Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 3112 ggr
rataxes
2011-11-14 16:58

vad ska jag jobba med?

hej.

har inte varit här på evigheter. hoppas ni mår bra allihop.

jag är föräldraledig och vet inte vad jag ska göra efteråt. snälla hjälp! bor i göteborgsområdet. vet att det finns företag som bara anställer folk med Asperger, finns det ngt liknande för oss med ADHD?

jag vet inte vad jag ska arbeta med å jag börjar få panik.. har ADHD, är kreativ och blir lätt understimulerad. understimulansen är oftast det största problemet.

Annons:
rataxes
2011-11-14 18:17
#1

http://www.bolagsbolaget.se/

för att svara på min egen fråga, kanske kan vara till hjälp för fler?

Mysan59
2011-11-14 19:07
#2

Svårt att svara på, men vad gjorde du innan du blev föräldraledig?

Jag vet inte om det finns nåt som vi ADHD:are jobbar mer med än andra. Jag vet bara att jag behöver jobba med nåt där det händer nåt hela tiden, det får inte vara för lugnt, men inte heller för stressigt.

Ja det där var ju ingen hjälp direkt men… Flört

rataxes
2011-11-14 20:38
#3

#2 jobbade på förskola. men jag vill helst inte jobba inom skola..

behöver göra ngt kreativt som är på mina villkor. det är rätt svårt att hitta något som kan bli varaktigt.

vad gör du?

nosig
2011-11-14 22:06
#4

Reklam? Översättning? Journalistik? Marknadsföring?

Mm, det är en svår nöt det där - paradoxen stimulans/stressfritt. Du borde kunna rådfråga någon kunnig på området. Studievägledare i kombination med psykolog, om du har någon sådan kontakt?

rataxes
2011-11-14 22:11
#5

#4 eller hur, paradoxen. det är verkligen svårt att hitta något som matchar den.

har ingen sådan kontakt. men kanske kan finna..

nosig
2011-11-14 22:37
#6

Jag (och säkerligen många med mig) kan önska att jag kunde nöja mig med ett monotont 7-16-jobb, men min själ skulle duka under! Nåväl, vi får vara glada åt vår kreativitet och alla andra fantastiska tillgångar vi har, bara att hitta rätt och visa upp det för världen kan vara lite trixigt. ;) Vad är du intresserad av?

Åh, sånt här gillar jag! Jag kanske själv skulle bli studie- och yrkesvägledare ;)

Annons:
Mysan59
2011-11-15 07:50
#7

#3 Jag har varit sjukskriven sen 2004 och ska ut och arbetsträna. Har alltid jobbat på kontor, men ska helst inte ha stillasittande för kroppens skull.

Har redan a-tränat i en liten livsmedelsbutik med allt möjligt och trivdes bra med det, men dom hade inga möjligheter att anställa nån, så därför ska jag till en större butik.

Skulle ha varit där och träffat chefen i måndags, men så fick jag åka akut till sjukhuset istället och låg där till på fredagen. Opererade bort gallblåsan och är nu sjukskriven till den 20/11.

Och även om jag kan börja träna så smått på måndagen 21/11 så får jag inte lyfta nåt tungt och det blir ju dumt för jag är hellre på golvet än sitter i kassan, förutom då och då….

Ja men jag förstår dig, det är inte lätt, hoppas du kommer på nåt! Glad

HannaM
2011-11-15 12:34
#8

Du ska göra någto du tycker om=) Jag tror det är av största vikt för oss som blir så lätt uttråkade och understimulerade och allmänt galna på saker vi inte står ut med.

[Kaktuz]
2011-11-15 19:20
#9

Tyvärr inget tips då jag själv inte få jobb… Över två år nu..

rataxes
2011-11-26 12:07
#10

hej igen! jag glömde helt bort att jag hade ställt en fråga här.. =) tack för alla era svar. jag vet fortfarande inte vad jag ska göra.. men jag får kanske söka några jobb å se vad jag kan få. helst hade jag velat starta eget eller skriva, men om jag ska starta eget kan jag inte göra det själv, för jag är så ostrukturerad och om jag ska skriva kommer jag inte överleva, eller ja, jo, om jag skulle bli publicerad relativt snabbt kanske det skulle gå, men det är verkligen inte säkert att en sån grej skulle hända. jag önskar att någon kunde bara handplocka mig rätt varsamt och låta mig göra det jag vill.. (å få ruskigt bra betalt för det hahahaha..)

Upp till toppen
Annons: