Annons:
Etikettadhd-add
Läst 4299 ggr
STEFF78
2012-04-08 09:51

concerta upptrappning

Hej när märker man tt man borde trappa upp medicinern? Känns nu som jag sakta återgår till den stördapersonligheten jag hade innan medicin. Undrar samtidigt om jag ska trappa upp eller bara bryta för jag får sång ångest innan jag ska somna in och vaknar upp av det och har jag tur somnar in med ångest. otur så får jag pannikattack och behöver mentalt när man redan är på väg in i en dröm klarna och mentalt tanke pusha till att de lugnt.

Blir upptrappningen även en risk upptrappning oro ångest?

jag hade inte alls någon oro eller ångest dom första 4 dagarna på medicinen men kom sakta efter det.

någon som känner igen sig?

ha en bra dagSkrattande

Annons:
[Ametisth]
2012-04-08 12:12
#1

Jag gjorde så att jag trappade upp tills jag mådde sämre av medicinen sen drog jag ner till de som kändes lagom :) Sen tar jag olika mängder berende på dagens aktiviteter ( om ja vet vad som kommer). T ex om ja ska ut med kompisar eller åka tåg med mycket folk osv tar jag 18mg extra

Zaphix
2012-04-08 12:49
#2

Jag har trappat upp medicinen när jag inte känt att den gett tillräckligt mycket effekt. Är min läkare som efter vad jag berättat och tester sagt att medicinen kan göra mer för migän den redan gör, och då har jag trappat upp den

Har inte fått mer ångest av concertan eller ritalinet alls faktiskt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tarotlasse
2012-04-08 13:31
#3

Jag har ju trappat upp medicineringen efter hand som läkaren bedömt detta.

I januari o februari  gick jag ett KBT behandling i Minnes träning  det var otroligt tufft o man var helt slut i huvudet efter dessa pass.

Då provade vi med att höja min medicinering vid några tillfällen för att se om det funkade bättre.

Vilket det gjorde och även resultaten på programmet blev betydligt bättre dom dagarna jag höjde medecineringen.

Så nu när jag ska träffa läkaren så har psykologen som ansvarade för minnes träningen rekomenderat att höja dosen på min medicinering med Concerta.

Lasse

STEFF78
2012-04-08 14:34
#4

Känner att medicinen inte ger någon bra effekt mer. blir bara mer tillbakadragen och har yrsel ibland och ingen ork att va social eller prata snart..

Men för några dar sen när jag träffa sjuksköterskan som ska följa upp mig då kände jag inte så här… Ja  hoppas att de blir rätt tills slut

Upp till toppen
Annons: