Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1885 ggr
zezzan83
2012-03-04 17:11

ADHD diagnos?

Ang min "sk diagnos" adhd…

Vet inte hur jag ska se på den diagnosen riktigt..,

Men men,om det innebär att ha diagnosen ADHD pga av att vara kreativ, ide rik, gilla att diskutera, ha visioner och se lite längre än vad näsan räcker….

Då har jag nog kraftig ADHD,och hellre det än att vara fast i samma mönster och vara fördomsfull mot dem som ser och gör saker på ett annorlunda sätt och inte dömmer hur andra lever och lär.

Jag tror att allt har en orsak, och att oavsett skilda åsikter så behöver inte detta betyda att någon har rätt eller fel?

Tycker inte heller att man ska kritisera andras tankesätt bara för att man själv är så inrutad i sitt eget tankemönster.

Är man inte öppen för andras ideer och tankar så kan man ju själv inte utvecklas och lära sig nya saker heller?

Kramar

Annons:
[Kaktuz]
2012-03-09 15:40
#1

Finns så olika ADHD med.. Så dem punkter som oftast nämns passar inte in på alla. Själv har jag, i egna ord, till och från ADHD, en period kan jag sätta igång med storrensning av kläder, leksaker etc samt städa minsta vrå, en annan period är det soffan och film som lockar huvudet.

[Varulv]
2012-03-09 20:25
#2

Hej!

Jag tror att vi Bokstavsfolk genom hela våra levnader har utvecklat en känsla för det där med mänskliga olikheter. Är det några som vet, att sådana olikheter finns, så är det vi! Den vetskapen har säkert utvecklat något som kan beskrivas som ödmjukhet hos många (de flesta av oss kanske).

ObestämdGlad

[Kaktuz]
2012-03-10 07:04
#3

Oja Varulv Glad

Porklash
2012-03-10 12:34
#4

Det viktiga, inbillar jag mig, är just det att man kan vara så olika med samma diagnos.

Jag har "turen" att ha två pojkar som har väldigt olika beteende men båda ADHD. Plussa på mig som är lite som båda och har också ADHD. Bra att använda som exempel när folk "vet" hur ADHDare är.

Min yngste har t.ex. inget större problem med fokuserings-skifte. Det är jag avundsjuk på…

Skulle jag kunna leva det liv jag egentligen vill så skulle jag bara medicinera de dagar jag måste träffa mycket folk (jättekul men jobbigt) och göra pappersarbete (råkigt och därför otroligt jobbigt).

pEr

Upp till toppen
Annons: