Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1469 ggr
Emaljoh4
2012-01-01 11:39

Tack gode Gud att jag inte körde bilen igår!

Jag övningskör endel, igår körde dock morsan på motorvägen.

Hon kör i drygt 90 km/h. Vad händer!?!?! Jo, plötsligt springer det en stor älg-hona RAKT UT I VÄGEN, preciis framför bilen!!!!!! FörvånadFörvånad

Vilken reaktionsförmåga hon har. Jag SÅG älgen i diket, när den sprang upp framför bilen, men tror ni jag reagerar eller!? Nej, jag reagerade så långsamt att jag skäms. JAg SÅG ju älgen, redan från början, men jag trodde typ jag såg i syne och fick inte fram ett ord.

När älgen hade sprungit över fick jag alldeles ont i hjärtat, var rädd!

Jag är med andra ord väldigt glad att det inte var jag som hade kört. För då hade det varit troligt att detta hade hänt:

1. Jag hade kört rakt in i älgen och firat nyåret på akuten.

2. Tvärnitat så att bilen som låg bakom oss och tryckte, hade kört rakt in i oss.

USCH!!!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
LenaR
2012-01-01 12:34
#1

Det är inte alls säkert att du hade kört på älgen. Vårt medvetande är mycket långsammare än vår reaktionsförmåga, så hade du suttit vid ratten hade dina fötter kanske gett sjutton i att vänta på vad din hjärna tyckte utan trampat ner bromsen. Man vet inte förrns det faktiskt hänt! Glad

Vilken tur att det gick bra!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Emaljoh4
2012-01-01 14:27
#2

#1 Så kan det mycket väl vara, att jag skulle tryckt på bromsen. Dock skulle bilen bakom kolliderat med oss då! Obestämd

Jag har lärt mig att man inte ska köra för nära andra bilar framför iaf.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

LenaR
2012-01-01 18:10
#3

Hur klarade din mamma av det?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Emaljoh4
2012-01-01 18:36
#4

#3 Hon bromsade PRECIS så mycket att älgen hann springa över, men att bilen bakom inte körde in i oss.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

LenaR
2012-01-01 20:38
#5

Det var skickligt gjort! Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Emaljoh4
2012-01-01 20:46
#6

Tycker jag också! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
[Varulv]
2012-01-01 23:03
#7

Tvi för den lede! Emaljoh4. Förvånad

Jag kan empatisera med dig, för jag har varit med om ett par liknande vilt-incidenter, båda med änglavakt (de redde upp sig).

Men jag vet samtidigt, genom andra slags olyckor som jag drabbats av, att det i såna lägen är helt andra skikt av ens ego/kognition som tar över, och oftast lotsar en på ett häpnadsväckande sätt, som man inte trodde fanns i denna världen.

Så din mamma reagerade ju (eftersom det var hon som körde), men det var ändå inte hon i det läget - utan andra skikt i hennes hjärna som blixtsnabbt tog över - och räddade situationen.

Hade det varit du som suttit bakom ratten, så hade med all sannolikhet även dina okända sidor ingripit, och undvikit katastrofen på ett vist och bra sätt.

Det är jag övertygad om! FlörtGladKyss

Emaljoh4
2012-01-01 23:06
#8

#7 Men samtidigt har ju hon Körkort = kört i många år. Så hon planerar ju sin körning på ett annat sätt än t.ex jag.

Men det är häftigt hur man reagerar i vissa lägen, man vet ju egentligen inte förrän det har hänt.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Upp till toppen
Annons: