Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3397 ggr
Tintin82
5/3/12, 10:43 AM

ADD/Asberger

Hej! Diagnosticerad ADD/asberger och har fått concerta…för ett bra tag sedan slutade jag med Concerta för jag tyckte inte att det hjälpte…nu har jag börjat igen för ca 1 månad sedan och då började jag med 54 mg igen som jag hade innan jag slutade. Concerta sitter i till sena kvällen…som bäst fungerar Concerta fram till ca 3-4 och den verkar efter det också men inte lika mycket….funderar om jag vågar fylla på vid ca 2 med en 18 eller 36 vad tror ni? Jobbar fram till 4 och måste hålla igång när jag är hemma också så jag undra hur gör ni?

Annons:
[Kaktuz]
5/3/12, 12:04 PM
#1

Du ska inte öka själv, och inte sluta själv. Ha du ingen doktor/sjukskötekontakt ?

Allamej
5/4/12, 7:07 AM
#2

Öka inte på eget bevåg,  föreligger en viss risk att du gör som jag och somnar av concertan.

Jag har samma diagnoser som du och för mig funkar inte Concerta alls, ibland blir jag pigg, ibland tuppar jag som om någon slagit mig med ett basebollträ.

Det funkade i början men sen så började det göra lite som det ville. Dom säger att det kan vara pga AS men samtidigt så är jag en paradox inom medicinering. Dom vågar knappt testa nåt längre, och inte jag heller för funkar det på en sak så kan man räkna med att jag får dom allvarligaste biverkningarna som möjligt är.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Tintin82
5/4/12, 10:44 AM
#3

Om inte Concerta fungerar vad får du då?

[Kaktuz]
5/4/12, 12:14 PM
#4

#3 Har du ingen doktor kontakt alls ?

Tintin82
5/4/12, 2:08 PM
#5

Jo och jag ska träffa henne nästa vecka bara det att Allamej hade samma diagnos som mig och mycket det hon skrev stämde in på mig därför undrar jag vad hon tar istället?

Allamej
5/4/12, 3:26 PM
#6

#3 Jag har ingenting, bara ångestdämpande och sömnmedicin, that´s it

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
[Kaktuz]
5/4/12, 4:23 PM
#7

#5 Ja jo men de var inte de man reagarar på utan att du verka slutat utan rekommendtion och ökat utan läkarens ordenation…

Honestyisdead
5/4/12, 5:33 PM
#8

Man ska inte mixtra själv med mediciner. Fråga din läkare.

Tintin82
5/14/12, 7:13 PM
#9

Varit hos läkaren idag och hon skrev ut 54 mg Concerta och även 36. Hon sa att jag kunde testa att ta dem samtidigt först 54 och så ska 36 vara som en depå…jag får testa annars sa hon att jag kunde ta 36 vid lunch

[Kaktuz]
5/15/12, 6:02 AM
#10

Bra, hoppas det fungerar Glad

graleh
6/6/12, 4:56 PM
#11

#2> Somna av Concerta, är det möjligt? Jag hade rejäla sömnproblem av Concerta eftersom jag blev så enormt speedad även om jag tog det på morgonen..

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Allamej
6/6/12, 5:40 PM
#12

#11 Jo jag kan använda det som sömnmedel på samma vis som att om jag egentligen borde vara trött men är speedad så blir jag toktrött av kaffe då.

Men concertan kan användas på många sätt, jag har lite fria händer eftersom det fungerar inte som koncentrationshjälp iaf.

Men jag är en medicinsk paradox. Jag reagerar på saker man inte ska reagera på och inte alls på sånt som ska ge reaktioner. Vi testar inte särskilt mycket längre för senaste testandet dom gjorde ledde till den biverkan som stod med stora svarta bokstäver på lägsta dosen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

graleh
6/27/12, 10:34 AM
#13

#12> Oj, häftigt :D

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Annons:
Upp till toppen
Annons: