Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2447 ggr
[Sandi92]
2012-05-30 22:16

Sluta med SSRI

Nån som vet hur man ska gå till väga när man slutar med SSRI? Alltså hur långsamt man ska minska och så. Vill sluta eftersom jag inte tycker att det hjälper längre.

Annons:
Smålänning
2012-05-31 16:56
#1

Det beror nog lite på vilket SSRI du tar? Har för mig att man kan sluta ganska snabbt, två veckor el liknande. Kommer inte ihåg de doser jag hade, men det var citalopram mfl. Men du ska nog kontakta din läkare om du ska sluta… är nog bra om någon vet om att du ska sluta.

Om det inte funkar, så borde du få något nytt?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[Sandi92]
2012-05-31 17:05
#2

#1 Tar Fluoxetin 20mg. Min fd läkare har just slutat, så jag har ingen. Vill därför försöka på egen hand istället för att vänta i evigheter på att få en ny läkare och läkartid. Vill inte prova nåt annat, utan vill helst bli "fri" från det.

Undrar ifall man skulle kunna göra så att man tar en kapsel varannan dag istället för varje ett tag, sen tar man var tredje dag osv. Kan ju ej ta mindre och mindre dos eftersom det är kapslar som inte går att dela.

Jennix
2012-05-31 17:40
#3

Jag har gått ner i dos mycket mer långsamt än jag fått råd till, det minskar nämligen att jag då fått besvär och biverkningar.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Vargöga]
2012-05-31 19:32
#4

Långsamt har jag också hört. Jag har massor med mina antidepp när jag slutar med dom.

[Sandi92]
2012-06-01 11:48
#5

Ok, men tror ni det går bra att göra så som jag skrev? #2

Jennix
2012-06-01 17:59
#6

Har du tabletter som går att dela på? Jag gjorde så att jag först tog en varje dag men delade på dosen och skar ner på dosen väldigt långsamt - och när det var de sista små bitarna så tog jag varannan dag men bara 2-3 gånger då.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
Smålänning
2012-06-02 00:51
#7

#5 Jag har fått ut samma som du engång, men det vara bara 10mg… kände redan efter 3-5 dagar att de inte var bra för mig.

Men som du säger, går de inte att dela. Så ta en varannan dag i en vecka kanske.. sedan en var tredje i en vecka… sen tro jag nog faran är över. Men går nog googla dig fram och se hur andra har slutat med just den sorten.

Lycka till iaf:)

Men försök skaffa en ny läkare, nöjd dig inte med en som är halvdan utan byt till du hittar en där personkemin känns bra,

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: