Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2168 ggr
kristina130
2012-06-18 09:36

Hur bemöter ni andra????

Jag har ett problem, det är så att jag arbetstränar 3 dagar i veckan. Jag har ADHD och medicinerar också för detta. På mitt "arbete" är det mycket blandat folk, kan vara förlitningsskador, depressioner, fas 3:are m.m. Det finns särskilt 3 personer där som ständigt tycker och vet bäst. Härmomdagen när jag skulle ta min medicin ( de vet min diagnos ) så berättar den ena om sitt grannbarn, att han är livlig. Då säger den andra, - Ja det är väl en sån där jävla ADHD-unge.Jag blir ledsen när jag hör detta, men säger inget. Jag kan ju inte hjälpa att jag inte är riktigt som alla andra. Hur hade ni gjort??? Ska tillägga att detta har hänt mer än en gång på mitt jobb, och de säger det högt så att jag ska´höra. Jag är ganska tyst på mitt jobb och säger inte så mycket.

Annons:
Vincent...
2012-06-18 09:43
#1

kontakta din chef kanske  (jobbar inte så jag vet inte om man får det)

be om att få sitta på en annan avdelning.

eller säja ifrån, att det inte är kul!

lycka till nu! :D

HAHAHAHAHAHA…..

kristina130
2012-06-18 09:57
#2

Tack Vincent för svar. Får väl försöka prata med min chef, tyvärr har vi det inte så uppdelat med olika avdelningar etersom jag är på arbetsträning, så de flesta är nästan på samma ställe. Men det var ett bra förslag att prata med chefen, har faktiskt inte tänkt på det!

[Pappsing]
2012-06-18 10:02
#3

Jag hade inte brytt mig om det alls.
Bara undvikit de här personerna, som uttalar sig på det sättet.
Man kan ju inte tycka om alla.

kristina130
2012-06-18 10:52
#4

Tack Pappsing, får väl försöka träna mej på att tänka lite mera som du.

Jag vet ju att man inte kan tycka om alla, eller att alla inte kan tycka om mej, önskar bara att jag inte hade skämts över att jag inte alltid förstår utan virrar till det.

Mahe
2012-06-18 11:05
#5

Oh, jag hade blivit tokförbannad! Jag brukar vanligtvis inte bry mig så mycket om vad folk tycker och tänker… men om någon som vet om min diagnos uttrycker sig så, då håller jag inte käft. Jag hade ifrågasatt vad personen menar med "jävla ADHD-unge"???

kristina130
2012-06-18 12:10
#6

Ja du Mahe, jag önskar att jag hade kunnat bli förbannad, det hade varit enklare så. Det är väl så att jag skäms över mig själv och inte riktigt kan acceptera den jag är. Vill ju så gärna vara "som alla andra".

Annons:
[CajsaBajsa]
2012-06-18 12:37
#7

Jag tycker du ska tala med chefen. Även om det är dumma uttalanden som man inte behöver ta åt sig av (fast det är ju jättesvårt att inte ta åt sig) så är det elakt beteende som inte borde accepteras. Om de får bete sig hur som helst kommer de bara bli värre.

Honestyisdead
2012-06-18 13:03
#8

Håller med om att du ska prata med chefen. Mobbing är inte OK.

OccultumLapidem
2013-07-20 16:11
#9

Detta förvånar mig inte, ignorans om psykiska funktionshinder är lika gammalt som samhället självt. Dock är det inte allt ok att uttala sin ignorans och fördumsfullhet på så sätt som din kollega gjort, på en arbetsplats, så upplys chefen om problemet så fort som möjligt! Eller prata själv med idioten, få hen att förstå hur fel det hen sagt är. 

Lycka till!

Rundgång
2013-07-21 19:18
#10

Jag har inte ADHD och varje gång någon säger sådär blir jag asförbannad och förklarar att ADHD är en allvarlig diagnos och att jag kan anmäla dem f ett sådant uttalande ( hets mot minoritet). Det brukar faktiskt ta skruv. Men nu är du i en annan position. Dom pratar skit om "sådana som dig". Du blir kränkt på din arbetsplats och frågan är om du orkar göra någonting åt det? Om du tror att dom vet/ minns att du har diagnosen är det faktiskt mobbing du utsätts för. Är de å andra sidan bara korkade och ointresserade av andras perspektiv är det ingen idé att engagera sig. Korkade och insnöade människor kan inte botas. Och det är ingen idé att ens försöka göra sig förstådd. När jag hade sådana omkring mig blev det en morot att lyckas komma vidare och få en sysselsättning med andra människor omkring mig.

Illusion
2013-07-22 20:16
#11

#6 du tjejen…vem vill vara som alla andra? om alla är som alla andra finns det ju inget spännande. Du är inte som alla andra, du är en egen individ! Och vill du vara som dom där idioterna som klankar ner på dig eller? Vill du att alla blommor ska ha samma färger? Vill du att alla glassar smakar vanilj? Nej du jag tror att du är en underbar och fantastisk individ som behöver lära dig att stå upp för dig själv och känna att du inte behöver följa strömmen, för det gör bara döda fiskar. Var inte rädd, var bara dig själv och var stolt över det! Lär dig att stå på dig själv för annars kommer alla andra göra det. Jag var precis som du förr. Tyst och rädd…rädd för allt! Men nu har jag börjat inse att jag är värd mer och jag säger oftast vad jag tycker, om jag vet vad jag har för åsikt. Visst behöver jag jobba mer med mig själv men jag är en bra bit på vägen. Hoppas du kommer dit du med :)


☮ and ❤ among each other ✿

Upp till toppen
Annons: