Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3653 ggr
tupolina
12/5/11, 11:37 AM

Biverkningar av concertan eller?

Har muskelkramper i fingrar och lite i tårna. Mest på kvällarna. Nån mer som har det? Fick skakningar inuti huvudet och ögonen fladdrade en gång förra veckan. Läskigt. E de farligt tror ni eller e de stress? Var i en affär med massa folk och var stressad.

Annons:
Fridborg
12/5/11, 11:38 AM
#1

Allt detta känner jag igen så jag slutade med dem. Men jag ska börja igen snart då de kommit ut med en ny dos jag tänkte testa.

tupolina
12/5/11, 11:48 AM
#2

Va de för dos?

Fridborg
12/5/11, 11:52 AM
#3

#2 27 mg. Fick först 18 som blev för lite, men dubbla (36) blev för mycket. Och eftersom man inte får dela på dom orkade jag inte laborera. Så jag ska tillbaka och kolla om 27:orna funkar bättre.

tupolina
12/5/11, 12:33 PM
#4

Jaha ok! Hoppas de funkar :-)

Fridborg
12/5/11, 12:34 PM
#5

#4 Blev lite OT men jag e rätt säker på att det är biverkningar du har iaf, de varnade mig för samma saker innan jag började.

tupolina
12/5/11, 1:22 PM
#6

Det började i samband med concertan så då e de nog de. Hoppas de försvinner. Är de vanlig biverkningar eller varför varnade dom dig?

Annons:
Fridborg
12/5/11, 1:30 PM
#7

#6 Som jag förståd det så är det rätt vanliga biverkningar. Du kan ju läsa i bipacksedeln annars, men jag brukar låta bli så jag inte får placebobiverkningar.

tupolina
12/5/11, 2:22 PM
#8

Har läst lite men som sakt blir de ju lätt att man får placebobiverkningar. Tack för hjälpen! :)

Freke
12/5/11, 8:24 PM
#9

TS: Vad har du för dosering själv??

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

tupolina
12/5/11, 9:28 PM
#10

36 morgon 18 eftermiddag. Är ju ingen hög dos. Men ska öka nästa vecka. Med Ritalin ev. Också.

[PiercedNymphaea]
12/9/11, 7:08 PM
#11

Jag hade en heeel del biverkningar dom första 2-3 veckorna med Concerta, bl.a muskelkramper. Det försvinner i princip alltid förr eller senare. Biverkningar som man får av nya mediciner försvinner nästan alltid, det är att kroppen måste vänja sig.

tupolina
12/10/11, 9:50 PM
#12

ja det brukar ju vara så. så jag får stå ut ett tag!

har ätit i 6 veckor men det går så långt mellan mina höjningar, så jag tror jag har för låg dos och känner av att den går ur för fort. för kvällarna är hemska nu!!!    Gråter

tarotlasse
12/11/11, 1:41 AM
#13

jag tar 54 mg Concerta på morgonen och 18 mg vid middags tid och jag har inga biverkningar alls av concertan.

Dom 2 första veckorna jag började med Concerta hade jag huvudvärk som tydligen är en vanlig biverkning men det försvann efter 2 veckor.

Kvittar vad för läkemedel elelr naturläkemedel du tar så har det biverkningar,

Påvrkar man en sak i kroppen påverkar det alltid ngt annat i kroppen oavsett vad du stoppar i dig.

Av dom läkemedel/naturläkemedel med mest biverkningar så tio i topplistan består av 6 st naturläkemedel o Ginko Bilboa är det som toppar listan över biverkningar. Concerta finns inte ens med på denna tio i topp lista,

Så finns betydligt värre saker att stoppa i sig en Concerta.

Lasse

Annons:
Honestyisdead
12/12/11, 12:40 AM
#14

Jag testade cocerta i 2-3 veckor, men fick ge upp. Hade ständig huvudvärk och ständigt illamående och blev deprimerad.

Biverkningar som muskelryckningar ska man tala om för din läkare.

Upp till toppen
Annons: