Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2664 ggr
[Kaktuz]
2012-07-07 12:14

Usch!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag får jag vara inne. Är inte en direkt SoL, men varmt ändå. Igår var det kvavt så man höll på och tappa andan..

Avskyr sommartiden. Kan inte vara ute..

Annons:
Zaphix
2012-07-07 12:17
#1

Jag älskar SoL och värme!

Dock har vi haft en riktigt tråkig sommar hittills med mycket regn och kyla, haft vinterjackan på mig flera gånger.

Men i förrgår och igår var det härligt soligt och skönt, även om jag höll på att flyta bort när jag och hästen tog en långpromenad.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

indra-bus
2012-07-07 12:21
#2

Här i Värmland regnar de. Men jag gillar de. Så nu på med regnställ, gummistövlar o ut i skogen..

Ses i kväll kompisar ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

JohannaEkroth
2012-07-07 12:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hos mig ser det ut på följande sätt. Kvavt och varmt idag..

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Kaktuz]
2012-07-07 12:24
#4

Aldrig tålt SoL och värme. Vet inte varför. Kroppen ta åt sig, och jag bli dålig, yr etc. Dricker inte vatten men läsk och annat, så vätska få jag i mig. Mja dricker väl vatten då och då. Japp och så är jag en av dem där blekansikterna/kroppen som folk kan tro är spöke på sommaren Oskyldig

[Pappsing]
2012-07-07 12:45
#5

Jag tycker inte heller om när det är för varmt ute.
Man kan ju inte röra sig, eller vara ute så mycket.
Man försöker göra det bästa, för att inte smälta helt

[CajsaBajsa]
2012-07-07 13:33
#6

Åh, jag som älskar sommaren! Glad

Fast idag är det inte särskillt soligt här, men varmt och kvavt och lite fuktigt sådär, det tycker jag är jobbigt.

Annons:
[Kaktuz]
2012-07-07 13:34
#7

Räcker det är över arton så påverkas jag dåligt..

[CajsaBajsa]
2012-07-07 13:40
#8

#7 skrivetav Kaktuz

Vad jobbigt Rynkar på näsan Jag tycker synd om alla som inte kan njuta av sommaren. Men å andra sidan kanske du njuter av vintern? Det gör inte jag.

[Kaktuz]
2012-07-07 13:45
#9

#8 Ja jag hade gärna vart och badat etc tillsammans med barnen, det stör mig inombords en hel del att inte kunna hitta på sådant ute. Kan man säja jag gör, då kan man ta på sig m.m.

[aspie]
2012-07-07 14:46
#10

Jag är ungefär som du Kaktuz när det gäller värmen. Mår illa, blir yr och vinglig, har varit nära att svimma några gånger m.m (Ja, jag dricker vatten och annan vätska).

Hatar att alltid känna mig klibbig och äckligt skitig pga av värmen. Känner mig aldrig fräsch då. Stekande SoL på huden gör ont på nåt sätt så jag håller mig mest inomhus eller i skuggan.

Jag har varit så otroligt tacksam över vädret vi haft i sommar ( ok, det har varit lite väl kallt ett tag) men önskar att jag tålde värmen så jag kunde dyrka solen som nästan alla andra gör.

Skönt att läsa man inte är ensam Glad

[Kaktuz]
2012-07-08 08:15
#11

#10 Uscha ja, och inte kan doktor etc förstå varför.

Någon sa nångång, att eftersom min biologiska mamma förfrös mina händer och fötter vintertid som liten, så reagerade min kropp på det och ändrade blodcirklationen eller nåt. Jag ha iskalla fötter och händer än idag oavsett väder. Men jag tro inte på de ändå.

Ja och bara ligga ute i skuggan iallafall och lata sig, men de gå ju inte de heller Rynkar på näsan

Allamej
2012-07-08 10:34
#12

Åh tack och lov att jag har sällskap i solhatarklubben, jag trodde jag var ensam medlem…

Hetta, SoL = feber, migrän och blåsor.

Och nej jag gillar inte vinter heller men det är mer accepterat.

Höst och vår ska det vara!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Pelle Långlös
2012-07-08 13:50
#13

Tidigare år så har jag verkligen avskytt solen och värmen men detta år har jag anamat mig att vara ute och sola. Med det positiva tänket har jag klarat av detta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
zatanica
2012-07-08 13:59
#14

HAr underbart väder idag, sjön sval ren luft, regn och åska.

Vart ute ett par gånger, så skönt.

Sommaren i år har varit perfekt, en aning kall till och från bara för mina odlingar, växer lite dåligt.

Även jag känner mig sjuk och eländig av SoL och värme, mår illa får ont i magen. HAr försökt gilla SoL och värme, men det går bara inte Rynkar på näsan

Försöker dricka med, men en biefekt av värmen är att jag mår illa av allt, förutom is och isglass så käkar en massa is för att få i mig vätska.

Caf_Roy
2012-07-08 15:24
#15

Sommaren är ju det härligaste som finns! Blir man för varm är det bara att hoppa i sjön! Myggorna däremot klarar jag mig utan…

Jag har svårt för att sola, är jag duktig och solar precis så mycket som jag kan och ska får jag en aningens mörkare nyans av kritvit, ljusbeige om jag är riktigt flitig. Men minsta felsteg och jag blir röd som en tomat. det eventuella resultatet är helt enkelt inte värt tiden och risken.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[Kaktuz]
2012-07-09 06:05
#16

#12

#14

Precis. Men varför kan ingen förklara varför man må så då.. Obestämd

Allamej
2012-07-09 06:14
#17

Undrar jag med… och uuuuut i solen ska man för det botar allt.

Jag blir ju sjuk av SoL, kan det vara så att en del människor faktiskt gör det omöjliga, tillverkar sitt egna D-vitamin?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Kaktuz]
2012-07-09 06:37
#18

Aaa Obestämd

Hoppas media snart ta upp detta, så jäkla ovanligt är de nog inte Tyst

indra-bus
2012-07-09 13:38
#19

Jag gillar alla väder, snö mius grader, regn SoL. Men hällregn med oska är favoriten.

Gillar inte blåst eller när de är för varmt över 22 i skuggan är henskt..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

AnneN
2012-07-09 17:27
#20

#12, 14 & 16 kan det vara så att ni lider av solurtikaria? http://allergi.nu/om-allergi/allergityper/nasselutslag-urtikaria/ljusurtikaria/

http://www.karolinska.se/Verksamheternas/Sjukdomar-tillstand--besvar/Hud-/Nasselutslag/

Själv så älskar jag sommar & SoL & värme (upp till 30 grader i skuggan). Har väldigt ljus hy och bränner mig lätt, men använder stark solskyddsfaktor vilket löser mitt problem.

Däremot klarar jag inte vintern och kylan pga köldurtikaria http://allergi.nu/om-allergi/allergityper/nasselutslag-urtikaria/koldurtikaria/, dock har jag inte den extrema sorten där man inte ens kan dricka kallt vatten utan det är bara vid minusgrader eller om jag badat i kallt vatten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Upp till toppen
Annons: