Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 2806 ggr
schnuckii
11/16/11, 11:34 PM

Ordförråd-känslor.

(Det här är menat som ett tips, men oj vad snurrigt det är..)

Så, nu går jag hos psykolog igen. Och OJ vad annorlunda det är att gå hos en psykolog nu, när jag börjat medicinera.

Men till saken, jag vill tipsa om min fantastiska bok jag håller på med. Där skriver jag upp olika känslor och beskrivande ord. För att på bättre sätt kunna förklara vad jag känner. Jag tycker det är ganska svårt och hamnar ofta i känslan jättearg och gapar och skriker och förstår som inte vad som händer egentligen..

Men iaf, så att få upp ordförrådet på känsloområdet är jättebra! Sitter med en ordbok, slår upp ett ord, skriver ner betydelsen. Varvar positiva och negativa utan att värdera dom.

Och det bästa är nog kanske att boken börjar med Sinnesrobönen (Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnanden) OCH ett doktor kosmos-citat, "Känslan av att sitta och dricka sprit framför stereon, fastän det känns som känslan inte gills".

Och förresten, min favorit hittills är vemod. Ge mig gärna fler fina ord på känslor!

Annons:
Lintill101
11/16/11, 11:51 PM
#1

Jag är nyfiken på…,. kärlek är det en känsla?

Allamej
11/16/11, 11:59 PM
#2

Sinnesrobönen är bra men jag vill ta bort Gud delen… men det är jag och jag vet att den är ett viktigt element i 12 sstegsprogram som är religösa…

Min känsla som jag tycker låter vackert men som jag avskyr är hopplöshet.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

schnuckii
11/17/11, 6:40 PM
#3

#1 jag vet inte, kanske snarare förälskelse?

#2 Jag accepterar att gud finns med i sinnesrobönen, är själv dock inte troende. Dock vill jag påpeka starkt att 12-stegsprogrammet inte är religiöst. Kolla de 12 traditionerna, eller läs de 12 stegen..

Upp till toppen
Annons: