Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1546 ggr
Tintin82
6/8/12, 8:21 PM

obehagligt...nytt jobb

För nästan exakt två år sedan fick jag min diagnos ADD/AS och fick en sius på arbetsförmedlingen (arbetsförmedlare mot folk med funktionshinder) Innan jag fick min diagnos så hade jag varit arbetslös och all praktik jag hade blev aldrig till någon anställning…en vecka efter mitt svar fick jag en praktik på Del-Ta produktion liknande samhall fast här är det mer monteringsarbete. När jag kom dit var mitt självförtroende lika med 0…men jag började trivas och jag blev inte inkallad till någon chef som sa tack och adjö detta fungerar inte…när jag hade varit på Del-Ta ett halvår fick jag en kommunanställning och efter det halvåret fick jag en SAS anställning (särskilt anställningsstöd) på ett år..det tog slut i april så det blev praktik igen..min sius och även min handläggare på arbetsförmedlingen och även personalen på Del-Ta berömmer mig mycket och min handläggare på arbetsförmedlingen och även min sius har sett väldigt stora skillnader sedan jag började här och detta är ett sätt för mig att komma ut i arbetslivet…nu har min sius varit i farten igen…praktik på golfklubbs restaurang i en månad med start på måndag..går denna månad bra så har jag en anställning inte en kommun utan en anställning fast arbetsförmedlingen betalar lite på lönen…men jag är rädd nästan panik…panik av att komma bort från Del-Ta till något som är nytt för mig…på Del-Ta där jag varit i två år där såg jag samma människor hela tiden till något nytt med nya människor nya saker att göra och rutiner…chefen på stället vet vad som krävs för att jag ska fixa det men Del-Ta är stället som jag någonsin varit längst på så jag är rädd att göra bort mig eller bara stå och glo men mina kollegor på Del-Ta säger att jag fixar det och det gör jag nog men det är nytt och det kan ge en anställning en lång tid framöver:)

Annons:
[Varulv]
6/8/12, 8:41 PM
#1

Intressant det du beskriver! Men vad vill du ha sagt?

[Pappsing]
6/8/12, 8:46 PM
#2

*skrattar*
Varulv: Underbar kommentar….
Fick nyligen en bild i huvudet av en TV-serie.
Där en person pratar en massa, berättar hur jobbigt den har det med mer….sedan svarar den andra personen.

Intressant….men vad vill du ha sagt?

Sedan säger den andra personen "Du lyssnar aldrig på mig"

*skrattar*

Nu vill jag be om ursäkt till trådskaparen, om du tog illa vid dig.
Det var verkligen inte meningen att såra dig, min humor tog över och tänkte dela med mig av den bild, som Varulv skapade i mit huvud.

Nu låter det som om jag inte kan stå för det jag skrev, utan att dra med Varulv med i det….så är det ju inte.
Så jag ber om ursäkt till Varulv med.

Men…ja, jag tror jag slutar att försöka förklara mer nu….:P
….istället ska jag bara le fint och se lite lagom söt ut….då kommer man undan med det mesta…:P

[Varulv]
6/8/12, 8:51 PM
#3

Åja! Så lätt kommer du nu inte undan!

Således: hur tolkar du själv trådskaparens innehåll - och hur vill du bemöta det?

[Pappsing]
6/8/12, 8:52 PM
#4

Jag orkade inte ens läsa hela tråden.,..
Tappade intresset efter första meningarna.
Så jag kan inte komma med så mycket på den biten.

Vargafrost
6/8/12, 8:53 PM
#5

Men om de anser att du har utvecklats såpass mycket på Del-Ta, så är väl tanken med att du ska vidare just att du ska kunnas utvecklas ytterligare?
Jag tror att om du bara ger dig sjutton på att det ska gå, så kommer det gå super. Och ibland kan man behöva lite stöttning, eller rent av en spark i baken. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Tintin82
6/8/12, 9:07 PM
#6

Jag vill bara berätta vilka framsteg jag gjort sedan jag fick diagnosen

Annons:
[Varulv]
6/8/12, 10:09 PM
#7

A-hah! Tyst

Grattis, grattis då! (Förlåt, att jag inte förstod!?)

Jättepositivt! SkrattandeKyss

Åtminstone jag håller tummarna för dig i ditt fortsatta värv! (det kommer gå bra!).

Flört

Upp till toppen
Annons: