Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1412 ggr
Panzer
2011-10-31 14:35

Sanslöst!

Har avslutat en utredning för ett antal månader sedan, och nu var det meningen att jag skulle påbörja en behandling. Men ingenting har hänt under flera månader. Jag har tagit kontakt med min mottagning ett flertal ggr men de hör aldrig av sig igen, det hela börjar likna en Kafka-roman.

Jag funderar på att göra en anmälan, vet ni om det är socialstyrelsen man bör ta kontakt med då? Börjar nämligen bli smått desperat.

Annons:
zatanica
2011-10-31 14:54
#1

VÄlkommen till de bortglömdas land där man får tjata för sin rätt till hjälp som man inte har så stor koll på vad man har rätt till för hjälp. :(

Svea-
2011-10-31 16:28
#2

Rynkar på näsan

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Allamej
2011-10-31 19:39
#3

Som zatanica säger, vi är bortglömda…

Den här låten tycker jag beskriver situationen bra, så gott som jag förstår skånska…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MissInAction
2011-10-31 21:47
#4

Jo men visst är det Socialstyrelsen du ska kontakta då.

http://www.socialstyrelsen.se/tillsyn/anmalafelbehandlingellermissforhallande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Varulv]
2011-11-01 18:22
#5

Panzer är det du som visar upp dig där på din Avatar?

Ladydragon
2011-11-01 20:24
#6

jag fick diagnos för ungefär 6 år sedan jag har inte blivit erbjuden någon som helst behandling

sen får man ju oxå ta bslutet om man orkar bråka för att få rätt och om man tror det hjälper 
i mitt fall så kände jag att det fanns annat att lägga energin på helt enkelt

Annons:
Panzer
2011-11-01 21:28
#7

Tack för alla svar!

#4 Fast i din länk står det att personer som arbetar inom vården ska anmäla fel. Men hur ska patienten gå tillväga för att anmäla vården?

#5 Nej, det är en bild på en model som jag har. Det skulle nog uppfattas rätt så stört om jag valde att vara klädd sådär i min Avatar, eller?Glad

#6 Det är väl det vården gör för att spara in pengar, nämligen att trötta ut sina patienter.

Jaquline
2011-11-02 18:22
#8

Jag hade samma problem! Eller snarare, Har fortfarande.

Fick diagnos och påbörjad behandling i ett landsting men flyttade sedan till en ny stad, dvs nytt landsting.

Det har tagit detta nya ställe över ett halvår att ens beställa min medicin från socialstyrelsen och läkemedelsverket.

Som aftonbladet säger: Piller Pengar Psykvård..

Jag gjorde en lex-maria så sent som i förra veckan där jag anmälde sjukhuset jag tillhör.
Det finns en patientnämd som håller i klagomålen men den är under uppbyggnad så jag själv valde att gå via socialstyrelsen!

Smidigt och enkelt!

Lycka till!

Panzer
2011-11-02 19:45
#9

#8 patientnämden var nytt för mig, tack för tipset.

Lintill101
2011-11-04 21:40
#10

Jo jag har använt mig av nått som heter "patient ombudsmannen" Iofs i ett annat ärende än min ADHD. Men jösses vilken fart det bliv på sjukvården :D

[Varulv]
2011-11-05 21:44
#11

#7 Flört

Upp till toppen
Annons: