Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Media

Utförsäkrad

2012-05-04 12:42 #0 av: [Kaktuz]

Varning för känsliga..

http://www.facebook.com/notes/jimmy-james-fredriksson/utf%C3%B6rs%C3%A4krad-av-f%C3%B6rs%C3%A4kringskassan/10150771123922936

Tyvärr måste du ha ett konto på Facebook..

Anmäl
2012-05-04 15:23 #1 av: [Vargöga]

Har läst.

Anmäl
2012-05-04 15:27 #2 av: Allamej

Läste igår och artiklarna i lokaltidningarna idag, samt inslaget i lokalnyheterna

Anmäl
2012-05-04 16:44 #3 av: [Varulv]

Vad gäller saken? (frågar en, som inte har fb-kontot aktiverat...) Obestämd

αγάπη

Anmäl
2012-05-04 17:20 #4 av: Allamej

En man vars dotter kämpade med cancer tills hon dog förra året efter 5 års kamp får inte sörja och jobba sig upp till 100% utan han ska börja jobba direkt.

folkbladet

VK

Anmäl
2012-05-04 22:58 #5 av: [Varulv]

Tack! Kyss

Känner mig ändå inte tillräckligt insatt i ärendet för att kunna göra en "objektiv" bedömning, men rent allmänt känns det beklämmande när FK intervenerar på sådana här sätt i människors sorgearbeten. Om vi AS anklagas för brist på empati - hur rejält skulle man inte kunna anklaga FK för samma sak i vissa lägen...!? ObestämdRynkar på näsan

αγάπη

Anmäl
2012-05-04 23:03 #6 av: Allamej

Ja jag hade tur med en handläggare som kämpade för mig, men vi hade god kontakt under många år, kunde bara ringa henne och prata ect.

Anmäl