Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1302 ggr
kristina130
2012-09-05 11:36

Hur märker man om man behöver Lyrca 3 ggr/dag???

Jag började medicinera med Lyrica för 1,5 månader sedan. Peppar, peppar hittills har den minskat ångesten litet, och jag har inga biverkningar. Jag tar nu 100 mg morgon + 100 mg kväll, jag ska själv öka till en dos som jag känner är lagom för mej sa läkaren. Jag kommer att behöva öka den mer, det känner jag. Jag håller ju också på att trappa ut Xanor och det har gått riktigt bra hittills.

En fråga till er som äter Lyrica. Det går ju att ta 3 gånfer/dag stod det i fass. ´Finns det någon här som gör det??? ger det bättre effekt om man tar det 3 gånnger/dag än bara morgon och kväll??? Jätteglad om någon svarar.

Annons:
Zaphix
2012-09-05 11:49
#1

Jag ska egentligen äta det tre gånger om dagen för att få en jämnare effekt, men jag skulle inte komma ihåg det. Äter den nu på morgonen och sedan nästa dos runt 16 på eftermiddagen. Äter hellre den tillsammans med den andra em-dosen är med kvällsmedicinen. Skulle ha doserat upp så det blev en till lunch och en tidigt på kvällen. Men då äter jag ingen annan medicin så det går inte.. Äter redan nu medicin fyra gånger om dagen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

kristina130
2012-09-05 14:06
#2

 Zaphix, så du menar att du tar en dos på morgonen och kvällsdosen kl 16. Du tar ingen mera dos av Lyrica på kvällen då ? Kan man ta kvällsdosen kl 16? Tycker du att det ger bättre effekt än om du hade tagit den på kvällen? En fråga till; hur dags tar du morgondosen?

Ursäkta att det blev många frågor, men är svårt när läkare säger att man ska prova sig fram till rätt dos.

Zaphix
2012-09-05 14:27
#3

Tar morgondosen när jag vaknar, allt ifrån halv sex till typ nio.

Blir jämnare om jag äter lyrican på em istället för kvällen, slipper dippen jag annars kan få då i början av kvällen.

Är ingen kvällsdos jag äter, blir ju em-dos. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

kristina130
2012-09-05 15:10
#4

 Zaphix, tack för svar, ska också prova att göra så, funkar det inte för mej kan jag ju bara ändra tillbaka och ta det morgon och kväll som innan. Tusen tack!!!!!!!Glad

Upp till toppen
Annons: