Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2422 ggr
Amizcupcake
2012-08-12 00:17

Mupp-kickar?

Jag kan få sånna dära kickar som gör att jag bara vill slita av mig kläderna, springa runt i cirklar, vifta runt med armarna, skrika för att slutligen springa rakt in i väggen. Jag gör det inte, men det är det jag vill göra. det brukar sluta med att jag får ut ett konstigt ljud och börjar göra konstiga saker, som att klappa magen, pilla med läpparna, pilla i naveln eller köra upp fingret i någons näsa. Jag vet att det låter sjukt konstigt. Men det är bara något som kommer.

Känslorna upphörde när jag tog Concerta men blev värre så fort medicinen gick ur kroppen.

Får ni sånna kickar och vad gör ni då?

Annons:
PiganX
2012-08-12 01:18
#1

Jag känner igen det där. Jag är inte diagnostiserad för ADHD men hoppas på en utredning för det.

[Kaktuz]
2012-08-12 09:03
#2

Oh jag gör mja inte likande sak men jag GÖR det annars få jag inte ut allt av något behov i kroppen Oskyldig

zatanica
2012-08-12 09:08
#3

Haha, ja senast satt jag vid datorn och det började tokregna ute. Satt där med en kännsla att jag bara ville ut och dansa runt i regnet, helst sprittsprångande naken.

Satt där vid datorn och det kröp i kroppen.

SÅ rusade upp gjorde en kompromiss på med regnkläder och rusade ut som en galning och studdsade runt. HAde nog inte gjort något om jag var naken om någon såg mig tyckte de nog jag var galen även med kläder.

HÄnder lite titt som tätt, ofta håller jag det tillbaka men ibland bara måste man rusa runt, springa till gungan, åka rutchkanan eller vad det nu är för något man får i huvudet.

[Kaktuz]
2012-08-12 09:18
#4

#3 Ha ha yes så gör jag bl.a. Folk glo på en men fasiken vad kul de är! Och nepp inga regnkläder, short och thirt på sin höjd Oskyldig

zatanica
2012-08-12 09:28
#5

Nä var nog enda gången regnkläderna åkte på men var nog mest för att de låg vid dörren då jag vart till kaninerna, så det gick nog av bara farten, inte för de hjälpte för det regnade så massor :)

Amizcupcake
2012-08-12 13:06
#6

#3 Samma här. Jag lyckas väldigt ofta dölja hur rastlös jag är och att jag känner att jag håller på att bli galen. Det går oftast ganska bra. Men tillslut blir jag GALEN! Jag bara måste få skrika, springa, hoppa och slå något. Jag måste liksom bli av med allt.

Borde bli superhjälte….
Döljer allt på dagen… och… BAAAAAAAAM! Nu är det natt, dags att göra mig av med energi. Springa runt på stan slå ner skurkar, rädda kattungar i träd. Sen kanske man kan sova gott…

Annons:
zatanica
2012-08-12 13:14
#7

Haha Amizcupcake Glad Var jätte trött i går så gick och la mig.

VÄl i sängen känner jag hur det spritter överallt och mest av allt hade jag bara velat kuta ut och bara springa och springa hoppa och skutta klättra i träd ja vad som för att bli av med den sär kännslan.

Men jag låg snällt kvar där och fantiserade om allt galet tills jag somnade istället.

FÖr ville ju inte störa sambon som skulle upp tidigt och jobba.

Jobbigt det där ibland att det inte synns hur man har det.

Praefatio
2012-08-12 14:12
#8

Är likadan. När jag är "ute bland folk" så har jag lärt mig att behärska mig och få utlopp för det genom att skaka på benet/pilla med halsduken/harkla mig/nynna en trudelutt. När jag är med folk som känner till mig och mina svårigheter så gör jag lite konstiga ljud, fuldansar runt en stund, skriker wiiiiieeee och/eller gör något annat lagom behärskat.

Att fuldansa är nästan det mest effektiva, gärna samtidigt som man sjunger dåliga låtar för allt man är värd. Skaka på rumpan, vifta med armarna, studsa runt, leka indian… Då brukar det bara krävas någon minut innan jag kan sätta mig lugnt och stilla igen och fokusera på att vara normal.

Ytterligare ett enkelt sätt är att ta en rejäl promenad med mycket tempo. Extra effektivt innan man ska sova, jag gör det nästan varje kväll innan kvällsritualerna för att slippa vara rastlös och ha tusen tankar i sängen sedan.

Knäppt? Japp. Effektivt? Japp. Jag orkar inte skämmas inför människor som jag vet älskar och respekterar mig trots att jag har problem med stillasittande ibland.

kimky
2012-08-15 04:58
#9

Känner igen det.. Eller komma med galna idéer såfort man har tråkigt som att bygga en marshmallowsgrillare med bormaskin o: Slutade med marshmallows i hela köket dock

sudniF
2012-08-15 13:48
#10

Oooh ja, sambon är dock lika dan, tur vi har barn så man har frisedel numera ;)

Fast han var rätt frisläppt bland andra också, nästan mer bland folk än när an är själv/bara med mig. Jag är väl tvärtom, släpper lös mer to när det är lugnare med folk.

Jag har en grej som kliar i mig så men som jag hållit mig från tackj och lov. När bilen står parkerad och man sitter kvar och väntar och någon okänd går tajt framför bilen, får sån obändig lust att tuta lite då, inte för att vara elak eller så men ååååh vad jag vill.

Brukar göra det på sambon eller mina föräldrar och sånn jag känner mer Oskyldig

Men å andra sidan får jag ju igen lite glatt där Kyss

KAGE
2012-08-16 14:04
#11

Jättebra beskrivet i första inlägget. Hahaha! Känner igen mig i det ;( speciellt med att peta i någon annans näsa och så brukar jag rulla omkring och göra diverse konstiga ljud. Åh.

/Karoline.

[Varulv]
2012-08-16 19:17
#12

Skulle tro att ni alla som har skrivit här hittills har en släng av Tourettes? Flört

Porklash
2012-08-17 08:27
#13

Ja kanske det Varulv men jag tror också det är det där med hålla så mycket inne som gör att ibland håller man på att spricka.

Min räddning har alltid varit musiken där. Gapa och sjunga och bete sig ses som underhållande, åtminstone av vissa, om det görs på en scen men suspekt om det görs i… vardagen?

Jag tror att det är betydligt fler än oss med diagnoser som känner så här förresten…

pEr

Annons:
Amizcupcake
2012-08-21 22:38
#14

#13 "Jag tror att det är betydligt fler än oss med diagnoser som känner så här förresten…"

Tror jag med, men man… eller snarare jag iallafall, känner mig så fruktansvärt konstig och ensam om att känna så. Folk får liksom spader på mig typ när jag är påväg att spricka och det känns inte riktigt som att andra 'normala' kan få den känslan. Förstår du hur jag menar?

Det känns som att 'normala' är en annan ras och inte kan vissa trix. Men att vi med diagnoser har den förmågan.

Eller hur man nu ska säga det…… åh, det låter så dåligt på något sätt xD Men det är lite så jag känner :P

Amizcupcake
2012-08-23 17:08
#15

Hur ska man göra när man får sånna här mupp-kickar på lektionstid?! :O

hur ska man få ut energin utan att störa andra? Jag måste ju få ut den energin för att själv kunna få studiero.

Upp till toppen
Annons: