Annons:
Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 1725 ggr
dragonstar
2012-08-16 18:56

Bipolär

Jag misstänker att jag är bipolär, har gjort utrednign och är inte Aspergare men de tror på Bipolär. Så jag ska få en bipolärutrending här näst.

NU tänkte jag kolla vilka här som har denna diagnos, hur ni fick den och hur den yttrar sig för er.

Har ni någotn behandling emot det?

Vet inte vilket forum jag ska skriva på så tippsa gänra vidare mig Oskyldig

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[Varulv]
2012-08-16 19:13
#1

Lite intressant att utröna lite granna närmare, vad som du menar kan vara gemensamt imellan Asperger och bipolär? (Du genomgick ju tydligen en utredning baserad på hypotesen att du kunde vara aspergare, men efter konstaterandet att du inte var det, så misstänks nu bipolär istället.)

ObestämdTungan ute

dragonstar
2012-08-16 19:44
#2

Japp presis jag misstänkte sjäv att jag var bipolär innan och utredaren avbröt utrednigne efter några gånger då jag inte hadde allt som jag behövde för att klassas som aspergare utan att jag bara hadde personlighetsdrag osm var åt de hållet.

Mina problem är så pass difusa att dom passade in på lite av varje. Enligt läkaren blir ibland personener med bilpoläritet missade då dom tror att det är Asperger och tvärt om. Han saatt de som passade in på Aspergerdiagnosen för mig även kunda vara bipolär.

Mins inte allt men jag har problem med stavnign och matte men har ett bra förstånde för anikstutryck mönster och likande. Jag är svänign i humöret och har uppvisat både deprisiva och agresiva betenden.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

sudniF
2012-08-16 20:57
#3

Kan ju inte hjälpa dig egentligen, men jag har ADHD o AS (dock inte redigt utredd AS bara satt av läkare så det finns på papper ;) )  men psykologen började nu innan semestern fundera mer o mer på bipolär också, så jag kommer nog hålla ögonen öppna här,. Flört

dragonstar
2012-08-16 21:15
#4

blev nyss medläm på ett bipolärforum för att kunna läsa runt lite mer där inne.

Jag har sätt dokumentären och älskar den! Känner igne mig i mycket när man får vet amer än de vanligaste sakerna som sägs av läkare eller småtäster.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: