Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 2445 ggr
Mörten82
2011-12-15 00:42

ADHD diagnos misstänker någon form av autism

Kan ju förklara mina problem, ska försöka göra det så kor som möjligt..

Redan i första klass hade jag problem specielt i Språk, stammade, tal problem, svårt att stava, skriver sjukt slarvigt..Hade kontakt med bup och barnpsyk i tidig ålder har alltid haft svårt att förklara hur jag känner, blir aldrig arg, kan bli sur fast har nog aldrig skält ut någon.. Hade svårt att koncentrer mig. är slarvig, glömsk osv .Folk har nog alltid sätt som konstig fast aldrig som ett damp barn. Blyg och omogen..

Har alltid haft svårt att uttrycka hur jag känner mig och vilka känslor jag har, Dm psykolger jag haft har haft svårt att få ut mig något och dom har nog styrt mig en del och gått på vad dom tror jag känner..

Har alltid varit rastös och orolig persson, fast aldrig hyperaktiv att jag har hoppat runt, fast kan typ aldrig sitta helt stilla alltid rör jag på något fingrar, skakar..

Kan typ inte planera något, blir för rörigt i huvudet då, har svårt att behålla intresset och avlsutar oftaast när jag inte är klar..

Droger började jag redan i 9 klass kan man säga, jag fick en jätte headrush, och under en kort stund försvann min oro och rastlöshet och sen dess har jag jagat droger som tar bort min oro, ångest och rastlöshet…

Har hållt på med en del brottning. Men jag slutade när jag började ta droger. Förtsta gången jag drack så drack jag tills jag däckade och så har det alltid varit, jag drack tills det var slut eller att jag däckade.

Sen har olika droger förekommit alltid sedan 15-28, har haft uppehåll. Fast inte så långa..Hasch, LSD, och E och amfetamin som var mina favoriter blev mycket E ett tag 2-4 dagar u veckan kunde det bli,, var helt utbränd ett tag, fick hämska panikattacker och ångest.. då började jag ta benso,..

Allt som tog bort ångesten,, Sub, benso, metadon oc Heroin..Det är inte drogerna som är den störtsa boven… Efter 3 volter på psyk….Min bror fick göra en ADHD utredning, då gick jag in och läste om det på nätet, och det var då jag fan mig själv, Nästan allt stämde in på mig.Fick göra ett utredning och fick diagnos ADHD..Har fått medicin Ritalin och det har bliit bättre, men. Min bror fick även diagnos ADHD och dra av autism..Det finns även symtom från AS eller Autism, som jag tycker jag har..Specielt, det med känslor har svårt gatt känna igen och sätta ord på min känslor.  Har svårt att känna mig Arg eller känna sorg.

Känner inget behov av att ha någon flickvän eller pojkvän, trivs bra själv..Vet inte om ADHD ställer till med allt och det är den som är boven.. Och även om jag har tagit en del droger, så kan man inte skylla allt på den, finns grejer längre in i min själ

Det är säkert mer.

Ursäkta för min stavning och gramatik, jag vet att den är dålig

Annons:
Mörten82
2011-12-15 15:47
#1

någon som känner igen sig??

Lunar
2011-12-16 01:06
#2

Mycket av det du säger stämmer in bra och även det med vissa droger.

Min erfarenhet och vad andra även beskriver är att med ADHD funkar varken sprit eller hasch.Undrar hur ni tänker kring detta?

Mörten82
2011-12-16 01:27
#3

Vad menar du??

Upp till toppen
Annons: