Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1549 ggr
n-athalie
7/20/12, 4:51 AM

Att bli klassad som en person för sig.

Känner ni igen det? När vuxna säger MEN just med dig är det skillnad?
Jag vill bara skrika att jag är en människa, och det var det som hände igår..

Hur kan en vuxen som jobbar med det här, klassa personer, LETA diagnoser o.s.v. Hon äger ett behandlingshem och har mig som inneboende. Är det verkligen rätt?

Och nu efter två veckors intensivkurs på körskolan, 8.00 till 17.45 inte litar på att jag fixar uppkörningen och uppskrivningen som är om två månader.

Känner ni igen er? när folk tvivlar på sin förmåga att förstå?
Jag blev så trött att jag blev arg för att hon inte förstod att jag är 18, jag kan ta ansvar själv OCH jag är en människa.

Annons:
[Varulv]
7/20/12, 11:13 PM
#1

Vet inte hundra om jag förstod rätt, men din körskollärare dömde ut dig redan på startsträckan?

I så fall måste det vara något gravt fel på läraren. Några "hopplösa fall" finns helt enkelt inte för en sann pedagog!

Vi måste se det som att läraren dömde ut sig själv: "Nej, jag klarar inte av att utbilda just denna eleven!"

Och det är ju precis det som du skriver tråden om: att du i någon annans ögon är så speciell, att…

Så mitt bestämda råd till dig blir då: ta inte åt dig! Problemet ligger hos körskolläraren, som upplevde något personligt/traumatiskt med just dig. Hon bör nog ta sig en rejäl funderare på, om hon verkligen bör fortsätta med sitt "kall"…!?

Således: byt lärare! Ju förr, dess bättre!

Upp till toppen
Annons: