Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2260 ggr
[Varulv]
3/30/12, 11:00 PM

Om du skulle bo ihop

Om du vore aspergare och skulle bo ihop med en annan aspergare, vilken typ av relation skulle du då helst vilja ha?

  1. Är hetro men vill ha en sammanboende kompis av samma kön.
  2. Vill ha en sexuell relation (antingen hetro eller homo).
  3. Vill inte ha en sexuell relation, men dock någon av motsatt kön.
  4. Önskar en intressegemenskap i första hand.
  5. Önskar mig en stark individ som tar hand om mig på lagom sätt.
  6. Önskar mig en svag individ som jag får ta hand om.
  7. Önskar någon som jag inte har någon gemenskap med alls.
  8. Önskar mig en modersgestalt.
  9. Önskar mig en fadersgestalt.
  10. Önskar mig en syskonrelation.
  11. Önskar mig en son/dotter-relation.
  12. Önskar mig en tvilling som jag kan gå upp i fullständigt, utan några som helst hinder eller skrankor eller hämningar.
  13. Önskar mig en självständig individ - lika självständig som jag är.
  14. Önskar att min sammanboende flyttar så snart som möjligt!

FlörtTungan ute

Annons:
Lamina
3/30/12, 11:04 PM
#1

14. Önskar att min sammanboende flyttar så snart som möjligt. Klarar knappt av att bo tillsammans med migsjälv, än mindre med någon annan.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MissInAction
3/30/12, 11:08 PM
#2

Haha! Klurigt när man börjar tänka på det. Nu är jag ju i ett samboförhållande (han är sannolikt NT) men om jag ska tänka hypotetiskt, alltså börja från noll - då skulle jag ändå vilja bo med en partner, för om jag är i ett förhållande så vill jag inte bo med en kompis av något slag, det skulle kännas knasigt.

Jag väljer 2. isåfall! Med förhoppningen om att kärlek också ingår in den sexuella relationen Tungan ute

Och gör det inte det, så väljer jag 10. Jag tvivlar dock starkt på att jag någonsin skulle hitta någon som jag får en syskonrelation till. Inte haft någon "bästis" på 15 år…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JohannaEkroth
3/30/12, 11:49 PM
#3

Får man välja flera? Eller välja… Jag ska berätta för och nackdelar med dessa som jag har valt och varför… Jag är lite kluven, så jag svarar:

3. Vill inte ha en sexuell relation, men dock någon av motsatt kön. Ja jag är ju inte den som är för sex, mer än solo. MEN i alla förhållanden jag har haft där jag har bott ihop har jag tillsist dragit för jag har känt mig som jag lever i ett fängelse.

4. Önskar en intressegemenskap i första hand. Ja, för att jag blir för stressad när jag måste rätta mig efter andra i hushållet och kan störa mig på småsaker som inte passar mina behov.

  • 5. Önskar mig en stark individ som tar hand om mig på lagom sätt. Jag är ju fortfarande väldigt beroende av min mor, och har svårt med matlagning, så det vore något, men kanske inte bra, för jag får säkert inte utvecklas som jag behöver.

6. Önskar mig en svag individ som jag får ta hand om. Levt i ett sådant förhållande, men gick in i väggen och hamnade på sjukan för att det blev för jobbigt. Fast jag trivdes ändå, för jag är en ledare, sedan är jag lite osäker på min sexualitet, och det kan vara en bidragande faktor.

9. Önskar mig en fadersgestalt. Jo, det gör jag nog, pappa söp när jag var liten, stack när jag var 8 år och dog förra året och jag har alltid varit en pojkflicka.

13. Önskar mig en självständig individ - lika självständig som jag är. Det vore väl det ultimata kan jag tro! Men utan sexet då…

Så 13 är nog det svaret som det borde bli, möjligen blandat med 3.

Själv då Varulv om du fick "drömma".

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
3/31/12, 11:17 PM
#4

#3 Jo, det ligger mycket i det du säger, att det bästa - rent generellt - för oss aspergare är nog någon typ av kollektiv, bestående just av självständiga individer, vilka ändå hade någon form av "nav", en träffpunkt. Som en engelsk klubb lite granna. Eller för all del ett studentboende eller äldreboende, eller en fjällstation.

Men om jag skulle leva ihop med blott en aspergare - ja då blir frågan genast lite knepigare… Obestämd

För det första - kanske skulle jag trots allt vilja ha någon typ av relation med någon av det motsatta könet. Relationen skulle präglas av vänskap. Båda skulle känna att de ville leva rätt "tajt" med den andra. Det vore nog ett grundvillkor.

Men sedan vore det säkert närmast välgörande för relationen - vilken båda ville ha till rättså distanserad och "fri" ändå - att den inte innehöll den sexuella dimensionen. Utan att gränsen gick vid vänskap. Vänskapen kunde gärna få vara ganska stark - som en syskonrelation i vissa fall kan vara (men i andra fall inte alls är!)

Jag kommer osökt att tänka mig själv in i rollen som Farbror Blå visavis Tanterna Brun, Grön och GredelinObestämdFlörtGlad

(Fast där är det gubevars inte fråga om blott en kontrahent utan tre… Obestämd .)

Allamej
4/1/12, 11:21 AM
#5

Jag vill ha en 13 -2 kombo, i den ordningen också…

Men nånting säger mig att den mannen bor lååångt inne i i ett avlägset och totalt avskuret land och vi kommer aldrig att mötas.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MoaL
4/1/12, 9:20 PM
#6

2 + 13 + kärlek, en relation som jag är så lyckligt lottad att jag redan har. :) Fast min sambo har inte AS, men han är inte NT heller.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Upp till toppen
Annons: