Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1275 ggr
[Varulv]
8/17/12, 6:09 PM

Asp-samhälle?

Enligt ditt förmenande,

har vi ett asperger-samhälle idag uti samhället? eller anser du att samhället kunde omformas en smula till fördel för oss som är aspergare?

Om din uppfattning är den senare - vad, i så fall närmare bestämt, kunde göras bättre i det samhälle som vi har idag?

ObestämdFlört

Annons:
[Joanna76]
8/17/12, 6:11 PM
#1

Jag tycker inte att vi har ett AS-samhälle uti samhället men vet inte riktigt vad som skulle kunna förändras.

Måste nog fundera Skrattande

Allamej
8/17/12, 9:14 PM
#2

Läsa på om Venus project. Det, för mig är den ultimata aspietillvaron

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Joanna76]
8/17/12, 10:09 PM
#3

#2 Blev nyfiken och läste lite om venus projektet och i teorin låter det bra men jag tror tyvärr att det är en utopi. I grunden handlar det om att avskaffa  pengar och makt som ju är roten till allt ont men jag undrar hur gör man med människor som har makt/penga begär? Det kommer tyvärr alltid att finnas sådana människor så tyvärr är nog projektet icke genomförbart.

Obs att jag inte orkade läsa allt som fanns om det på nätet, speciellt inte dom engelska texterna. Kanske har grundaren en lösning på ovan nämda problem?

[Varulv]
8/19/12, 8:26 PM
#4

Nedan filmen, som startade Venusprojektet. Personligen tycker jag inte att infallsvinkeln tilltalar mig. "A pice of bullshit" helt enkelt, enligt mitt sätt att se.

Allamej
8/19/12, 9:20 PM
#5

Personligen så är zeitgeistfilmerna klassade som favoriter :)

Bara för att man är paranoid så innebär det inte att dom är ute efter en…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Varulv]
8/19/12, 9:33 PM
#6

He he, Allamej… Flört

Finns olika sätt att se på dessa filmer, helt klart. Men ur den strikt filosofiska aspekten, så skulle just jag vilja döma ut dem såsom blindtarmar. De för inte mina visioner vidare.

Men sedan kan man ju se dem mera som underhållning etc. Och där kan jag hålla med dig om att de kan vara väldigt bra!

Flört

Annons:
KAGE
8/19/12, 10:32 PM
#7

En föredel vore om den enormt viktiga och onödiga hälsningsritualen kunde läggas ner. Syftar på att alltid skaka hand, nicka, kolla varandra i ögonen. Undviker man det blir det awkward och den andra personen kan bli riktigt offended. Jobbigt.

/Karoline.

[Joanna76]
8/20/12, 12:01 AM
#8

#7 eller hur?

Vissa är sådana att dom alltid förväntar sig att motparten ska hälsa först. Jag har slutat hälsa på sådana människor, varför ska jag alltid vara den som säger hej först? Skaka hand gör jag bara med folk i kostym, dom har det så djupt rotat inom sig att deras värld skulle braka ihop om jag vägrade, hehehehehe. Jag skakar inte ens hand med min psykolog. Onödigt tycker vi båda.

Sen kan man undra varför man måste säga hej till folk man möter varje dag? Oki om man hälsar på någon som man inte sett på ett tag men annars? Dessa skumma NT männsikor CoolSkrattande

[Varulv]
8/20/12, 2:44 PM
#9

Jag erinrar mig att den skola som jag en gång utbildade mig vid och - i likhet med de flesta andra - mer eller mindre bodde på under många år, var en sådan miljö, där man inte hälsade på varandra. Det hände ju regelbundet att man mötte "kompisar" i korridorerna, men man bara möttes, och passerade förbi utan några hälsningsritualer eller hedersbetygelser. Man liksom bara var, och därmed var man en i gänget, så att säga - vilket kändes väldigt fritt och skönt! Glad

Jennix
8/20/12, 11:24 PM
#10

Lustigt, jag tycker samhället borde passa AS en hel del - med tanke på hur många människor som vill vara ifred och inte ha kontakt med andra?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Upp till toppen
Annons: