Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1354 ggr
[MissCaandy]
6/26/12, 4:44 AM

Borderline med ADHD?

Hej! Finns det någon här som har både Borderline och ADHD
Jag har vart diagnostiserad med Borderline sen jag var 17 (är 22 nu). Först var jag sur och fattade inte varför men insåg efter ett tag att dom nog hade rätt. För ca ett år sen dök det upp nya grejer i mitt psyke och en nära vän sa att jag borde ADHD testa mig. Jag bara skrattade och sa "jag har inte damp". Nu ett år senare så står jag knappt ut med mig själv och så läste jag om ADHD här om dagen. Jag visste inte vad ADHD var innan men när jag läste om det så märkte jag att läskigt mycket stämde..

Tänkte skriva upp här vad jag känner igen bara för att få berätta innan jag ringer psyk. Gillar inte att gå dit, speciellt inte att komma dit och säga "hej jag tror jag lider av detta" så kanske jag inte gör det..
Så, för er som orkar läsa:
-Koncentrationssvårigheter.
Kan knappt lyssna klart på en mening längre. Hänger inte med i skolan, förstår ingenting på arbetet, min hjärna är på sin egna plats hela tiden!
-Glömska
Glömmer verkligen bort ALLT. Missar tvättider, läkarbesök, vetrinärbesök, födelsedagar, skolprov…
-Skjuter upp svåra moment
Skjuter upp pluggandet, arbetsuppgifter (slutar med att jag skiter i att göra dom)
-Slutför aldrig påbörjat arbete
Har renoverat lägenheten i flera år nu, kan börja titta på film men måste helt plötsligt hålla på med annat mitt i filmen, låter andra ta över mina arbetsuppgifter på jobbet
-Sömnsvårigheter
Ibland sover jag inte på flera dagar och när jag väl somnar så går det inte att väcka mig och jag sover bort dagarna, skolan, arbetet. När jag försöker sova så måste jag gå upp och göra saker hela tiden.
-Problem att tolka sinnesintryck
Vet aldrig om någon är arg eller glad osv. Tror ofta att folk är arga på mig bara för att dom pratar med mig
-Ångest, oro
Oroar mig för allt, framförallt allt jag skjuter upp
-Upprepar saker
Berättar samma saker hundra gånger om för samma person, ibland direkt efter jag precis sagt det och så kommer jag på mig själv ibland..
-Känslomässig instabilitet
Ja, Borderline beskriver väl den biten rätt bra kanske..

Hoppas någon orkar läsa dett inlägg.. Hur är ni som har ADHD? Finns det några fler typiska saker?

Hur botar man ADHD? Går man på medicin hela livet? Är det sant att det är amfetamin man äter? Blir man inte hyper då?

Annons:
PiganX
6/26/12, 6:33 AM
#1

Allt det du skrev om dig själv stämde läskigt bra in på mig med. Jag har Asperger och trotssyndrom, vet inte om man kan ha ADHD också i samma kombination (?) men jag har misstänkt det ett tag nu.

Ska bli intressant att följa den här tråden.

Upp till toppen
Annons: