Annons:
Etikettmedia
Läst 2116 ggr
[Kaktuz]
2012-03-13 07:04

Adhd av astmamedicin ?

Läste denna artikel och funderade på det, eftersom min stora tös gick på astmamedicin som liten, astman växte bort sen, men iaf. Sen ena stunden säjer dem ju att ADHD är ärfligt.. Börja bli lite snurrig av alla dessa artiklar och undersökningar..

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/barn-med-astma-loper-hogre-risk-for-adhd_6405127.svd

Annons:
zatanica
2012-03-13 12:50
#1

Lite konstig och luddig artikel tycker jag, ett av kriterierna för ADHD är väll ändå att det ska ha funnits symptom innan 7 års ålder eller något liknande. De nämner inte heller ur det ser ut för dessa barn när de blir äldre, har de fortfarande tecken på ADHD då eller har det vuxit bort precis som deras astma gjorde?

Fastnade även för denna rad "Stress och dåliga relationer till föräldrarna kan öka risken för ADHD-symptom." Tyckte den lät lite elak, förstå inte varför man skulle kunna få ADHD av att ha en dålig relation till föräldrarna? Men det är bara min fundering.

[Kaktuz]
2012-03-13 15:09
#2

Ja dem flesta artiklarna är ju luddiga, för det kommer bara nya rön hela tiden men sen då ?

Jag tro dem vill sätta andra saker att skylla ADHD på liksom Skäms

tarotlasse
2012-03-13 15:58
#3

Ja det var ju luddigt förra året så kunde man ju läsa att forskarna funnit att alla med ADHD har en speciell Gen förändring.

Vilket klart  visar att ADHD är en ärftlig åkomma för generna förändras inte efterhand under livet.

Så att man skulle få ADHD av astma medecin tror jag ju inte på men att astma medecin skulle kunna ge ADHD liknande symptom är ju inte otänkbart.

Lasse

[Kaktuz]
2012-03-14 06:35
#4

Dem skyller på tv:n med i unga år, att de kan utveckla ADHD symptom Tyst

Upp till toppen
Annons: