AS men dom ansåg att mina AS drag är ett resultat av min "dåliga" barndom typ, men det var inte det jag ville diskutera.

Det har hänt många gånger i mitt liv att jag fått en "känsla" av att en person är "falsk", utan att ha några egentliga grunder. På samma sätt som jag kan känna att någon annan är trygg. Jag kan helt enkelt inte umgås med vissa personer pga den här känslan och ibland har jag en annan känsla av att någon är en "ny eller gammal själ", jag har lite svårt att förklara detta eftersom det är känslor och inte beroende på någon tro eller sånt som jag har. Det kanske helt enkelt har något med att göra att jag kan omedvetet läsa av människors kroppsspråk att de är falska/osäkra eller tvärtom och att de som känns som "gamla själar" helt enkelt har levt ett hårdare liv och tagit sig igenom det, who knows.. Kanske nån annan som känner igen detta och kommit längre i funderingarna?

Hörde även röster som liten, dock skrek jag bort dessa och har inte hört de sen dess. Psykos eller inte, vet ej..

MissInAction
10/17/11, 6:07 PM
#9

Har inte AS-diagnos men jag känner igen mig mycket. Har alltid lätt känt av stämningar och intentioner bland människor, och huruvida någon är genuin eller inte. Vet inte om det är samma som aura dock Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Varulv]
10/17/11, 9:20 PM
#10

#8 Jag kan bara uttala mig utifrån min personliga tro här, men för mig är hallucinationer mågonting rättså normalt. Förmågan till hallucinationer finns hos alla varelser (åtminstone människor) och har ett städsevarande uttryck i våra drömmar. Själv kan jag med lite vilja framkalla hallucinationer i gränslandet just mellan vakenhet och sömn, och det kan faktiskt vara ganska underhållande upplevelser…! Flört

Att höra röster tycks vara ganska vanligt för personer med schizofreni-diagnos. Så länge individen vet om att rösterna inte är den sanna verkligheten utan just hallucinationer, så borde det ju inte vara någon fara på taket.

Men psykos, det är något helt annat det.

jessejames
10/18/11, 10:38 AM
#11

#10 Jag upplever ganska ofta i perioder det där med hallucinationer mellan vaket och sömn, jag kan inte framkalla de själv dock. Det är liksom som att jag domnar bort i kroppen och sen fortsätter verkligheten in i en dröm fast jag fortfarande är vaken, nästan som en paralell verklighet. Rätt mysigt faktiskt.

Läkaren på NPU kallade mina röstupplevelser för psykotiska. Jag har ingen aning om vad det var. Det kändes ungefär som att få in en radio i huvudet, ibland på olika språk, och det hände bara när jag var ensam och det var för lite ljud runtomkring typ.

[Varulv]
10/18/11, 6:33 PM
#12

#11 Det där med att liksom ha en radio i huvet, det vittnar väldigt många med schizofrenidiagnos om. En del blir tokiga av det, och det är där, enligt mitt förmenande, som psykosen kan börja bli aktuell.

Jag själv har aldrig varit psykotisk, men inser att jag med "fel" miljöomständigheter relativt lätt skulle kunna bli det (eller åtminstone svårligen… Flört ).

Däremot så händer det att jag får hallucinationer, alltid på natten. Jag själv vill se dem som dröm-fragment som dröjer sig kvar efter att man har vaknat. Min senaste hallucination var en gräshoppa, större än dem som finns, mycket detaljerat och vackert tecknad - där fanns så att säga väldigt mycket mer att upptäcka vid detaljfokusering.

Jag vaknade således mitt i natten och där satt nyss beskrivna gräshoppa alldeles på kanten till fönsternischen. Den rörde på alla sina tentakler, och vandrade resolut om hörnet.

Jag visste inte i detta då om gräshoppan var verklig eller hallucinerad (den var alltså lika verklig som "verkligheten för övrigt"). Så jag var tvungen att resa mig upp ur sängen och titta runt hörnet!

Och där fanns ingen gräshoppa. Då visste jag att min upplevelse hade varit en hallucination.

Jag har kommit att fundera fram lite teorier kring det här, men dessa är nog inte lägliga att presentera ännu, åtminstone inte i detta sammanhang.

Glad

LenaR
10/18/11, 7:40 PM
#13

När jag läste den här tråden kom jag att tänka på Messiaen, och skrev ett litet inlägg om honom på epoker iFokus. Han lärde sig hallucinera på kommando när han satt i ett fångläger i Tyskland och svalt. Om det intresserar någon. =)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
[Varulv]
10/18/11, 10:12 PM
#14

#13 Bra inlägg, fin musik! Glad

Star68
10/27/11, 10:09 AM
#15

Bra ämne! Det intresserar mig mycket! Har precis kommit hem från en VÄLBEHÖVD semester och försöker plöja igenom en hel del trådar lite snabbt… Just nu är jag på min arbetsplats (har rast förstås), och läser på min telefon och eg vill jag fatta mig kort (men är hopplös på det). Känner igen mycket av det jag läser här ovan… Oftast känner jag av en hel del men det har också hänt enstaka gånger att jag åkt på en "blåsning" om ni förstår vad jag menar. Dvs att jag har känt bara positiva vibbar och efter en tid märkt av helt andra saker. Det tråkiga är att jag inte helt har möjlighet att bryta kontakten med en viss "falsk" person utan att det får allt för stora konsekvenser för umgänget inom familjen. Denna person har dessutom en förmåga att suga ur energi. Det vanligaste är dock det som många av er beskriver här Jag blir alltid påverkad på ett eller annat sätt av olika energier runt omkring mig. Säg gärna till om ni inte fattar vad jag menar. :-) (Obs, har ingen diagnos än, men misstänker AS och ev AD(H)D.) Nu måste jag sluta! Återkommer kanske… :-)

Lolly
1/2/12, 3:08 AM
#16

Jag bruka får flimmer och doningar m.m.

Upp till toppen
Annons: