Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Allmänt

Kända svenskar

2012-03-03 23:44 #0 av: MissInAction

Finns trådar om kändisar med ADHD har jag sett. Men kändisar med AS och andra NPF då? Särskilt svenska sådana. Vet ni några?

Bara man inte blir anmäld för förtal om man råkar säga något som inte stämmer Förvånad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-03-04 08:51 #1 av: Zaphix

Caroline af Ugglas va?

Anmäl
2012-03-04 11:17 #2 av: MissInAction

I vilket fack stoppar vi in henne då? Glad Utan att döma... ADHD? Tyst

Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-03-04 15:26 #3 av: [Varulv]

Spekulera kan man väl få, utan att dömas för förtal...?Flört

Sådana här trådar dyker upp med jämna mellanrum. Själv brukar jag försvara dem med att just att spekulera över personligheters som är allmänt kända eventuella tillhörigheter till AS el.dyl, kan öka förståelsen för vad "bokstaven" innebär. Samt att det alltid är bra med positiva förebilder inte bara negativa.

Ett porträtt på Karl X i en dagens rikstidning gav mig tanken att han kan ha varit aspergare. Hans kusin drottning Kristina var kanske även hon aspergare?

Har ibland funderat på, utifall Ingmar Bergman kanske hade Aspergers syndrom?

Vad säger ni om Astrid Lindgren? En tänkbar ADHD:are?

Elsa Beskow - kanske ADD?

I en tråd för inte så länge sen framkastade jag tanken, att Anita Lindblom skulle kunna vara aspergare. Känns inte helt otroligt för mig iaf.

Ludvig Rasmusson är ju enligt egen utsago ansiktsblind. Vilket ofta hänger samman med AS.

Marie-Louise Ekmans personlighet uppvisar så många positiva drag, att tankarna stundom förs till ADHD-människornas trevliga skara.

αγάπη

Anmäl
2012-03-04 15:38 #4 av: Zaphix

#2: Japp, ADHD. :)

Anmäl
2012-03-04 20:27 #5 av: Lunar

Det sägs att Michael Jackson hade både AS och ADHD men vet inte om det blev konstaterat dockTyst

Anmäl
2012-03-04 20:28 #6 av: Lunar

Hon som har programmet det okända gick ut med att hon nyligen fått diagnos ADHD.

Frank Andersson skriver i sin bok att han har ADHD

Anmäl
2012-03-04 20:33 #7 av: [Varulv]

Och hur var det med Ricky Bruch? Obestämd

αγάπη

Anmäl
2012-03-04 20:37 #8 av: MissInAction

De som du nämner där kan jag faktiskt inte uttala mig om. Älskar Astrid Lindgrens böcker, och filmerna, men har liksom minimal koll på henne Rynkar på näsan

Vad tror ni om Thorsten Flinck då? Han är ju på tapeten nu Glad

Och Robert Broberg?

Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-03-04 20:49 #9 av: [Varulv]

Ja, Robert Broberg skulle kunna vara aspergare, helt klart.

Btw - hittade en gammal tråd i ämnet:

http://bokstavsfolk.ifokus.se/discussions/4d715390b9cb4622440651e9-kanda-manniskor-med-asperger-syndrom

αγάπη

Anmäl
2012-03-04 23:11 #10 av: MissInAction

Tackar! Haha vilken spännande tråd, tycker det är fascinerande att läsa om sånt här Glad

Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-03-05 08:56 #11 av: indra-bus

Ja, de var en rolig tråd,

Spekulera är roligt.

Har som hobby elle kanske special intresse att sätta diagnos på folk ;) Både kändisar o pers i min omgivning.  Fast inte elakt utan lixom för mig själv.

Men just nu kommer jag inte på någon..

Anmäl
2012-03-05 10:11 #12 av: MissInAction

Haha ja, det brukar jag också göra Tungan ute fast jag brukar inte tala om det för dem, för oftast är det inte några seriösa misstankar jag har.
Jag brukar också dela in folk i elevhemmen Slytherin, Ravenclaw, Hufflepuff och Gryffindor Oskyldig

Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-03-05 11:59 #13 av: indra-bus

Hörni. Vad tror ni om Einstein. De spekuleras ju om hans eventuella diagnoser.

Jag o en kompis brukar ha diskution om detta.

Hon tror asp o jag adhd.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.