Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 5953 ggr
Anonym
Anonym
2012-06-19 17:59

Blåmärke av injektion

Berättade igår att jag var till akuten och sydde mina självförållade sår. Idag tog jag bort bandaget för bomullslapparna fastnat i såret och varje gång jag försökte sträcka på armen så drogs det i såren.

Ser nu att jag fått ett stort blåmärke runt ena såret. Inte första gången detta händer. Vet inte om det är för injektionen eller om det är själva bedövningsmedlet som orsakar dessa blåmärken.

Kan berätta att jag får lätt blåmärken. Någon annan som får blåmärken efter injektioner?

Annons:
JohannaEkroth
2012-06-19 18:12
#1

Vid blodprov och injektioner får jag alltid blåmärken, det är ifall nålen träffar ett blodkärl som läcker blod under huden. Inte så veckert, men det går bort av sig själv, finns salva att smörja på som skyndar på läkningen av blåmärken.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Vargöga]
2012-06-19 18:25
#2

Kan vara så. Brukar inte få så stora vid blodlämning men visst får jag då också. Men detta är riktigt mörkt. Aja det är bara att vänta ut den iaf.

Honestyisdead
2012-06-19 19:26
#3

Jag får också alltid stora blåmärken vid sprutor och blodprov.

[Varulv]
2012-06-19 19:52
#4

Min sambo också. Dock inte jag.

Ladydragon
2012-06-19 21:57
#5

jag får det oxå…..

sen kan jag inte låta bli att tipsa dig att det finns "salvkompresser" på Apoteket det är typ som ett tunt nät med vätska typ på så den är blöt och kladdig den lägger man närmast såret och sen vanlig kompress ovan och så tejp för att hålla det på plats 
så slipper man problemet med vanliga kompresser som gärna fastnar i såren

kommer inte ihåg det riktiga namnet för "salvkompresserna" men om man frågar efter det på Apoteket så brukar personalen veta vad det är

brukar själv använda "salvkompresserna" främst till sonens everlinneliga skrubbsår Obestämd

[Vargöga]
2012-06-20 06:56
#6

Ja dessa har jag haft nån gång. Vet inte vad dom heter heller men jag vet vad du menar. Bra tips. Skall se om jag hittar några idag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: