Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2705 ggr
gulzebra
6/24/12, 8:08 PM

När ni åker bil...

Den där "Hur går ni?"-tråden fick mig att tänka på en sak, det här med att åka bil. När jag åker bil har jag ett par gånger fått höra att jag rör på mig för mycket. Jag åker liksom lite framåt vid varje inbromsning, åt sidan i svängar, bakåt vid gasning… Fullt normalt kan tyckas, men jag gör det tydligen onormalt mycket liksom. Har fått höra att jag slappnar av för mycket men jag gör samma sak om jag spänner mig för att sitta still, enda skillnaden är att det blir stelare rörelser :P

Är det här en aspergergrej eller är det bara någon egenhet jag har? Hur funkar ni när ni åker bil?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
[Varulv]
6/24/12, 8:17 PM
#1

Har inte tänkt så mycket på det förut, men när jag nu tänker efter, så blir mitt svar ett bestämt "nej".

Vare sig jag är chaufför eller passagerare, så sitter jag bekvämt tillbakalutad och lugnt avslappnad. Och jag sitter dessutom utpräglat stilla.

Allt medan min sambo (NT, men jag har länge misstänkt ADHD), inte kan sitta still en sekund (som passagerare) - vilket jag själv (som förare) ofta upplever som irriterande och distraherande.

Caf_Roy
6/25/12, 5:26 PM
#2

#0 Det kan bero på att du inte kan reagera lika snabbt som de andra (beskrev det i "hur går ni") och du kan nog minska detta genom att försöka förutse bilens rörelser och börja kompensera i förväg (om bilen ska svänga höger, börja luta åt höger precis innan).

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[Pappsing]
6/25/12, 6:22 PM
#3

Gravitationskraften, kanske blir starkare på dig, än andra ….:P

gulzebra
6/25/12, 6:35 PM
#4

#2: Mjae, det vete fasen. Jag sitter där och balanserar rörelserna med höften, men åker åt sidan ändå. Värst är det vid inbromsning :)

#3: Nänä, jag har ett helt eget gravitationsfält! ;)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Pappsing]
6/25/12, 6:38 PM
#5

#4 skrivet av gulzebra

Japp, det har du..
Ditt egna gravitationsfält, beror på din höga intelligens.
Så när folk påpekar detta för dig, så är det bara att svara
"Jag kan inte rå för att jag har högre intelligens än dig, min intelligens befinner sig inte bara i min hjärna, utan hela min kropp. Medan din är koncentrerad i huvudet" :P

gulzebra
6/25/12, 7:11 PM
#6

#5: Undrar om det är nu jag ska påpeka att min IQ-nivå på mattedelen ligger farligt lågt Oskyldig Men på andra delen är jag ett geni typ så det gör inget! Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
[Pappsing]
6/25/12, 7:45 PM
#7

#6 skrivet av gulzebra

Nej nej, det ska du inte påpeka, för det är inget som syns på utsidan.
Det enda vi ser, är att du har eget gravitationsfält, pga din höga intelligens…:P

gulzebra
6/25/12, 7:52 PM
#8

#7: Bah, påstår du att jag har stor skalle va Flört

Synd att intelligens inte är en bra igångkörare, har 4 burar att rengöra. Trååååkiiiiigt! :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Pappsing]
6/25/12, 7:55 PM
#9

#8 skrivet av gulzebra

Nej nej, du har inte stor skalle…fast även det kan du vända mot dig, som om jag menar att du har liten skalle….:P
Så jag säger att du har den perfekt anpassade skallen, tlll din intelligens :P

Burar?
Vad är det för burar du ska göra rent?

Oj, klockan är snart 20, jag måste göra i ordning lite mat till mig och frugan.
Ha det bra och sköt om dig.
…ser fram emot att "snacka" mer med dig imorgon.

gulzebra
6/25/12, 7:58 PM
#10

Ja jo, allt kan vändas! :P

Råttor och kaniner. Går snabbt förvisso men det där med att få tummen ur är ingen höjdare ;P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Varulv]
6/25/12, 9:32 PM
#11

#10 Gulzebra, vräk ur dig alla negativa fakta du har om dig själv nu, på denna tråden (eftersom Pappsing ju nu har gått och lagt sig…)!

Så är det gjort sen för morgondagen! Flört

Vet, att Pappsing ser ett slags litet värde i just dig…!

Otroligt, men sant! Skrattande

Kyss

gulzebra
6/25/12, 9:56 PM
#12

#11: Faktum är att mina negativa fakta inte var menade som negativa fakta utan rena skämt Flört Jag kunde inte vara gladare, ty på onsdag ska jag få se ett band jag velat se i snart 10 år - Edguy! WOHOO! Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Varulv]
6/25/12, 10:13 PM
#13

Aha! Gläds med dig! SkrattandeKyss

Annons:
gulzebra
6/25/12, 11:04 PM
#14

Jag med! Flört

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Upp till toppen
Annons: