Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes)

Bor i Södermanland

2012-07-29 17:55 #0 av: JohannaEkroth

Här kan alla som bor i Södermanland skriva om ni önskar kontakt med andra Bokstavsfolk. Glad

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2012-07-31 00:48 #1 av: JohannaEkroth

Hej hej, sörmlänningar! Foten i munnen

Här hör jag hemma ja. Närmare bestämt i Eskilstuna.

Jag har en Aspergers Syndrom-diagnos med koncentrationssvårigheter och jag är född -81.

Är sjukpensionär och bor i 2rok och har 2 katter och ett stim fiskar som bor i ett akvarium.

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2012-07-31 12:31 #2 av: [Varulv]

Hej säger också jag, tillika sörmlänning!

Liksom Höstlegenden så bor jag i Eskilstuna (sedan 11 år tillbaka. Dessförinnan tillbringade jag flera decennier i Kungl. Hufvudstaden. Men jag är uppvuxen här, i "den stolta Fristaden" som Eskilstuna numera benämns.).

Bor tillsammans med min sambo på Söder och vi har en katt.

Jag fick min aspergerdiagnos år 2008.

Hälsningar Varulv Glad

αγάπη

Anmäl
2013-03-28 15:25 #3 av: [Funeral]

Hej hej! Bor också i Eskilstuna

Anmäl
2013-03-28 19:19 #4 av: [Varulv]

Vad kul! Välkommen, Funeral! (har inte märkt av dig här förut.) - Kanske kunde vi träffas vid något tillfälle, du, Höstlegenden och jag...?! (en kopp fika på ett café eller liknande...?)

Vad sägs?! ;)

αγάπη

Anmäl
2013-03-30 12:24 #5 av: cykelpump

Hejhej! Bor i strängnäs! Har add och bipolär.

Anmäl
2013-03-30 16:51 #6 av: [Varulv]

Trevligt att ha dig här i länet, cykelpump! :)

αγάπη

Anmäl
2013-03-30 22:03 #7 av: [Funeral]

Skippar nog fikat just nu... Föredrar att vara anonym

Anmäl
2013-03-30 22:47 #8 av: cykelpump

Haha tack eller något! Inte så förtjust för tillfället av närvaron i detta län menmen, överlever nog :)

Anmäl
2013-03-30 23:15 #9 av: [Funeral]

Varför inte?

Anmäl
2013-03-31 00:03 #10 av: cykelpump

Jadu. Folket? Ne men bott här hela mitt liv. Mkt skit. Iofs finns dt mycket skit överallt :P Är i en trött-på-allt period i livet :)

Anmäl
2013-03-31 00:39 #11 av: [Funeral]

Så är det nog överallt :) mja jag vet vad du menar,jobbiga perioder det...

Anmäl
2013-11-08 19:11 #12 av: Pysen_87

finns oxå i eskilstuna.. 

Anmäl
2014-01-11 21:42 #13 av: zatanica

Bor Söder om Nyköping jag då, ute i skogen. Har ADHD och Asperger, född 83. Bor med sambo, fyra katter och fyra kaniner.

Försöker få en examen som biolog och hitta jobb, vilket är jobbigt.

Gillar att läsa och lära mig saker, stickar och pysslar lite allmänt. Gillar främst historia (Mest svensk) vikingar, vetenskap och så vidare.

Anmäl
2014-07-27 18:27 #15 av: Jonnyc

bor i härliga Eskilstuna :D

Anmäl
2015-01-28 15:56 #16 av: zatanica

Ingen som bor runt Nyköping eller utanför typ Katrineholm. Typ en radie runt Ålberga (googel maps så ser ni vart det ligger)

Letar efter någon att umgås med, har väldigt dåligt med vänner (läs 0 om inte sambons två räknas)

Anmäl
2015-04-14 10:44 #17 av: Sensme

Bor i Eskilstuna :Hej !

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.