Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1933 ggr
OddMalin
2012-02-24 09:31

Fotfästet

Förlorar fotfästet.

Min partner sedan 2 år tillbaka orkar inte leva med mig, ser liksom ingen framtid tillsammans med mig. Jag vill inget annat än att dela mitt liv med personen i fråga.

Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg. Har bara panik och klarar inte av det här så bra. Önskar jag hade kommit igång med min planerade medicinering, kanske hade hanterat detta lite bättre eller kanske inte.

Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen bara. Gråter

Annons:
[Kaktuz]
2012-02-24 10:23
#1

Har partnen sagt så rakt ut eller ha ni suttit och diskuterat sitsen ? Är din diagnos som "stör" eller så ?

OddMalin
2012-02-24 11:21
#2

Ja, hon har sagt det rakt ut. Och jag kan se att just det hon pekar på är saker jag inte riktigt varit medveten om tidigare (innan diagnosen ADD som jag fick i slutet på december).

Det gick så snabbt och nu bor vi på varsitt håll för att hon ska kunna tänka över saken.

Stressigt och totalt förvirrande. Jag funkar inte så bra just nu. :/ Trist att man inte kan stoppa tiden lite.. vet inte hur jag ska fixa vardagen med jobb, hämta lämna barnet. Som sagt, allt är lite virrigt eller mycket förresten.

Ladydragon
2012-02-24 12:19
#3

känner du att du inte klarar av jobbet så kanske sjukskrivning ett tag är att föredra

försök att fokusera på ditt barn han/hon behöver dig trots allt och det gör inget om han/hon ser att du är lessen förklara enkelt hur allting är

känner du att du inte alls orkar med så sök läkare kanske kan du få ångestdämpande medicin eller prata med någon

jag känner igen mig i det du skriver för några år sen så lämnade min dåvarande make mig med precis allting lägenhet barn och så vidare 
hur jag orkade igenom det har jag ingen aning om men jag försökte att fokusera på det praktiska och barnet allt annat fick vänta

och försök att ge det lite tid för det kommer att klarna så småningom

[Kaktuz]
2012-02-24 17:52
#4

Behövs nog en pratstund.. Gå igenom vad som "störs" och vad som kan göras de bättre.. Eller så är känslorna svaga hos henne, men de borde hon sagt isf istället..

1nq
2012-02-24 18:42
#5

Då det är tungt ska man be om hjälp Glad jag vet inte hur det är där du bor men jag skulle tro att ni också har personligt ombud be dem hjälpa dig reda upp din situation kanske sjukskriva dig reda upp situationen hemma …jag har personligt ombud det är helt otroligt vad livet blir lättare.Kram jag har också ADD och 1 barn…just ja han tycker inte han är ett barn (han är arton ) men misströsta inte det går om än inte fort Flört

indra-bus
2012-02-24 20:24
#6

Jag skicker dig styrke kramar..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
OddMalin
2012-02-26 10:39
#7

Tack för ert stöd och alla råd, jag behövde verkligen det.

Helgen har varit ok.  Jag fick en tid hos doktorn och fick lite hjälp med att sålla och strukturera upp lite i kaoset.

Vi är ju två om detta och det är inte bara mina brister som ska jobbas på. Tänk att man kan ha så svårt att se det själv. Nu ska jag fokusera på hur jag vill att mitt liv ska se ut och göra upp planer för framtiden oavsett hur den ser ut. Helst vill jag naturligtvis att vi ska lösa detta och jag hoppas innerligt på att vi kommer att göra det. Jag tror kärleken finns där.

Tack igen. Glad

[Kaktuz]
2012-02-27 05:30
#8

Fint att höra Glad

indra-bus
2012-02-27 15:48
#9

De låter ju super..Glad

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Upp till toppen
Annons: