Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3089 ggr
Inaaa
2012-03-31 14:50

Adhd+borderline läkare som ej lyssnar

Usch känner mig helt nere :( fick när jag var 18 diagnosen Borderline och diagnosen ADHD när jag var 23. De satte in Concerta som avslutades då jag fick grav ångest och var uppe i en dos på 108mg dagligen som Inte hjälpte. Äter nu Ritalin och har samma problem hög dos för att få effekt men ångest på det hela. Ångesten tar över allt så inget hjälper :( att det nu resulterat i panikattacker. Innan jag fick diagnosen ADHD åt jag stesolid vid behov vilket blev en del men det funkade så bra att jag kunde sluta med dem helt ett år, behovet fanns ej :) kunde bli men väääldigt sällan. Men efter jag fick diagnosen ADHD så envisas min läkare med att skriva ut metylfenidat och VÄGRAR skriva ut ångestdämpande trots att jag velat sluta med Ritalin och ha dem jag hade innan.. Dvs stesolid vid behov för jag mår riktigt dåligt av Ritalin men de tas ej på allvar :( Just nu är det viktigaste att få bukt med min ångest som snart ej är hanterbar och SEN ADHD symptomen.. Hellre ADHD symptom än att min Borderline förvärras vilket den gjort av CS. Vet inte riktigt vad jag ska göra.. Är det vanligt att läkare struntar i det man säger?

Annons:
AnneN
2012-03-31 14:54
#1

Tyvärr finns det läkare som inte lyssnar på sina patienter.

Har läkaren gett någon anledning till att h*n inte vill skriva ut ångestdämpande?

Om du inte trivs med din läkare så har du alltid rätten att begära att få byta till en annan!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

JohannaEkroth
2012-03-31 14:56
#2

Jag har varit med om det och efter jag bytte äkare blev allt bättre.

Ring och berätta till den som bokar tider att du vill komma till någon annan.

Den rätten har du!

Lycka till! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Inaaa
2012-03-31 14:58
#3

De har mest muttrat om att de jag hade innan är beroendeframkallande :( jag vet ju det men ska man nekas vård man behöver p.g.a det? Och få andra narkotikaklassade preparat CS man mår dåligt av utskrivet som godis? Ser inte logiken i det :( Har f.ö inte ens gett dem anledning att vara rädda för att jag skulle ha missbrukat eller kommer missbruka. Tvärtom! Har två små barn och vill bara vara fungerande utan det stora ångestmonstret efter mig.

Inaaa
2012-03-31 15:05
#4

Har även svårt att säga ifrån till en läkare utan jag bara sitter och låter dem köra över mig.. Rädd att låta som en pundare som fiskar benzo och det är inte det det handlar om.. Men.. Usch mår så dåligt av detta! Vill verkligen inte äta Ritalin!

AnneN
2012-03-31 15:39
#5

#4 Har du testat ta hjälp av ett personligt ombud? (om det finns i din kommun) http://www.personligtombud.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lottakatt
2012-03-31 20:41
#6

Ja det är inte helt ovanligt blivit behandlad lika dant,den där ångesten du nämner är ju fruktans värd vist förstår att man måste ge medicinen en chans men efter doser dom höjer och sänker upp och ner och det då till slut inte fungerar så måste dom ju förstå vi är ju faktiskt människor jag vände mig till min vårdcentral som i sin tur tog kontakt med dem, och då vart det ändring på det så försök den vägen stå på dig lycka till LOTTA

LH

Annons:
Upp till toppen
Annons: