Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1566 ggr
Cammi
2012-07-03 10:27

Hej alla..

Fick min diagnos för drygt två månader sedan och upplever den som något förvirrande, även om det inte kom som en chock precis. Är en kvinna på 39 1/2 år ;) som bor med ett stycke ung herre på 11 år som även han har en egen diagnos, ADD. Som så många andra föräldrar till diagnostiserade barn insåg jag under hans utredning att jag borde göra mej en egen utredning. Så jag tragglade mig igenom mkt väntetid och en förvånadsvärt kort utredning. Med resultatet ADHD.

Jag har under långa perioder av mitt liv dragits med Bulimi, min stora skam. Har inte föräns nu, med diagnosen, förstått varför jag gjort som jag gjort. Visst förstår inte till fullo men jobbar på det. Är idag "frisk" sedan ca 6 år, men det lurar under ytan och kommer troligtvis alltid att göra det.

Är en virrpanna av stora mått, med 1000 projekt igång samtidigt. Köpte mig ett eget litet hus för 4 år sedan som aldrig tycks bli klart :)..fast det e oxå min stora glädje att aldrig få en tråkig stund.

Medicineras nu med Concerta, 36 mg. Känner väl ingen direkt effekt av den, mest bara konstiga biverkningar som lättare down perioder under em, muskelstelhet och fryser mer än vanligt.. Well det går förhoppningsvis över då medicinen är rätt inställd, får jobba med mitt obefintliga tålamod här.

Har inte riktigt landat i min diagnos så ni här på detta superforum är till stor hjälp i min strävan efter att förstå.. TACK för att ni delar med er så frikostigt av era egna erfarenheter, jag ska försöka jag me. :)

/C

Annons:
JohannaEkroth
2012-07-03 10:31
#1

Välkommen hit, Cammi! Kyss

Det tar ett tag innan man smälter in och känner sig trygg på nya ställen och därefter våga skriva. Ingen brådis alls! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Pappsing]
2012-07-03 10:37
#2

Välkommen!!!

Hoppas du kommer att trivas lika bra som vi andra gör.

AnneN
2012-07-03 19:41
#3

Varmt välkommen hit, här är du i gott sällskap med andra bokstavsmänniskor Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Joar]
2012-07-03 19:47
#4

Välkommen hit säger jag med fast jag själv är ny på detta forum. Glad

kristina130
2012-07-03 20:24
#5

Välkommen hit!!! Jag är också ganska ny här, och fick min diagnos ADHD nu som 47-åring.

Glad

zatanica
2012-07-04 08:28
#6

Hjärtligt välkommen Glad

Annons:
Cammi
2012-07-05 12:48
#7

Tack Skrattande

Upp till toppen
Annons: