Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 3512 ggr
zatanica
2012-03-05 23:41

Kosntiga frågor

Nu har jag setat och svarat på ett gäng konstiga frågor som utredaren ville ha, mejlat iväg dem med.

Man skulle svara vad man kände och vad man trodde en annan person i texten kände. Men hur sjutton ska jag veta vad någon anna känner? Är det vanlit att veta vad andra känner genom att läsa några rader? Blev lite nyfiken och fundersam.

Det var fårgor i stil med: Din tandläkare säger att du har flera hål och bokar in dig för en ny tid. Hur känner du dig?Hur känner sig din tandläkare?

Mysko frågor under AS utredningen måste jag säga, eller så är jag väll ett klockrent Asperger fall :)

Annons:
Zaphix
2012-03-06 10:15
#1

Sånt har jag inga problem med, jag har inte AS. :)

Ang. tandläkaren. Jag skulle få¨panikångest och hellre vilja dö än att boka hålen, tandläkaren skulle känna sig rätt likgiltig eftersom det för den är en helt vanlig arbetsuppgift. Dock kan den nog känna sig lite besvärad eller medkännande när jag få en panikattack..

Jag är bra på att leva mig in i situiationer, är ju bara att tänka sig vad man skulle känna om situationen var verklighet. Men som sagt, jag har inte AS. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

pius314
2012-03-06 11:24
#2

jag har inte heller AS och skulle tycka att det var en konstig fråga. Hur jag själv känner är (för mig) inte svårt att sätta sig in i. Men tandläkaren…

kan ju känna sig glad för att det blir massa pengar in till företaget, ledsen för min skull (speciellt om jag visar tecken på att bli oroad), orolig om jag verkar bli en jobbig patient som kommer gå bärsärk på mottagningen, uttråkad för att det innebär att laga det 50:e hålet denna vecka, eller nåt helt random eftersom det som #1 säger är rutinjobb för dem… Kan ju vara arg på sin sambo… :-)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
[Varulv]
2012-03-06 14:13
#3

Jag har AS och skulle bli smått irriterad på sådana frågor - ty trots att jag har begränsningar i min empatiska förmåga så inser jag att det inte finns några entydiga svar; det är ju så många faktorer i varenda situation som påverkar känslorna och hur man/folk upplever saker och ting.

Så jag skulle få behov av att ställa en massa kontrollfrågor alternativt inlägga reservationer och olika förutsättningar.

Men utifrån förutsättningen: "Du får reda på att du har flera hål och får en ny tid inbokad - hur känner du dig?" Så skulle man väl rimligen tänka efter och försöka svara generellt: hur borde man känna sig? eller hur känner sig dom flesta?

Personligen skulle jag svara: " 'Känna?' hur då, menar du…?" Obestämd

(skämt å sido Flört ).

Zaphix
2012-03-06 15:33
#4

Skillnaden är väl att vi med AS inte skulle svara entydligt "Jga vet inte hur tandläksaren känner sig, för det finns ju så många olika sätt som den kan känna sig på." Eller övertänka och utvärdera alla svarasalternativ.

Jag greppar vad frågeställaren är ute efter, den är ute efter det alternativet jag tror är rimligast att tandläkaren känner sig, ette exempel på hur den skulle känna sig.

Man tar bara den första känslan man får upp och beskriver den, grubblar inte en massa.

Rabnlar man upp 25 olika altenativ på hur tandläkaren skulle kunna känna, då har man nog AS.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

pius314
2012-03-06 16:48
#5

#4 så om jag rabblar upp fem alternativ så kan jag va i gränszonen? ;-)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
[Vargöga]
2012-03-06 17:57
#6

Jag skulle också bli irriterad på dessa frågor faktiskt. Hur skall jag kunna känna någon annans känslor? Nä det skulle bli att jag övertänker på dessa frågor och sen svarar jag "Jag vet inte".

Annons:
[Varulv]
2012-03-06 19:08
#7

- Har du fler konstiga frågor i bagaget som vi kan dryfta, zatanica? Tungan ute

Zaphix
2012-03-06 20:12
#8

#5: Ja.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
2012-03-06 21:12
#9

Jo det var nog lite så jag gjorde, tänkte en massa olika senarior i huvudet och sedan skrev jag oftast hur ska jag veta vad han känner. Kanske man skulle skrivit alla 1000 möjligheter man tänkte på :)

Flera frågor kommer här.

En av dina vänner ber dig om hjälp att reparera en möbel. Medan din vän tittar på börjar du hamra och spika. Plöttsligt missar du spiken och slår dig ordentligt på fingret. Hur känner du dig? Hur känner sig din vän?

Mitt svar jag känner mig förbannad för att jag slog mig på fingret och irriterad för att vännen står och tittar på. Vännen ja det var en bra fråga otålig på att möbeln ska bli klar kanske, skyldig för att jag slog mig på fingret, irriterad för att behöva be om hjälp, arg för att möbeln gått sönder, dum för att vännen kom på att hammern var trasig kanske därför som fingret kom i kläm….

Nästa.

Du kör över en hög bro och ser en person som står på utsidan av broräcket och tittar ner i vattnet. Hur känner du dig? Hur känner sig den andra personen.

Mina funderingar, den andra personen kanske tappat något av värde i vattnet, någon den känner kanske trillat/hoppat, kanske ett barn som trillat i vattnet, något annat som hänt och tilldragit sig personens intresse, eller så står personen där heöt sonika för att den funderar på att hoppa, eller kanske bara beundrar utsikten, vem vet?

Jag skulle kanske bli en aning förvånad och en massa nyfiken på vad persoen gör.

En sista.

Du står i kö på banken. Personen närmast före dig i kön börjar ett komplicerat och långdraget ärende. Hur känner du dig? Hur känner sig personen framför dig.

Personen framför känner troligen inget alls förutom att den vil bli klar med ärendet. Själv skulle jag tänka att det är så typiskt mig o hamna i en sådan situtation, bli rastlös irriterad och vanka fram o tillbaka pilla på saker och undra när sjutton det är min tur och om jag kan göra något för o skynda på situationen.

Zaphix
2012-03-06 21:31
#10

#9: Om vännen är en bra vän så blir den orolig för mig och ledsen över att jag har ont. Är vännen inte empatisk och tycker synd om mig som har ont är det ingen vän jag skulle vilja ha iaf..

Om en person står på utsidan av räcker på en hög bro är risken stor att personen är på väg att hoppa för att begå självmord och mår självklart kasst men är tveksam fortfarande. Jag skulle tvärstanna och bli jätterädd för att personen skulle hoppa och göra mitt bästa för att prata med personen, skulle vara orolig och tycka synd om personen som mår så dåligt.

(jag kommer från en ö med utsikt över bron dit där folk tog livet av sig rätt ofta, de har nu satt upp väldigt höga räcken, övervakningskameror och nödtelefoner. Känns som att fara in i ett fängelse.. Är van vid att folk tar livet av sig från broar alltså.)

På banken skulle jag vara rastlös och fundera över alla saker jag kunde gjort istället för att stå där och låta en person slösa bort mitt liv. Den andra personen skulle nog känna sig lite besvärlig när den har ett komplicerat ärende, men ändå nöjd över att få det gjort.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-03-06 23:07
#11

Kul med lite frågesport, zatanica! Flört

Vi tycks väldigt lika du och jag för jag håller med dig helt och hållet i alla kommentarerna.

Fortsatt och eskalerad irritation skulle infinna sig hos mig i intrevjusituationen: skulle mer och mer inse att det inte går att besvara frågorna på något giltigt sätt med så lite bakgrundsinformation!

När det gäller sista frågan, den i bankkön (eller konsumkön också för den delen), så har jag ju lite personliga referenser. Toleransnivån varierar väldigt mycket beroende på om man själv har bråttom eller inte. Jag själv tänker således först rationellt: har jag egentligen bråttom eller har jag det inte? Gör det något, om ärendet tar lite tid? Kan jag bjussa på det? - Eller har jag bara fem minuter kvar innan tåget ska gå och bara  m å s t e  uträtta mitt bankärende dessförinnan…!? Och hur reagerar jag i det trängda läget? Beror mycket på grundsinnesstämningen.

Att folk står på broar och tittar ner i vattnet bekymrar mig inte mycket - jag själv kan finna det fascinerande att göra så. Beror även detta såklart på vad som finns att betrakta ner i vattnet: Råkar det vara Mörrumsån? Då kan vederbörande speja efter ädelfisk. Eller kan generellt ha tappat något. Eller ha fått syn på något intressant: en bäver? en uttrer? ett lik? Eller som sagt står bara och kontemplerar och betraktar strömvirvlarna. Man behöver inte befara det värsta i varje läge.

Laga möbel åt vännen som tittar på… Tja, jag befann mig förmodligen i ett ogynnsamt läge (distraherat), så jag skulle nog säga det till vännen, att gå du ut i köket och ta dig en kopp kaffe medan jag koncentrerar mig på att fixa till det här… eller nåt i den stilen.

Zaphix
2012-03-06 23:12
#12

#11: Personen stod på UTSIDAN av räcket på bron. Finner du det fascinerande att göra det..?

Ytterst sällan någon står på utsidan av en hög bro och studerar uttrar, jag är inte ens säker på att det har hänt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-03-06 23:49
#13

#12 Hoppsan! Tyst Läste tydligen inte tillräckligt noga… Skäms

Ja, iså fall kommer ju saken i ett lite annorlunda läge… Då skulle jag stanna omgående (men diskret) och försiktigt närma mig den personen… verkligen vilja hjälpa genom att försöka etablera någon form av mänsklig kontakt - kanske det kan vara som att räcka ett halmstrå men det får ändå inte lämnas ogjort.

Det är klart att även en aspergare som jag kan känna djup empati i ett sådant läge.

Annons:
indra-bus
2012-03-07 10:56
#14

Jag menar inte något illa nu ;)

Men min dotter har asp o hon tycker sådana frågor är konstiga.

Ja tycker att jag själv har massa dag av asp med de jag själv ser är att jag har inte svårt för sådana frågor, utan tvärt om väldigt lätt att svara på.

För frågan var ju vad tror du att han känner.

Jag tror att tandläkaren känner frustertion över att jag har så mycket hål o är slarvig med tänderna tex.

"Fast jag vet inte. ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Varulv]
2012-03-07 14:03
#15

#12 & 13 Fast som den aspergare jag är, skulle jag nog ändå ha behov av lite kontrollfrågor: Personen, på utsidan av broräcket, hade hen månne en fallskärm på ryggen? Var vederbörande arbetsklädd (med reflexväst och annat?)? Hade hän kanske säkerhetssele och skyddslina? Stod där en bil parkerad alldeles intill märkt med exvis texten "Vägförvaltningen" eller "Gatukontoret" eller liknande? Kanske var personen omgiven av kolleger varav bara just denna person befann sig utanför räcket, medan någon annan höll i vederbörande?

Och i fallet "självmordsscenariet": kanske fanns redan andra på plats som försökte hjälpa vederbörande, kanske rent av höll i hen?

- Eller: var detta kanske en filminspelning?

Samt, inte oviktigt: hur hög var bron? Den var "hög" ja. Men det är ju i högsta grad ett relativt begrepp. Var den tre meter hög? (det är ju rätt högt jämfört med en bro som kanske är en halvmeter hög). Eller var den tre hundra meter hög?

Just där personen befann sig på utsidan av räcket - var där kanske en stege som det gick att klättra ned för?

Osv, osv. i all oändlighet nästan.

Vi har lätt för att dra förhastade slutsatser utifrån de fördomar och förutfattade meningar vi bär med oss. Vi ser oftast det vi tror oss se. Och vi grundar våra slutsatser på för få parametrar med för stor osäkerhet i bedömningen, ofta.

Jag säger inte detta för att provocera, utan på grund av mitt sanningskrav. Jag vet att exempelvis min kärbo brukar känna sig väldigt provocerad när jag kommer med denna typ av invändningar.

Flört

zatanica
2012-03-07 19:54
#16

#11 ja precis På allt.

#15 ja du varulv vi verkar tänka lika i mycket, håller med även här, så fungerar min hjärna med.

[Varulv]
2012-03-07 20:25
#17

#16 Och vi är aspergare båda? Jomen visst. Tack vare din tråd här nu, så har jag kommit vidare i mitt tänk. Ser således klarare än förut, vilket är mycket värt.

Tack för detta, zatanica! KyssGlad

Jag tror nu, att detta är en vattendelare mellan oss (aspergare) och NT. Jag själv (och jag är aspergare) befinner mig inte ini denna bubbla den, som NT tycks vara hänvisad till. Min livs-realism är vidare.

Ska jag vara ärlig, så finner jag NT barnslig, naiv.

Jag själv räknar med döden som en realistisk utgång i varje steg jag tar. Mitt liv kommer att sluta där - i döden.

Men NT tycks obekymrad om den saken - eftersom hen befinner sig ini bubblan - bubblan av den sociala tryggheten.

Så för mig är egentligen endast det betydelsefullt, utifall ett steg kan vara hållbart eller inte. Jag är mycket självkritisk, men anser mig ha fog för det också.

Så tillvida står jag (som aspergare) närmare djuren än vad NT gör.

Jag önskar verkligen att NT kommer att lyckas med sitt projekt.

Givetvis skulle jag då vilja vara med!

Och vi aspergare drar faktiskt våra strån till stacken - i form av uppfinningar; friska synpunkter på än det ena än det andra; strukturerande arbetsinsatser på alla möjliga områden etc.

NT må icke glömma, att vi aspergare faktiskt är - och anser oss vara - en del av mänskligheten.

Obestämd

mayolica
2012-03-08 11:23
#18

Inte alls mysko frågor för en AS utredning,det kanske är det som är själva meningen med frågorna,att vissa upplever dom som konstiga.

~ mayolica ~

[Kaktuz]
2012-03-09 15:32
#19

"Din tandläkare säger att du har flera hål och bokar in dig för en ny tid. Hur känner du dig? Hur känner sig din tandläkare?"

Jag skulle svarat: Va fasiken har jag… OH! DYRT! Ja h*n tjäna pengar nu då!

Cool

zatanica
2012-03-09 16:39
#20

Jo varulv jag skulle få en AS diagnos sa hon som utredde mig, några veckor ännu innan jag får det på papper.

KAn inte mer än hålla med dig igen, ser själv nu lite klarare på saker och ting. Tycker så mycket har varit självklart och tyck att de som inte förstått mina tankebanor har varit en aning underliga. Men det är ju bara så att vi helt enkelt inte fungerar på samma vis. De flesta är fast i någon form av så här ska vi tänka. MEdan jag känner mig mera fri att se saker ur flera perspektiv, saker är inte bara svart eller vitt.

SOm frågan med bron, bara för att man står så så inebär det inte att man ämnar hoppa och ta livet av sig. Man måste vara mera öppen vilket jag altid har tyckt att folk omkring mig har problem med.

Annons:
[Varulv]
2012-03-09 17:00
#21

#20 Kan inte annat än hålla med dig, zatanica.

Det där du sa om att folk tycker en del saker man säger är konstiga - ja det beror väl just på det, att NT och vi har vissa neurala skiljaktigheter. Men det är alltid svårt att veta just vari de består, och när de får sina uttryck, och vilka uttryck de tar.

För mig är detta alltid lika frustrerande - känns oftast som en blixt från en klar himmel: "Vad i hela fridens namn nudå?" Själv försöker man för det mesta vara så sanningsenlig man kan, och redovisa sina intryck ärligt och uppriktigt. Ändå så finns tydligen vissa saker däri, som andra upplever som icke-stämmande med deras verklighetsuppfattning.

Emaljoh4
2012-03-10 20:23
#22

Hur i helvete ska JAG kunna veta vad TANDLÄKAREN känner?

Jag tror inte de känner något? Obestämd Jag menar, de är på sitt yrke, berättar att man  har hål i tänderna. Skulle bli jobbigt att gå runt och må dåligt för andra tänder.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2012-03-10 22:25
#23

#22 Enligt min husgud Szondi, så är de flesta tandläkare sadister. Obestämd

(Men det har nog ändrats lite i modern tid, för jag tycker allt, att de flesta tandläkare som har haft äran te ha mig som patient, har varit väldigt empatiska och trevliga - med andra ord Sz4 snarare än Sz1. Det gläder mig!)

Emaljoh4
2012-03-10 22:30
#24

#23 HAHAHA! Sadiska. Tandläkaren jag har är jättesnälL! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2012-03-10 22:47
#25

Ja där ser du ju! Flört

[Kaktuz]
2012-03-11 06:59
#26

Att man ska svara på vad andra känner är en del av utredningen, då vi med AS inte kan läsa av.. Så jag förstår frågan.. Tungan ute

Allamej
2012-03-11 08:40
#27

Det var dom där frågorna och matte som drog ner mitt iq.. hatar dom… Hur ska jag under några som helst omständigheter kunna göra en ackurat tolkning av andras och mina känslor om jag inte har all information… precis samma problem har jag med matte…

Tacka vet jag enbart logiska IQ test som tex. mensa använder sig av… då blir det en god visning av det logiska tänkandet som IQ ska baseras på, vill dom ha min EQ får dom be om den.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Porklash
2012-03-11 14:07
#28

Ja där ser man vart mina Asperger drag sitter. Såna där frågor är idiotiska.

Jag gjorde nåt test på arbestförmedlingen där en fråga var: Torn eller grund? Inget mer och du skulle välja.

Mina frågor om i vilket smmanhang besvarades: inget bara allmänt. Jag fattade ingenting och ställde fler och fler frågor kring frågan. Till slut sa dem att jag "inte skulle tänka så mycket". Jag sa men hur ska jag kunna låta bli det när jag inte förstår frågan?

Till slut skrev jag grund eftersom jag är höjdrädd men jag hade hellre bott i ett torn om det hade varit det som det handlade om? Men det gjorde det inte. Det handlade om inget.

Resultatet av testet blev bra ändå. Sen skulle de skicka mig på ett jobb som var precis tvärtemot det dem kom fram till i testet att jag skulle jobba med!

Vem fan bryr sig om vad tandläkaren känner kring mina hål? Är väl viktigare att han mår bra rent allmänt? Där är empati helt onödig. Laga dem bra bara!

pEr

[Varulv]
2012-03-11 17:27
#29

#28 SkrattandeSkrattande

zatanica
2012-03-12 08:53
#30

#28 hahaha hur många gånger har man inte fått höra att man inte ska tänka så mycket. Haha helt rätt med tandläkaren där med :)

Kom att tänka på ett annat test jag fick göra med. Det var på datorn, där kom det upp bilder på ögon. De hade lixom bara tagit med ögonpartiet och så fanns det fyra känslor at välja på. En i varje hörn av skärmen.

NÄr hon förklarade för mig så tänkte jag det blir ju lätt som en plätt.

NÄr testet sedan startade satt jag som ett fån, tror man hade 12 secunder på sig att svara eller något liknande.Sedan kom nästa bild. Hur ska man kunna veta vad någon känner bara genom att se ögonen? Trode som sagt det var lätt men se så fel man kan ha. Stirrade som ett fån på många, andra gissade jag bara på och några få kände jag mig säker på. Men hade säkert mest fel.

Lite som på ADHD utredningen kände mig superbäst på många test som det sedan visade sig att jag hade klarat mindre bra :) Fick ioförsig som pluss att jag försökte vara nogran men det på bekostnad av att jag var grymt lånsam och inte fungerade alls under tidspress.

Dessa tester är lite intresanta på något vis för det får en att förstå sig själv bättre och varför man fungerar som man gör. Sedan kan man arbeta utifrån det så gott det går.

Allamej
2012-03-12 09:07
#31

Jag fick aldrig några ögon… hade jag fått det så hade jag inte varit helt tappad i vattnet….

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-12 12:35
#32

Intressant med ögon…!

Ja, jag har trott som du gjorde innan, zatanica, att det skulle vara lätt att bedöma ögon. Men inser ganska raskt, att jag förmodligen har väldigt svårt för det.

- Men skulle NT klara av den bedömningen lättare än vi aspergare menar de då underförstått eller…? Obestämd

zatanica
2012-03-12 12:53
#33

Ja varulv det funderade jag med på, skulle vara kul om de hade en form av referens person med som man kan jämföra med.

För borde det inte vara klurigt för vem som att sätta känslor på enbart ett par ögon? eller med frågorna i diskuterat, det måste ju vara så himla individuelt hur man tolkar saker?

Allamej
2012-03-12 12:58
#34

Det finns microuttryck som man inte kan komma undan, dom är en direkt reflex på hur man känner inför något och jag har lärt mig se dessa. Man måste vara snabb, helst skulle jag vilja ta pulsen på folk samtidigt som jag pratar med dom för att kunna göra en korrekt tolkning på allt dom säger men de flesta tillåter inte detta iom. att det innebär att jag går in på deras personliga område, vilket ingen gillar om nån gör utan inbjudan.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
[Varulv]
2012-03-12 13:19
#35

#34 Som ett slags lögndetektor då… Flört

Jo, fast det kanske trots allt kan vara lättare i verkligheten än på bild? Och bilder dessutom, där man  b a r a  ser ögonen… Obestämd

Allamej
2012-03-12 14:22
#36

Ögonens muskler är dom som drabbas fortast. Antagligen därför man använder bara ögonen, och ja, jag kan fungera som mentalist om jag vill och får. Jag är inte påstridig av naturen men vissa är ju det.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-12 14:28
#37

Det där låter som en väldigt intressant vetenskap tycker jag. Den borde vi kanske lära oss av mera lite till mans vi aspergare.

Obestämd

Allamej
2012-03-12 14:34
#38

Finns ju massor med böcker om ämnet. Jag blev återigen intresserad när jag såg Lie to me bla.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-12 17:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Vore jätteintressant om du vågade dej på att mentalisera bifogade två ögonpar, Allamej! Flört (jag lovar att jag inte skulle avslöja deras identitet, även om jag visste den!) :

Allamej
2012-03-12 19:41
#40

Dom är ju väldigt små och dom övre ser jag inte ens men dom nedre ser vänliga ut, nästan på väg att skratta men inte än. jag kan inte se några rynkor så eller muskelreaktioner i den storleken så det känns mer eller mindre som gissningar.

Men jag får en spjuverkänsla över dom, men med tanke på storleken kan det lika gärna vara Ted Bundy :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-12 23:09
#41

Inga "ondsinta" drag alls då, som du kan se iaf?

Annons:
Allamej
2012-03-12 23:35
#42

Med storleken på bilderna så är det svårt att se men som jag sa, det kan både vara en spjuveraktig person eller någon som Ted Bundy

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-13 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Känner ej till Ted Bundy…

Men du, Allamej: den här då?   - :

Allamej
2012-03-13 20:07
#44

Ted Bundy

Ögonen ovan tror sig överlägsna, känner att alla är idioter och att han aldrig kommer att förlora. Han ser på mänskligheten som små kryp som ska följa hans order eller dö under skosulan.

Otäck

Varulv du kan ju inte bara lägga upp bilder utan att säga om jag har rätt eller fel.:)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Emaljoh4
2012-03-13 20:42
#45

Varulv, visst är det där Josef Fritzl? Kände igen ögonen Oskyldig

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2012-03-13 21:00
#46

#44 Nej, du har rätt! (i att jag ju måste ge något slags omdöme på dina omdömen…!).

De två första var en intressant dipol. Du ser i dem genomtrevliga individer - å ena sidan! Men å den andra ser du en Ted Bundy-typ! (Jag har bekantat mig med denne Ted Bundy nu. Den värste seriemördaren i historien, som det verkar.)

Hur ska man då komma någon vart vidare…? Obestämd  Tja, anledningen till att jag visade dig just dessa två ansikten finns ju hos mig i en misstanke om… Ja, mera vill jag ju inte säga! Således: i en misstanke om två genomhedreliga ögonpar…(?) Ja, kanske det! Eller något annat. Eller möjligen något tredje…! Eller… ja, en bra analys av dig tror jag i alla fall att det var - i synnerhet som upplösningen på bilderna hade mycket övrigt att önska, osv. Flört

Den senaste bliden då? Ja, där kan jag - mot min utsago - meddela ögonparets identitet. De tillhör Josef Fritzl. (Om du inte känner till honom, så googla gärna!) Vilket torde säga det mesta. Och jag tror att du träffade ganska så rätt i din analys. Glad

Duktigt! Skrattande

En helt ny värld introducerar du nu plötsligt - och bara "så där" - för mig. - Visste väl, att du var en "outstanding" människa! FlörtKyss

Emaljoh4
2012-03-13 21:02
#47

#46 ÅÅÅÅÅh, då hade jag rätt! Skrattande Du kanske inte hann se mitt inlägg. Men gissade på Josef F i kommentaren innan.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2012-03-13 21:05
#48

#45 Du hann slinka emellan där, Emaljoh4, men visst har du rätt! Bra iakttagelse av dig! Flört

Annons:
[Varulv]
2012-03-13 21:06
#49

#47 Nej du ligger i fasen före hela tiden din lilla ettermyra!!! Kyss

Emaljoh4
2012-03-13 21:11
#50

#48/49 Hihihihihi! SkrattandeSkrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Allamej
2012-03-13 21:33
#51

Tack Varulv :) Men det är betydligt enklare i verklga livet, då för du alla microuttryck i ansiktet och det hjälper väldigt. Botox har dock sabbat en massa roliga människor att analysera…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-13 21:59
#52

#50 En puss på kind får du trots allt av "farbror Melker": Kyss (för din trevligt otrevliga spjuveraktighets skull…! Flört ).

#51 Nu talar du lite i gåtor igen, Allamej - "Botox"? - ett ogräsbekämpningsmedel…? Obestämd (eller är jag helt ute & cyklar nu…?)

Allamej
2012-03-13 22:11
#53

Varulv, Botox är ett nervgift antagligen användes det som ogräsbekämpning förr men numera sprutar folk in det i ansiktet för att ta bort rynkor och linjer. Det gör att deras nerver är förlamade i ca 3 månader…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-13 22:25
#54

#53 A-a-ha! Oki doki. Då var jag ändå inte ute och cyklade så helt fel ändå…! (Nej då förstår jag mer än väl din indignation! GråterFlört )

[Varulv]
2012-03-16 22:50
#55

#53 Ser att du har ändrat din Avatar. Fin! Skrattande

Annons:
Allamej
2012-03-16 23:27
#56

Varulv det är det senaste vinnande bidraget i en pärltävling :) Den är ca 3 cm hög :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
2012-03-17 14:19
#57

Där ser man; grattis! Du har nånting att vara stolt över där, helt klart. Glad

… tre centimeter… betyder att den är i det närmaste naturlig storlek som den visas i din Avatar då?

Allamej
2012-03-17 14:39
#58

Japp :)

Och tack :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: