Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2006 ggr
Zaphix
10/24/11, 9:51 PM

OT: Hjälp med utklädnad

Ska på fest till helgen, d.v.s. halloweenfest. Jag är inte riktigt typen som går på fest längre, inte alls förtjust i många människor på en social tillställning, väldigt ångestladdat.

Men jag har bestämt mig att jag måste försöka bli kvitt ångesten och utmana det som är jobbigt, denna gång är det att gå på fest.. Flera av dom är jag bekväm med och ser fram emot att träffa, även om det ger endel ångest, medan andra är jag inte bekväm med att träffa.
Dricker inte alkohol längre, vilket är jobbigt i dessa sammanhang då det tar bort ångesten endel och jag blir mer bekväm, men jag får klara mig utan det.

Men jag måste väl utmana mig själv..

Det största problemet nu är att man ska klä ut sig.. Det är riktigt jobbigt. Vill vara nåt annorlunda och roligt, men inte nåt som är konstigt och roligt i åt fel håll, Vill klä ut mig till nåt som smälter in, men ändå är lite annorlunda. Komplicerat.

Jag har heller i princip inga pengar att spendera på det, och har bara vanliga kläder hemma. Men kan köpa nåt billigt, helst nåt jag kan använda i andra sammanhang också.

Vad kan man klä ut sig till!?

Jag har verkligen ingen inspiration, har funderat i två veckor, men inte lyckats komma på nåt bra.. Eller nåt alls.

Jag har tidigare i samma umgängeskrets varit utklädd till terrorist, häxa och vampyr, så måste bli nåt annat.

Nån som kan hjälpa mig med idéer?

Skulle hjälpa mig enormt om jag fick lite inspiration..

(jag har endel social ångest, så är rätt jobbigt med sånt här.. Försöker alltid att passa in.)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Honestyisdead
10/24/11, 10:48 PM
#1

Jag har inte heller mycket pengar. Så jag tänker ha en svart klänning osm jag redan hade hemma. Sedan köpte jag djävulshorn och tillhörande 3-udd. Köpte en röd fluga på dressman och ett par lackhandskar som går upp över armbågen med snörning på buttericks.

Sammanlagd lade ja ner 220kr.

Något annat år har jag gått i städrock, morgonskor och papiljotter. Man kan byta ut städrocken till en pyjamas :) Eller så kan man svepa in sig i ett lakan och vara grek ;)

Zaphix
10/24/11, 10:58 PM
#2

Tack för tipsen!

Känns bra att få lite inspiration. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: