Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 914 ggr
Praefatio
9/13/12, 9:40 PM

Vi KAN!

Jag vill göra en motsatstråd till den hemska "brickplockar-tråden". Den här tråden tycker jag att vi ska fylla med våra framgångar, stora som små, som visar att vi också kan! Att våra liv också kan kantas av succé och att vi är precis lika bra som alla andra.

Jag börjar: Idag, efter 28 månaders sjukskrivning och bara två veckor på praktiken, fick jag egna nycklar till jobbet! En liten sak kan man tycka, men för mig betyder det så mycket mer än bara tillgång till butiken. För mig betyder det att det finns en plats för mig i arbetslivet, att jag är värdefull precis som jag är, att någon förstår att jag går att lita på! Det betyder att någon förstår att jag är ansvarsfull och är duktig, att någon ser mig som en viktig och givande del på arbetsplatsen. Det betyder helt enkelt att jag är lika mycket värd som alla andra! Att jag är bra! Vilken seger, vilket lyft för lilla mig som har så dålig självkänsla.

Jag känner mig helt lycklig, det pirrar i hela magen. Det handlar ju inte om nycklarna, det handlar om förtroendet jag fått och om att få känna sig viktig.

Nu vill jag höra fler härliga saker som hänt i era liv! Kom ihåg att inga segrar är för små.

Annons:
Zaphix
9/14/12, 7:02 AM
#1

Att jag efter sex års sjukskrivning klarar av att plugga igen trots att läkaren inte verkar tro att jag skulle klara annat än att vara sjukskriven.

Dessutom har jag planer på att starta eget företag efter detta år, om jag inte pluggar mer..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

OogleMoogle
9/14/12, 8:35 AM
#2

Jag trodde länge att jag aldrig skulle klara av att ha ett riktigt jobb, men nu sitter jag här på mitt kontor med en stor kopp te och ska precis börja teckna serier som ska marknadsföra mitt företags nya dataspel.

http://www.facebook.com/SanctumGame

Jag kämpar dagligen för att få energin att räcka till och att hålla fokus, men nästan varje dag klarar jag av det!

Från att vara en sönderstressad, deprimerad tonåring med självskadeproblem så lyckades jag med hjälp av terapi, medicin, anhöriga och min egen kraft komma fram till mitt mål. :)

Vi kan göra underverk om vi får rätt chanser och hjälp på vägen!

Smålänning
9/14/12, 3:43 PM
#3

Tycker om denna tråd:) glad att ni lyckas och kämpa på!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[Varulv]
9/14/12, 10:56 PM
#4

Och jag, för min del, kan säga att jag för det mesta i alla fall har lyckats hanka mig fram i den yrkesutövning, som jag med själ och hjärta en gång bestämde mig för skulle bli min livsstrategi.

Det har inte gått som på räls, och det har varit kantat av besvikelser och motgångar många gånger, men det har ändå gått, och aldrig helt kapitulerat.

Det är jag glad för! Skrattande

Upp till toppen
Annons: