Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Off topic - [OT]

(OT) the cloud that ate the sun

2012-07-16 02:16 #0 av: Knaprig

såg ett moln å fick en ide så skrev det här, lite gulligt kul på nåt sätt bara..

I saw a little cloud today,
it slowly ate the sun away.
At first I paniced, then I screamed.
I ran around and hoped I dreamed.
But suddenly the sun was back,
as the cloud continued on its track,
to go wherever clouds may go.
To where I guess I'll never know.
Floating onwards, always proud.
I really miss that little cloud.

Anmäl
2012-07-16 06:36 #1 av: Caf_Roy

Älskar den!

Anmäl
2012-07-16 07:12 #2 av: Zaphix

Vad duktig du är!

Anmäl
2012-07-16 08:36 #3 av: [aspie]

Kanonfin Skrattande

Anmäl
2012-07-16 13:21 #4 av: [Varulv]

Jättebra - faktiskt poetiskt! Glad

αγάπη

Anmäl
2012-07-16 13:46 #6 av: JohannaEkroth

WoW, Knaprig, du skall vara stolt!

Känns gammaldags och ja, känns faktiskt berömd!

Kyss

Skriver du mycket dikt?

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2012-07-17 08:07 #7 av: [Kaktuz]

Oh Knaprig! Skrattande

Anmäl
2012-07-17 13:47 #8 av: Jennix

Väldigt fin dikt, faktiskt. Både i känsla och språk. Glad Hoppas du skriver mer?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Anmäl
2012-07-17 19:22 #9 av: Knaprig

mm ja skriver lite då och då, mestadels när jag va yngre och mest om dåliga saker. mer nu på sistone som jag försökt skriva om annat. det är betydligt svårare faktiskt, att få fram en känsla så.. Enkelt va ledsen å sånt.

kul ni gillar den

Anmäl
2012-07-17 23:31 #10 av: Star68

WOW!!! Gillar den verkligen! :-)

Det är en så'n dikt jag vill skriva av till min lilla bok där jag har citat, dikter, mm, som jag gillar, och då och då plockar fram och läser. (Alltså mest för mig själv när jag vill bli på bättre humör och så...)

Tack för att du delar med dig, Knaprig! :-)

Anmäl
2012-07-18 01:47 #11 av: Caf_Roy

Keep 'em comin'.

Har du fler av samma kaliber borde du ge ut en bok, det var verkligen det bästa jag läst på länge. Kan man förhandsboka?

Anmäl
2012-07-18 10:56 #12 av: Knaprig

oj, tack. nu är du den andra som nämnt en bok :p kanske får kolla upp ändå

Anmäl
2012-07-18 11:15 #13 av: [aspie]

Ja, jag håller med.. Om alla är av samma kaliber så borde de hamna i en bok. Den här dikten är kanon. En av de bästa jag läst Flört

Anmäl
2012-07-18 11:28 #14 av: JohannaEkroth

Den där är värd att hamna i en bok. Det kan jag säga!

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.