Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1666 ggr
[Varulv]
2012-06-02 19:50

Är du konkurrensminded?

Är du konkurrensminded?

Berätta gärna i sammanhanget, om du är enda barnet; har småsyskon; har storasyskon!

Tungan uteCool

Annons:
Allamej
2012-06-02 21:06
#1

Är äldst, och har AS. Svaret på frågan är ja. Oh ja.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Banankaka320
2012-06-03 00:20
#2

Förklara mer hur du menar! Oskyldig


HannaM
2012-06-03 00:43
#3

Är äldst och har ADHD.

Svaret på frågan är lite mer oklart. Jag är ibland konflikträdd, när inte min ADHD tar över och jag går in och säger precis vad jag tycker utan att tänka innan, och är därför oftast inte någon som orkar eller vågar bry mig om att vinna. Det gör inte så mycket hur det går bara alla är nöjda, typ.

Fast egentligen så känner jag på mig att jag är envis som en åsna, hatar att förlora och bara måste vara bäst på allt. Men det är jag ju inte. Så då är det lika bra att inte låtsas som det är viktigt. Då misslyckas jag ju inte.

Så, ja, fast jag har jobbat mest hela livet på att inte låta det ta plats.

[Kaktuz]
2012-06-03 08:10
#4

Har massa syskon, men aldrig vuxit upp med dem då min moster adopterade mig som liten så den frågan kan jag nog inte svara på.. Tror jag.. Obestämd

[Varulv]
2012-06-03 18:19
#5

#2 Utveckla gärna lite vad det var som var oklart med min fråga! Flört

Star68
2012-06-04 10:23
#6

Nej, inte särskilt, möjligen vid nå't enstaka tillfälle. Jag kom sist av fyra i syskonskaran! (AS/ADD-liknande personlighet.)

Annons:
[Pappsing]
2012-06-04 17:12
#7

Jag älskar att tävla med folk…utan att de vet om det…*Skrattar*
Ibland vet de om det, men inte alltid

Ett exempel:
Jag är ute och cyklar, ser en man eller kvinna, som cyklar i rätt så bra fart en bit fram.
Det händer ofta att jag får för mig att cykla om den personen.
Bara för att….

Ibland händer det att jag säger "Kom igen nu då, öka…"
Till personen jag cyklar om.
Lika ofta, som ibland, händer det att personen skrattar till lite och cyklar ikapp med mig.
Riktigt skoj…:P

En annan sak är just att hinna med att t ex göra tre saker, före någonting..kan inte helt säga vad…men, just det här med hinna göra saker, före någonting annat….det är rätt vanligt hos mig.
Ett tag lade jag av med det, men märkte då att jag saknade att krydda min vardag på ett enkelt sätt :P

[Varulv]
2012-06-04 21:36
#8

#7 He he, Pappsing, du är då för härlig du, också! Kyss

Vet du, jag tror du är en äkta Sz 4 (enligt min nomenklatur). Och vill du veta var det innebär, så öppna en ny tråd och fråga andra vad de känner till om Szondi…! Flört

[Pappsing]
2012-06-05 10:08
#9

#8 skrivet av Varulv

Jag väljer att ta det där som en komplimang! :P
Som du anade, så har jag ingen aning om vad det där Sz4 är för något.
Men jag väljer att ta det som en komplimang, att göra något annat vore ju dumt.

Jag är ju den jag är, oavsett vad man kallar det :P

[Varulv]
2012-06-05 14:29
#10

Jaa, det var helt och hållet en komplimang! (vi aspergare är inte ironiska eller så utav oss! Oskyldig) Flört

[Pappsing]
2012-06-05 18:16
#11

Du har värme i ditt skämt, så även om ironin flödar, så tar jag det som en komplimang :P

graleh
2012-06-06 16:43
#12

Nej, jag avskyr tävlingar och skiter i vem som vinner. Jag har en lillasyster. Jag har ADD, misstänker även jag har Aspergersproblematik.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

[Pappsing]
2012-06-06 18:25
#13

Jag kom på att jag älskar att tävla, men jag skiter i vem som vinner.
Kanske låter väldigt dumt, men jag tycker det roliga, är just att ge sitt bästa, försöka och lyckas man inte, så är det inget med det.

Jag kom på att jag gillar även att utmana mig själv, med att göra saker snabbare och snabbare.
Som att t ex låsa upp cykeln, före källardörren har slagit igen.
Eller gå tre steg förbti en viss gatulykta, före den mötande bilen har passerat mig.

Ja, jag har en massa tävlingar mot mig själv och andra….:P

Annons:
graleh
2012-06-27 10:33
#14

#13>

"Jag kom på att jag gillar även att utmana mig själv, med att göra saker snabbare och snabbare. Som att t ex låsa upp cykeln, före källardörren har slagit igen. Eller gå tre steg förbti en viss gatulykta, före den mötande bilen har passerat mig."

Sånt gör jag med!! :D Tyvärr utvecklas mitt sådant ofta till tvångstankar :/

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

[Pappsing]
2012-06-27 12:25
#15

#14 skrivet av graleh

Ajdå, det låter ju mindre lyckat det är klart

[Varulv]
2012-06-27 13:41
#16

Jag växte upp med två systrar och jag var äldst. Har aldrig upplevt några vidare konkurrenssituationer där i familjen och är heller inte konkurrensinriktad för fem öre.

Jag vet att min far väldigt ofta försökte konkurrera med mig, men jag "köpte" det aldrig. Är helt enkelt inte funtad på det viset.

Min far hade även han två syskon men var yngst. Han var utpräglat konkurrensinriktad i hela sin levnadsstil.

Därför har jag lite funderingar i de banorna, att det kanske spelar roll för konkurrenskynnet var på syskonåldersskalan man stod när man växte upp.

[Joanna76]
2012-06-27 19:12
#17

Är äldst, har AS och hatar allt vad tävlingar heter. På mig låser det sig totalt då och jag kan inte prestera alls Rynkar på näsan

[MissNathalie]
2012-06-27 19:42
#18

Jag hatar att tävla eftersom jag blir så förbannad om jag förlorar. Om jag nu får för mig att tävla i något och vinner så är jag en odräglig vinnare.

Förövrigt så älskar jag att veta rätt om saker och ting. Jag är bra på att memorera fakta och använder denna kunskap för att tillrättavisa människor när de har fel eftersom jag vill att de ska veta "rätt". Vad jag har förstått så är inte det så uppskattat…

Upp till toppen
Annons: