Annons:
Etikettom-sajten
Läst 1635 ggr
JohannaEkroth
2012-06-16 15:18

Det var en gång...

… en vilsen tjej som hamnade på Bokstavsfolk och fann sitt hem. I 3 års tid har detta varit mitt hem, min trygghet, mitt tempel, min borg och jag var respekerad och accepterad TROTS att jag var jag, trots mina åsikter och tycken och tänkanden… Jag fick säga vad jag tyckte utan att bli nedmejad, trampad på, jag fick förklara varför jag tyckte som jag gjorde utan att direkt bli utskälld och smutskastad.

Den tiden är förbi.

Jag har sett mitt hem rasa samman och jag är inte längre trygg här att blotta mina själ och tankar då man inte får tycka och tänka som den individuella individ som jag är.

Jag hatar att bli tillrättavisad av folk som tror att deras åsikt är rätt. Varför är den det? Vi har rätt att tycka olika. Ingen kommer någonsin att kunna trampa på mig, då går jag. Ingen äger mig! Ingen äger mina åsikter! Jag är fri, och kommer så ock att vara.

Det Bokstavsfolk som jag en gång kom till våren -09 var ett varmt ställe med många kramar, glada miner och nära till skratt. Där solen alltid lyste och fåglarna alltid kvittrade. Där tårarna sakta slutade rinna och en känsla av kärlek fyllde själen och man värmdes sakta upp inifrån. Där man hälsade varandra till namn och inte siffror. Där folk klappade om en värmande när man inte hade synts till på ett tag. Där folk frågade efter en om man saknades. Där iFokus smileysar lyste upp varenda inlägg flera gånger om.

Det Bokstavsfolk jag mötte då har idag blivit bara ett forum. Det har mist sin personliga prägel. Det känns naket, kallt och grått. Kanske till och med trist…

Varför? Glömmer folk att det är personer som är livs levade med känslor och ansikten, hjärtan som slår, känslor som bränner bakom bröstbenet, bakom dessa användarnamn?

Tycker inte ni att det har blivit en hård stämning härinne?

Kan vi inte försöka få tillbaka denna varma känsla och måla Bokstavsfolk i glada färger igen (metafor), så att man blir varm i kroppen av att klicka på länken hit in? Så att man känner sig som man kommit till sitt andra hem, så som jag kände för länge sedan…

Vad säger ni?

Har ni några tips på hur vi kan göra stämningen härinne bättre, så att alla vågar yttra sig utan att känna att de inte har rätt till det?

Kanske någon skulle vilja skriva en artikel hit in? Om resan till diagnos, om utredning, om hur det är att ha ett specialintresse, om ADHD, om Aspergers, om ADD. ADD behövs verkligen en artikel om. Flört Om skolan, om jobb, om livet, om vardagen. Ja, det finns egentligen ingen gräns. Jo, förresten, vi måste hålla oss inom ämnet Bokstavsfolk, men det är brett! Tungan ute

Fast jag måste säga att ni jobbar på bra med tangenterna. 4525 i aktivitetsindex. Det är bra, riktigt bra!

Jag river säkert upp en massa känslor med detta inlägg, men ni ska veta att ni är varmt välkomna att PM:a mig (Kontakta mig på min sida) om det är någonting (vad som helst) ni undrar över eller vill berätta.

Fina ni, jag tycker om varenda en ska ni veta! Kyss

Nedan ska ni få svara på en undersökning. Den är anonym, om ni inte skriver svaret i ett inlägg nedan. Frågan är:

Trivs du på Bokstavsfolk?

Hanna - MedarbetareBokstavsfolk (BF) iFokus

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[Pappsing]
2012-06-16 15:40
#1

Men…..oj, har du märkt av hårda ord och folk som försöker tillrättavisa dig?

Zaphix
2012-06-16 15:47
#2

Jag trivs bra, annars hade jag inte fortsatt att skriva och läsa här.

Tycker inte att klimatet är speciellt hårt och kallt, däremot så har det blivit lite mindre rosa fluff runt orden och lyckliga smileys överallt. Men det är jag glad över,

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Pappsing]
2012-06-16 15:50
#3

Folk har blivit ärliga och kanske inte lika mycket rosa moln och gullegull, som det det lätt kan bli på en del sidor :P

JohannaEkroth
2012-06-16 15:50
#4

Pappsing, hårda ord är kanske fel uttryck. Men tillrättavisningar, ja.

Känner du inte igen dig, så behöver du inte ta åt dig. Flört

Gör undersökningen mest för att se hur stämningen är på sajten. Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Pappsing]
2012-06-16 15:51
#5

Oj, vad det där en vink om att du känner att jag har tillrättavisat dig?
För, då ber jag verkligen om ursäkt, om du har känt så…

Honestyisdead
2012-06-16 15:52
#6

Har inte märkt att det blivit hårdare eller så.

Annons:
[Pappsing]
2012-06-16 15:54
#7

Jag har inte varit här i flera år, så jag har ju inget att jämföra med.
Men jag stortrivs verkligen här.
Ser er som mina kompisar.

JohannaEkroth
2012-06-16 15:55
#8

Nej, Pappsing, jag svarade bara på dina frågor i #1 rent allmånt. Ingen har använt hårda ord, men någon (inte du) har tillrättavisat mig.

Zaphix - Jag saknar detta massor. Jag hatar denna hårda attityd som är här. Samhället är fullt av hård attityd. Behöver det inte här också. Därför jag sällan eller aldrig skriver längre, för jag trivs inte.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[mossquinnan]
2012-06-16 16:01
#9

Har inte heller märkt någon skillnad direkt..fast jag har iofs  aldrig varit superaktiv härinne..Foten i munnen

Jag vill inte gräva i min ADHD utan jag har kommit till den insikten att jag är så här..inget att göra åt *fniss*

Men läser gärna och svarar då jag själv tycker nåt e intressant.

Tråkigt att du känner så här Höstlegenden..alltså trampad på å såGråter

Så ska ingen behöva känna sig..*uurk* kram till dig..å hoppas du snart ser denna sajt mer som ditt hem som en gång varKyss

JohannaEkroth
2012-06-16 16:04
#10

mossis - *varma kramar tillbaka* Saknar dig härinne ska du veta! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[mossquinnan]
2012-06-16 16:04
#11

En liten tanke till!!! Höstlegenden..kan du inte reda ut ev *gaaaaaaaaahkänslor* och irritationsmoment med den du upplever att du blir tillrättavisad av..?

Ilska är inte bra att d ligger och tär i ens själ..ja du gör ju som du villKyss

[mossquinnan]
2012-06-16 16:06
#12

Tack d var gulligt sagt HöstLegendenKyss

JohannaEkroth
2012-06-16 16:17
#13

mossis - Det skulle jag kunna, men jag tänkte personen ifråga kände igen sig i min text och ta åt sig. Dessutom har stämningen förändrats på hela forumet, så många behöver ta del i detta. Jag säger inte alla, för många är redan trevliga och bemöter på ett vänligt sätt, men flera gör det inte.

Det fanns en anledning varför jag aldrig trivdes på Asperger Forum. Det är för att det är som BF har blivit.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[mossquinnan]
2012-06-16 16:22
#14

Ta inte illa upp nu Höstlegenden..men d är inget bra sätt..d tär på ens psyke att känna så..bättre att kunna fejjsa varandra..Annars ligger den där irritationen och gnager i en..ut med skiten…samla inte på en massa bitterhet..

haha låter som en jävla besserwisser..men jag skriver detta av egen erfarenhet…

Och här e vi ju alla litta knasiga på olika sätt..men att kunna reda upp sånna saker ser jag iaf inte som ett problem..Tjooo lycka till Kyss

[mossquinnan]
2012-06-16 16:28
#15

Jag har åxå svårt ibland för att uttrycka mig..jag skriver som jag pratar..och ingen ser mig..men jag är nästan alltid glad..och min humor driver mig..så jag kan förstå om jag nu anses som diskret provocerande då jag skrev..

Och här e alla litta knasiga.

Jag hade ingen baktanke med d..utan d flög ur mig med en gnutta glimt i ögonvrån som ingen tyvärr kan se via en skärm..så ta inte åt er..

Menar absolut inge illaKyss

Emo
2012-06-16 17:54
#16

Som du vet Höstlegenden, så har jag också en del dåliga erfarenheter här.

Det gäller att välja sitt sällskap. Vissa människor kan man inte ändra på. Den enda människa som man har makt att ändra på är sig själv.

Jag håller mig numera till trådar med trevligt innehåll.

Som du ser har jag inte lämnat Bokstavsfolk. Här är så många trevliga medlemmar och så många kloka och lärorika inlägg i många trådar.

Jag kollar sajten minst en gång om dagen.

Allt kan tyvärr inte vara bara solsken, även om vi skulle önska det.

Jag röstade Ja, men gärna lite ändringar. Vilka ändringar vet jag inte, min inget är så bra att det inte kan göras bättre,

men jag har inga förslag.FlörtGladOskyldig

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jennix
2012-06-16 19:03
#17

Höstlegenden: Jag förstår hur det kan kännas, också jag är oerhört känslig och blir väldigt ledsen och så när någon kritiserar mig eller säger att jag har fel åsikt eller så.

Att alla får ha sin åsikt, så är det. Både du och jag och alla andra. Men man kan ju tänka på att dels jag själv inte ska tänka att alla är ute efter mig, och dels att inte vara för hård mot andra.

Jag försöker själv tänka på att inte säga att någon har fel, utan mer försöka förstå hur de tänker, och säga att JAG HÅLLER INTE MED snarare. Flört Man behöver alltså inte hålla med varandra, men man måste förstå att olika åsikter är olika åsikter.

Det kan aldrig sägas ofta nog: Alla har sin verklighet och sina åsikter, sina teorier som kan stämma eller inte.

Jag vet inte vem som har sårat dig men jag hoppas att det inte är jag, för då ber jag om ursäkt för hur jag har framfört mina åsikter.

Tillägg: Jag tänker nu att jag har en eller två dåliga dagar just nu, så jag ska nog ta en paus från forumet för jag har nog varit otrevlig och gjort någon ledsen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Pappsing]
2012-06-16 19:10
#18

Jag ser det här forumet, lite som en fristad från övriga samhället.
Här är det trevlig och glad stämning.
Folk bemöter en med artighet och respekt.

…sedan kanske det finns folk som är elaka.
Men det kommer det alltid att göra.
Det är det bara att acceptera,men de är ju värda lika mycket som alla andra.
De kanske inte ens ser själva att de är elaka.

LenaR
2012-06-16 19:12
#19

Jag håller med Höstlegenden. BF är inte samma trevliga forum som det varit. Så jag varken läser eller skriver särskilt mycket här längre, fast jag saknar en del av mina gamla nätvänner.

Kram till alla er!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Pappsing]
2012-06-16 19:25
#20

Nu har en del sagt att det inte alls, är samma trevliga stämningen här på forumet.
Kan det vara så att det beror på att vi har blivit mer medlemmar.
Att ni trivdes med att det bara vara några få, där ni var trygga med dem som skrev, ni visste var ni hade varandra?

Med andra ord, att probleme egentligen sitter i att ni blir otrygga och att ni inte vet var ni har alla nya medlemmarna, som skriver?

Annons:
[Varulv]
2012-06-16 19:58
#21

Nja, jag vet allt vad det beror på jag: det beror på mig. Numera är jag så van vid att vara syndabock, så jag bryr mig knappt. Men om jag lämnar forumet, så skulle jag tro att balansen återuppstår. Så därför ska jag svara i de trådar där jag har nåt att komma med, och sedan lämna detta forum för gott. Ha det bra, alla ni, mina bokstavsvänner!

[aspie]
2012-06-16 20:35
#22

#21 Varulv… Jag har väldigt svårt att tro att du kan ha nåt med den negativa stäningen att göra. Enligt min erfarenhet har du alltid varit snäll och trevlig. Undrar varför du tog åt dig? Men jag har iof inte läst tråden så noga. Håller i varje fall men Höstlegenden men det har för min del inget med dig att göra Flört KRAM

[Varulv]
2012-06-16 20:38
#23

Kan nog ha det, ändå, när allt kommer omkring…

Så jag tar det säkra för det osäkra, och seglar iväg…!

Ha det! Flört

[aspie]
2012-06-16 20:43
#24

Nej, men snälla goa varulv. Vad har hänt? Det där är inte likt dig. Om du vill så skicka mig ett pm och berätta. Blir ledsen för din skull Gråter

Zaphix
2012-06-16 21:03
#25

Varulv!

Lämna oss inte, jag vill väldigt gärna ha dig kvar här. Skulle sakna dig om du slutade skriva här.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
2012-06-16 21:07
#26

Varulv, du borde innerst inne veta att det inte alls har med dig att göra.

Faktum är Varulv, att Du är anledningen att jag är kvar på forumet öht! Kyss Jag gillar dina inlägg, du är ärlig på ett ödmjukt sätt, vilket är viktigt och precis som det ska vara! Kyss

Jag ber dig! Lämna oss inte! Gråter

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Allamej
2012-06-16 21:09
#27

Detsmma Varulv stanna. Basta.

Höstlegend du vet att du kan prata med mig om det är något, jag är bara ett PM bort.

Och jag har väl inte varit så aktiv som jag borde eftersom jag har en deadline som jag inte kan för mitt liv komma fram till vad jag ska göra och hur jag ska hinna färdigt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
JohannaEkroth
2012-06-16 21:30
#28

Åh jag är ledsen för att ha åsamkat så mycket trubbel. Det var inte min mening.

Det är inte min mening att någon ska lämna forumet för jag trivs med er, varenda en!

Pappsing, du har fel ang att det är det ökade medlemsantalet som är boven i dramat, det är fel. Jag har ingenting emot nya medlemmar. Ju fler medlemmar, desto mer diskussioner, vilket ger hög aktivitet och det känns kul att besöka forumet för man vet att det alltid finns något nytt att läsa.

Som ni ser när ni hittills läser av röstningen så har vi:

4 st som trivs jättebra som det är nu.

3 st som trivs bra, men gärna ser lite förändringar.

4 st som håller med mig och tycker stämningen blivit lite för hård och opersonlig, och att man missar människan bakom användarnamnen och lätt kör över.

1 st som inte trivs alls.

Jag vill inte att någon lämnar, jag vill bara att vi alla begrundar detta och vid frågor och så, kontakta gärna mig, för jag bits inte! Flört

Som den bokstavsmänniska man är så tar man lätt åt sig och man är välkommen att PM.a om man känner sig osäker på om man kunnat göra någonting annorlunda. Jag har ju pratat med några av er redan som varit osäkra och rett ut.

Jag har varit iväg ikväll från klockan 18:00-21:00 så jag var tyvärr inte närvarande då Varulv behövde mig som mest.

Jag vill bara att ni ska veta att det inte är min mening att det skulle bli såhär, utan min mening var att det skulle lösas så att alla mår bra och trivs.

*gruppkram alla BF:are* Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

zatanica
2012-06-16 22:20
#29

JA varulv ska vara här och därmed basta Glad

Så många kloka och bra ord han har sagt som jag tänker på när man är i de situationerna.

Ladydragon
2012-06-16 22:44
#30

jag klampar in här oxå och rör säkert till det ändå mer….

vet inte om jag har skrivit något dumt…har säkert gjort tyvärr Obestämd inte min mening dock

det som jag känner spontant att det ökade medlemantalet och diagnoser gör att vissa personer syns och hörs mest och det känns som om då finns det inte plats för andra….

till dig T.S min åsikt är i alla fall den att på ett öppet forum vädra sin innersta tankar kanske inte är det smartaste att göra det kan misstolkas och kan även kanske va en nackdel i vissa situationer

JohannaEkroth
2012-06-16 23:01
#31

Ladydragon - Jag har inget minne av att du skrivit något dumt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[mossquinnan]
2012-06-16 23:26
#32

Håller med alla varulv  du stannar kvar här punkt slut!!!

JohannaEkroth
2012-06-16 23:54
#33

Efter alla synpunkter och att jag verkar ha rört till det alldeles och att jag inte får någon som helst respons från denne som tänker lämna, så kommer jag troligen att lämna iFokus, framförallt Bokstavsfolk, för finns det människor som inte vill ha mig här, så tänker jag inte stanna, om jag är anledningen till att folk lämnar.

Jag hoppas att ni förstår.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
2012-06-17 00:00
#34

#33: Men sluta nu. Vad skulle du ha gjort för illa som skulle få folk att lämna forumet?

Jag kan inte komma på något du skrivit som skulle kunna bidra till att någon slutade skriva här. Tycker du verkar väldigt sympatisk och vänlig.

Jag vet med mig själv att jag kan verka hård och för rak i min framtoning, men jag menar aldrig något illa med det. Jag har bara mindre lätt för att uttrycka mig på ett bra sätt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
JohannaEkroth
2012-06-17 00:05
#35

Zaphix - En medlem håller ju på att hoppa av p.g.a. mitt inlägg, är inte det tillräckligt?

Tack för dina vänliga ord! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Allamej
2012-06-17 00:53
#36

Höstlegend, det är inte ditt fel, snälla, stanna eller så anordnar vi ett massavhopp så får dom som verkligen vill vara här komma hit.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Pappsing]
2012-06-17 10:51
#37

Men, vad händer???
Den ena efter den andra säger att de ska hoppa av forumet.
Varför har det blivit såhär?

Varulv: Fatta vad mycket gott du gör…jag kommer verkligen sakna dig, om du går ur forumet.
Jag ser dig som en av mina bästa vänner här på forumet.
Det var du som fick mig att inse en massa nya saker om mig själv.
Du har gett mig en underbar kryddburk, som jag kunnat krydda mitt liv på ett underbart sätt med sedan.
Jag hade inte ens sett denna kryddburk, om det inte vore för dig.
Snälla, stanna!!

Höstlegenden: Nej, stanna du med….
Även du tillför mycket till forumet!!

LenaR
2012-06-17 11:25
#38

Höstlegenden, nej….!

Åh jag blir så trött så jag orkar knappt skriva.

Kan vi vara så vuxna så att ingen tar tråden personligt? Ingen behöver känna sig utpekad - det vi behöver är att fundera över varför forumet (kanske) utvecklats åt ett håll där inte alla trivs.

Och enligt undersökningen är de fler som tycker det är bra, med någon förändring, än de som inte trivs längre.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

LenaR
2012-06-17 11:34
#39

#13 Missade det där Hanna, men om det är en person som ska ta åt sig, då tycker jag att du tar upp det med den personen. Annars kommer jag och halva forumet att undra - är det jag??


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[mossquinnan]
2012-06-17 12:14
#40

Uuh sånt här tjafs orkar inte den gamla mosstanten med..jag hoppas ni reder ut allt tjafs utan att försvinna..d leder ju ingen vart alls..lycka till goa medmänniskorKyss

[aspie]
2012-06-17 14:13
#41

Höstlegend! Jag kan inte tro att din tråd har orsakat Varulvs önskan att lämna sajten. Det är helt omöjligt. Det måste vara något annat.

Du tillför sidan så mycket och har aldrig någonsin varit elak eller sagt nåt opassande. Du är en av mina favoriter här på sidan liksom Varulv.

Stanna kvar båda. Vi behöver er! KRAM!

Annons:
[Pappsing]
2012-06-17 16:44
#42

Är det bara jag som får en bild i huvudet, av ett gäng barn som sitter och leker i sandlådan? :P

Star68
2012-06-18 12:49
#43

Höstlegenden, jag läser mycket härinne på just Bokstavsfolk, men skriver inte så mycket, då jag använder mobiltelefonen som "dator", och har svårt att formulera mig…jag har liksom svårt att se "flödet" när jag skriver. Dessutom kan jag ha lätt att komma åt funktionen "anmäl" när jag ska bläddra neråt på touche-skärmen. Så jag hoppas att jag inte har gjort dig (eller någon annan) ledsen på grund av mina fadäser… Jag hoppas du stannar, du är en helt underbar människa som ger så mycket fint till oss andra här på forumet. Emellanåt känns det som att du skulle kunna vara en lillasyster… Åååh, nu vet jag inte vad jag ska säga…tårarna rinner nu… SNÄLLA, LÄMNA OSS INTE! Det finns fler av oss som tycker om dig, än som mot förmodan inte gör det… Vill ge dig en varm kram…hoppas du vill ta emot den…

Star68
2012-06-18 13:04
#44

Varulv, du betyder så mycket för både mig och andra här på forumet… Skulle du lämna Bokstavsfolk så….jaaa…vet inte vad jag ska säga…det skulle bli tomt, och ingen skulle kunna ersätta din givna "plats" här (tycker jag iaf). Jag skulle bli ledsen, och sakna dig enormt, om du bara försvann. Så nu är det du som stannar! PLATS, VARULV!!! ;-) Vad kan jag mer säga för att få dig övertygad? Varm kram!

[mossquinnan]
2012-06-18 13:10
#45

#43 Star så fint du skrivitKyss

[Varulv]
2012-06-18 15:31
#46

Hej alla varma goda människor, och tack för alla era hedersbetygelser! Glad

Jo, Höstlegenden och jag har haft ett samtal, så jag har övertygats om att just jag inte har någonting med "saken" att göra - så därför flyttar jag in i värmen igen.

Tack för att ni allihopa fick mig att känna att det är ett riktigt beslut! Kyss

Samtidigt har jag fått ett lite annat perspektiv på trådskaparens text. Hon nämner också någonstans att hon personligen inte trivdes på AspergerForum. Och det gjorde inte jag heller. Men däremot så trivs jag väldigt bra härinne på BFiF.

Jag har inte märkt så mycket själv av den stämningsförsämring som TS skisserar, men vill ta hennes oro på allvar. En väg till att empatisera med vad hon menar är att försöka analysera hur det går till inne på AspergerForum.

Jag själv upplevde där för det första fart och fläkt; ett snabbt tempo; hastiga replikväxlingar. Ett ständigt pågående munhuggeri kanske; och helt klart en intolerans i luften. Sa du något som var det minsta svagt underbyggt, då var de på dig som hökar, och förgjorde det sagda.

Så AspergerForum är nog inte ett forum för mer känsligt lagda naturer, eller sådana som gillar att vrida och vända på synpunkter och försöka se saker ur olika perspektiv. Jag själv tillhör denna mer filosofiskt lagda personlighetstyp, som egentligen inte alls är intresserad av "sanningar" i bemärkelsen "rätt" eller "fel".

Jag upplever att det härinne på BFiF råder ett starkare filosofiskt klimat - eller om man så vill mera humanistiskt - än på AspergerForum. Eller åtminstone så är man härinne generellt sett mera intresserad av att höra andras synpunkter - för att därav själv berikas.

Jag skulle tro, att du, Höstlegenden, nyligen, eller allt mer, här på BFiF, har erfarit meningsutbyten, där det gällt snarare att hävda sin egen ståndpunkt än att dryfta ett ämne med allehanda belysningar?

Och att det just är det, som du har reagerat på? Du ser en fara i denna tendens, i denna fristad för filosofiskt lagda naturer, sådana som jag, och de flesta andra här, inklusive dig själv?

Det står ju faktiskt också inskrivet i detta forums "stadgar", att man här bör ta särskild hänsyn till varandras uppfattningar - just för att åsikterna här vanligen uttalas sant ur hjärtat och därför måste ges ett speciellt värde.

ObestämdGlad

[Pappsing]
2012-06-18 15:48
#47

Jag är glad att du stannar kvar!!!!

[Varulv]
2012-06-18 16:01
#48

Tack Pappsing! Glad

Annons:
Zaphix
2012-06-18 16:22
#49

Varulv. Skrattande

Jag förstår dock hur du menar.

Jag är en sån som gillar snabba replikbyten och kan säker verka för rak och hård i det jag skriver. Men jag tar till mig av andras åsikter och känslor, även om det  kanske inte alltid märks.

Jag är inte en speciellt fluffig person och skriver inte så fluffigt heller, vilket kan göra att det jag skriver kan tolkas som hårt istället.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-06-18 16:46
#50

Tack Zaphix! Glad

Såhär i efterhand ser jag Höstlegendens tråd som egentligen mycket konstruktiv. Den har gett oss alla något att tänka på och en stund för självrannsakan.

Personligen har jag gått igenom mitt eget beteende och vill i fortsättningen vara mer observant på mig själv. Exempelvis så var jag just så där rak, kategorisk och intolerant mot Jennix häromdagen - på ett sätt som gjorde att hon tog illa vid sig. Tanklöst och oförsvarligt av mig var detta. Det är en attityd som jag vill försöka undvika till varje pris framöver.

JohannaEkroth
2012-06-18 17:00
#51

Åh tåtarna rinner här också nu, Star, och jag skulle vilja ge dig en kram.

Men orden; "känns som en lillasyster" har jag svårt att ta till då jag är just lillasyster och inte får så mycket vänliga ord från mina storesystrar. Dock kan jag förstå vad du menar, Star, och jag är tacksam över de orden och den känslan jag verkar ge.

Jag kommer liksom Varulv att stanna kvar, dock blev jag ledsen när folk tog åt sig personligen trots att jag försökte skriva så att ni inte skulle göra det.

Skriver inte mer nu för jag har väldigt ont i huvudet på grund av vädret.

Men ni ska veta att jag tycker om er varenda en! Kyss

*gruppkram*

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2012-06-18 17:13
#52

Varulv - Då förstår jag varför du tog så illa vid dig av mitt inlägg nu när jag läser ditt #50. Men vi har ju rett ut det där nu. Kyss

Som Varulv nämner så har jag det inte så bra med familjen just nu, och därför så reagerar jag kanske lite för lätt på vad som skrivs. Saknar därför detta "rosa fluff" extra mycket.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Pappsing]
2012-06-18 17:15
#53

#52 skrivet av Höstlegenden

Hoppas du får det bättre med din familj!!

[Varulv]
2012-06-18 17:30
#54

Tack för din goda inkänningsförmåga, Höstlegenden! Kyss

- Snacka om att en del aspergare har hyper-empati! Flört

(…Men har jag verkligen nämnt någontingen om hur du har det med familjen…? Obestämd)

JohannaEkroth
2012-06-18 17:35
#55

Varulv - Nä det har du ju inte, ser jag när du läser om. Däremot läser jag en massa om AspergerForum, hehe, så jag vet inte vart jag var riktigt när jag läste ditt inlägg första gången. Oskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Star68
2012-06-18 17:52
#56

#51 Kanske blev lite konstigt uttryckt det där med lillasyster, men jag menar…förutom att jag oftast känner igen så mycket i det du skriver, så får jag samtidigt så starka "känslor"…eller vad jag ska säga… Skönt att du stannar här! Det gläder mig! :-D Varulv, det gläder mig också enormt mycket att du stannar! :-D Det känns liksom bra att du finns här! Kom på ett passande ord för dig…(hoppas du tar det positivt)… LIVLINA! :-) Kram på er

[Varulv]
2012-06-18 17:53
#57

Höstlegenden - shit happens! FlörtKyss

Star68
2012-06-18 17:57
#58

#45 Tack, mossquinnan. :-)

[Varulv]
2012-06-18 17:58
#59

Star68 - tack för dina fina ord! Glad Jag slickar i mig - men nog tar du allt i lite ändå…? ObestämdOskyldig - L i v l i n a  - det var väldigt smickrande, förstås! Fast tänker man efter lite, så är vi ju alla varandras livlinor här inne…! ObestämdFlörtGlad

Emo
2012-06-18 17:58
#60

Gratulerar Höstlegenden och Varulv till deras kloka beslut.

Gratulerar också oss alla, som även i fortsättningen får läsa deras trevliga, intressanta och välformulerade inlägg här.Glad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

JohannaEkroth
2012-06-18 18:12
#61

Tack, Pappsing, Star och Emo! Kyss

Varulv - Foten i munnenSkrattandeCoolTungan ute

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

indra-bus
2012-06-18 19:13
#62

Igår när jag läste denna tråden blev jag ledssen. Vågade inte skriva något var rädd att de skulle bli fel.

Men idag blev jag glad att ni stannar ni är bara underbara.. Bara så att ni vet.. Kram på er..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
[Pappsing]
2012-06-18 19:14
#63

#62 skrivet av indra-bus

Jag är glad att du är aktiv här på forumet, dina ord och tankar ger mycket med ska du veta!!

[mossquinnan]
2012-06-18 19:52
#64

Kram till er alla och så skönt att ni rett ut detta weeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

[Varulv]
2012-06-18 21:07
#65

Och hur skulle detta forumet se ut förutan bland annat er, Emo, indra-bus, Pappsing och sist men inte minst mossquinnan! (ba fö te nämna er som senast skapat inlägg i denna tråd!)

Bamsekram till er Kyss (och alla er andra med, givetvis Kyss !)

[Varulv]
2012-06-18 21:10
#66

Och förresten en väldigt fin bild du har funnit fram, mossquinnan! GladKyss

[mossquinnan]
2012-06-19 10:51
#67

Tack ska`ru ha varulv d var mitt svar på en stor gruppkram till er allaKyssSkrattande

Upp till toppen
Annons: