Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 2185 ggr
Tintin82
8/2/12, 7:41 PM

Glömma concerta

jag har ADD/as och har fått Concerta som jag tycker fungerar bra eller ganska bra har en ny dos som jag fick för lite sen…idag på morgonen glömde jag att ta den och hela dagen på arbetet har fått nytt som restaurang biträde mellan 9-5 med lönebidrag har jag gått som jag vore i sömnen nu har ingen sagt det men jag märker själv att om jag inte tar tabletterna på morgonen är det kört…men har även attarax på kvällen och tog den alldeles för sent så det blev fel redan i går kväll..är så trött så jag skulle kunna lägga mig ner och somna på en gång…ni som har min diagnos hur reagerar ni om ni glömmer tabletten?…har börjat äta frukost på morgonen och börjat märka att tabletten verkar fortare då….kan det stämma?

Annons:
tarotlasse
8/2/12, 9:25 PM
#1

Det märks direkt när jag glömmer ta Concertan mina barn säger rätt så snabbt på dagen att har du inte tagit din medicin.

Jag blir fruktansvärt rastlös får svårt att koncentrera mig i och med detta att man får anstränga sig så mycket så blir man också väldigt trött.

Jag började en utbildning innan sommaren och en dag för ett par veckor sedan så glömde jag min morgon medicin och jag var så fövirrad och hade så svårt att hänga med under lektionerna.

Det belv en del tokigheter både i handling och i talet efetr som jag inte tänkte efter innan.

Men mina klass kamrater dom skrattade gott och sa till mig att jag borde glömma ta medecinen lite oftare för så mycet dom fick skratta denna dagen var länge sedan dom gjorde men det bjuder jag på he he.

Lasse

AnneN
8/3/12, 1:55 AM
#2

Jag har ADHD & autism, äter Concerta och tar jag inte den på morgonen så märks det ganska ordentligt, blir rastlös, extremt svårt att koncentrera mig, kan påbörja 10 projekt men inte ens lyckas avsluta ett enda, glömmer saker och är trött och håller igång med allt möjligt bara för att faktsikt hålla mig vaken.

Min teori är att anledningen till att Concerta verkar snabbare då du tar den i samband med måltid är för att äter man så börjar magen/tarmar att arbeta med att bryta ner maten och ta upp näringen och då blir det automatiskt att även medicinen bryts ner snabbare och tas upp av kroppen = börjar verka.

Själv tar jag alltid Concerta (och mina andra mediciner) i samband med måltid för annars så är risken att min mage pajjar för resten av den dagen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: