Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1217 ggr
[aspie]
2012-07-31 20:05

Pussa 2-3 gånger

Har sett att de gör så i andra länder. Nu har jag även börjat se att vi Svenskar gör det. Senast nu i aktuellt med ett inslag från OS..

Alltså, halvkramas och pussar ena kinden, sen byter de till andra och sen en gång till till den första. De pussar förresten inte ens utan gör det liksom i luften.

Är det något som ni här på bf oxå gör? För mig är detta obegripligt och onödigt och jag skulle nog bara känna mig besvärad om nån kom fram och skulle göra så Obestämd

Annons:
kristina130
2012-07-31 20:20
#1

Jag känner ingen som kommer härifrån som gör det, men jag träffar ibland en kvinna från ett annat land. Hennes mamma brukar "kindpussa" mej så som du beskriver det. Jag själv känner mej väldigt obekväm med det, men skulle inte få för mej att säga till, utan jag hänger med så gott det nu går Obestämd

Niklas
2012-07-31 20:29
#2

Det har blivit rätt vanligt bland yngre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Varulv]
2012-07-31 20:30
#3

Håller med om att detta är väldigt osvenskt. Men har själv råkat ut för det i vissa sammanhang. Brukar oftast kollidera så, att "fel" sida väljs först osv.

Upplever det minst sagt krystat och mekaniskt.

Men: så har jag råkat ut för att folk i vissa andra sammanhang pussar varandra reellt på kinderna. Känns väldigt obehagligt, måste jag säga! Och ännu obehagligare det, att man förväntas kyssas "blött" på kinden tillbaka…! Obestämd

[aspie]
2012-07-31 20:31
#4

När jag tänker efter så var det faktiskt någon som kindpussade mig en gång för länge sen och det var just en från ett annat land. Och jag kände mig väldigt besvärad men jag låtsades som ingenting. Antar att det skulle vara mycket oartigt att undvika detta eller säga nej.

Precis som en gång när jag tog en från Uganda i försvar när han mobbades i skolan. Då blev han och hans föräldrar så glada att de bjöd hem mig på mat. Men jag var för blyg och rädd så jag tackade nej. Tydligen var det mycket oartigt för jag blev osynlig för dom. De slutade heja och titta på mig Rynkar på näsan

[Varulv]
2012-07-31 20:54
#5

Ja tänk, vad kulturkrockar kan ställa till med…! Obestämd

[aspie]
2012-08-01 08:27
#6

#% Ja det kan krascha riktigt ordentligt hur väl man än menar /vill Rynkar på näsan

Annons:
[aspie]
2012-08-01 08:28
#7

#2 Det stämmer nog Niklas. När jag läste vad du skrev så inser jag att många är unga som göra så Tungan ute

Zaphix
2012-08-01 08:55
#8

Japp, jag gör så varje gång jag möter blonda män med brungröna ögon som uppnått åldern 62, helst ska de kunna baka struvor också.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Star68
2012-08-01 11:04
#9

#8 Hihi, vad rolig du är Zaphix… :-) Nä, usch för kindpussar…och pussar över huvud taget… Men jag antar att man får hålla god min när man inte lyckas undvika det…

[Varulv]
2012-08-01 13:00
#10

Jag kan baka struvor (och äger till och med ett struvjärn), men har varken brungröna ögon eller uppnått 62-årsåldern… Gråter

Zaphix
2012-08-01 13:08
#11

#10: Du är väl inte så blond heller om jag minns rätt?

Nog för att struvbakandet är rätt viktigt i kindpuss-sammanhang, definitivt, men jag kan nog inte bortse ifrån den bristande blondheten och be brungröna ögonen. Det är nog två för viktiga faktorer för att det ska gå.

Kanske om du blonderar dig och skaffar färgade linser?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-08-01 13:31
#12

Ha-ha Zaphix! Ja humor är en viktig egenskap för dem som jag kindpussar och det har jag insett att du har…! Flört

Nu ska jag slänga in ett litet trumfkort: Gissa vad det står om hårfärg i mitt pass (eller gjorde i de gamla iaf)?

M e l l a n b l o n t

Så det så!

(Fast å andra sidan så har jag inte så mycket hår kvar - så den faktorn borde väl kunna mildras allteftersom…?)

Zaphix
2012-08-01 13:35
#13

Bäst du skyndar dig hit då medan du har hår kvar! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
[Varulv]
2012-08-01 14:01
#14

Åh, tack! Glad

- Men kan vi inte mötas på halva vägen…? Flört (i Hamrånge, typ)

Jennix
2012-08-01 18:16
#15

Jag har släkt i Frankrike så jag har vant mig. Flört Har för mig att man alltid (i Frankrike iallafall) börjar med vänster och sen höger. Tre gånger för nära familj och vänner då.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Pelle Långlös
2012-08-01 19:32
#16

Mina barn gör det men det är en annan sak utan det är mamma/dotter-pussar. Min mellersta tjej pussar på kinden för hon är inte van att pussas på munnen. Medan minstingen pussar lite över allt och på munnen. De är så olika.

Jag tycker att det är så onödigt att pussas och kramas med någon som man inte är tillsammans med.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: