Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Adhd o värkmedeciner

2012-04-04 09:19 #0 av: tulpanen2012

Jag har adhd o har ätit concerta i 2 år.Dom tror nu att jag har fibrormyalgi o nu undrar jag om man får äta värkmedeciner med concerta

Anmäl
2012-04-05 00:01 #1 av: AnneN

Har skummat igenom informationen om concerta på fass.se och kan inte där hitta något om att man inte kan ta värktabletter i samband med concerta. Men för att vara på den säkra sidan så bör man även kolla upp vad som gäller även för den smärtmedicin man ska ta + rådgöra med läkare/apotekspersonal om det kan finnas några risker med kombinationen.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2012-04-05 20:14 #2 av: vargdans

Kan du inte ringa och fråga din läkare? Det är nog säkrast, man ska vara försiktig med kombinationer. :)

Anmäl
2012-04-06 00:49 #3 av: mayolica

Ja det får man,men nu finns det ju så många olika slags värkmediciner så det är inte säkert att alla sorter går att kombinera .  Du får resonera med läkarna som skriver ut medicinerna vad som passar.

~ mayolica ~

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.