Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1961 ggr
[Vargöga]
3/6/12, 11:00 AM

Äntligen - Asperger

Var på ett vårdmöte men min KP, läkare och socialkurator och det kom fram till att jag kan ha bipolär 4 istället för typ 2. Men det viktigaste av allt - Asperger. Dom har nu insett att jag mycket möjligt har denna diagnos och som gjort det svårt att behandla och bedömma mig.

Kommer att göra vidare utredningar om detta men mycket tyder ju på att jag har AS och då kommer den att hamna som huvuddiagnos troligtvis.

Så glad över detta för det är ju något jag vetat om väldigt länge.

Annons:
Wand
3/6/12, 11:03 AM
#1

Grattis är väl rätta ordet! Hoppas allt blir lättare nu.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

zatanica
3/6/12, 11:05 AM
#2

Härligt :)

[Vargöga]
3/6/12, 11:12 AM
#3

Tack. Ja det känns härligt att något tagit upp detta. Skrattande

[Varulv]
3/6/12, 2:17 PM
#4

Får å det hjärtligaste önska dig välkommen till det glada aspergergänget! Skrattande

[Vargöga]
3/6/12, 3:13 PM
#5

Tackar. Det var ju detta jag och ni visste om att jag har.

[Vargöga]
3/9/12, 3:50 PM
#6

Det lutar sig mer och mer åt endart en Asperger diagnos på mig. Vi testade Concerta igen och jag blev speedad av den så min läkare sa att det är nog så att jag inte har ADHD trots allt.

Jag vet att Asperger stämmer mycket bättre in på mig än ADHD. Vi får se vad testerna visar.

Annons:
MissInAction
3/9/12, 10:09 PM
#7

Vad knepigt att det många gånger är så svårt att komma fram till rätt diagnos. Och den som får lida är patienten. 

Men jag får väl gratulera till de nya tagen! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
3/10/12, 6:50 AM
#8

Tack. Jo det är ju svårt för alla dessa diagnoser går ju in i varandara men läkarna har nog luskat ut detta nu så nu skall jag bara få några tester gjorda och sen borde det ju stå AS och Bipolär ultrarapid

Porklash
3/10/12, 12:13 PM
#9

Min läkare sa igår till mig att i de allra flesta fall har patienten den diagnos de tror själva. Ja det låter logiskt så man kan ju kanske börja och kolla det?

Grattis att det börjar röra på sig åt rätt håll!

pEr

[Vargöga]
3/10/12, 1:12 PM
#10

Tack pEr.

[Varulv]
3/10/12, 6:51 PM
#11

#9 Utom Borderline då. Ty borderlineare anses sakna självinsikt.

Porklash
3/11/12, 1:23 PM
#12

#11

Okej men hur då? Att de inte inser hur de beter sig? De som jag jobbat med har haft insikt men de har ju också varit diagnosticerade och mer eller mindre accepterat diagnosen.

Sen har jag träffat misstänkta fall och där kanske det har varit annorlunda men å andra sidan så är jag inte tillräckligt mycket amatörpsykolog för att kunna gissa utanför de vanligaste NPF diagnoserna.

pEr

[Varulv]
3/11/12, 5:14 PM
#13

#12 Jo, jag åsyftade väl de odiagnosticerade då. Detsamma lär gälla för manodepressiva (bipolära) i initialskedet.

Alltmedan exempelvis jag själv var realistisk inför min aspergerdiagnos, och mer eller mindre välkomnade den, vilket jag tycks ha gemensamt med många andra aspergare.

Om man tar del av vad som skrivs härinne, så tycks även ADHD:are i stor utsträckning välkomna sina diagnoser.

Annons:
Upp till toppen
Annons: