Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

ADHD

2012-06-18 17:02 #0 av: olympiathurfjell

Jag har känt igen mig i många beskrivningar om "ADHD-beteende" och hade tänkt att göra en utredning. Men var vänder jag mig då och vad kostar det?

Anmäl
2012-06-18 18:21 #1 av: JohannaEkroth

Är det genom landstinget så kostar det ingenting, är det privat kan det kosta 20-40000 har jag för mig.

Du går till vårdcentralen din eller psykiatrin, men vårdcentralen, till din husläkare, kanske kurator behöver kopplas in, men det är första steget.

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2012-06-18 18:28 #2 av: Zaphix

Min psykolog tyckte jag behövde en utredning och min psykiatriker skickade remissen, utredningen gick på högkostnadsskyddet. Alltså som vilket sjukhusbehös som helst.

Så är du inte i psykiatrisvängen så prata med din läkare om det.

Anmäl
2012-06-19 12:07 #3 av: olympiathurfjell

Okey tack

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.