Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2520 ggr
HannaM
2011-12-13 11:35

Mera asperger i dn

Annons:
[Varulv]
2011-12-13 21:30
#1

…Nja, jag tror ju att den artikeln var fejkad. Vad vill den egentligen säga? Vill den ens antyda några riktningar mot förklaringar av en asperger-problematik? Det känns, som att artikeln är anti-asperger.

Skulle det dessutom föreligga något slags samband mellan ett aspergersyndrom och ett tvångssyndrom? För det är ju vad artikeln insinuerar.

Obestämd

Zaphix
2011-12-13 21:51
#2

Tycker det var en bra artikel, visar tydligt hur det är att ha problem med tvångstankar. Har endel problem med det själv och känner igen mig i det han säger i artikeln.

Artikeln förklarar hur det är att ha Asperger och tvångsproblematik, inget om att det finns ett samband där emellan, bara att det är den diagnos han har fått.

#1: Varför skulle den vara fejkad..?

Artikeln insinuerar ingenting, den talar bara om hur denne kille har det och vilken problematik ha har.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2011-12-13 21:58
#3

#2 Jamendåså.

Zaphix
2011-12-13 22:01
#4

#3: Vad menar du?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

ladymiss
2011-12-13 22:04
#5

tycker det var en riktigt bra artikel :) Det kan få flera som läser artikeln och mår dåligt att söka hjälp t.ex. å känna igen sig.

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

[Varulv]
2011-12-13 22:08
#6

#4 Hurmenardu?

#5 Ja det var ju en aspekt som kan vara relevant i sammanhanget. I så fall har nämligen artikeln en konstruktiv funktion, vilket är bra.

Annons:
HannaM
2011-12-13 23:03
#7

Det är inte en artikel för att informera om Asperger, det är en artikel om den här killen som har Asperger och tvångssyndrom.

[Tassy]
2011-12-15 13:05
#8

väldigt intressant och bra artikel! Jag gillar den skarpt. Väldigt starkt av honom att stanna upp, känna efter och erkänna att nej, nu fan går det itne längre, jag behöver hjälp. Många vågar ju inte det, och så kan det gå åt skogen när problemen överhopar sig.

Trist bara att han som många andra inte har blivit sedd tidigare.

Peggyy
2012-01-10 23:45
#9

Har gått på öppenvåden genom Kronobergs län landstinget och där sar min läkare att jag har form av Asperger. Jag lider hemsk mycker av min ensamhet på grund av detta.

Jag är en mamma/fru till två barn på 41 år som bor i Småland.

Jag är sjukpensionerad på heltid grund av min funktionsnedsättning.

På fritiden åker jag utför och på längden, sitter vid datorn, tittar på film, fotograferar, fiskar, är med våra hundar, tar en skogstur, vara med min familj, läser fakta böcker, går på promenader, går på något evenemang, bryr mig om mina nära och kära och en massa massa mer.

Jag har diagnosen Aspergers Syndrom. Ej fastställt. Lindrig utvecklingstörning m.m.

[Varulv]
2012-01-11 20:55
#10

#9 Hejsan Peggyy och välkommen hit! Det låter på din beskrivning av dig själv som att du ändå har ett någorlunda ok leverne? ObestämdGlad (förutom ensamheten då).

Upp till toppen
Annons: