Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1359 ggr
Tintin82
2012-09-15 14:21

jobb

undrar en sak..ni med bokstavsdiagnos vad jobbar ni med???sedan jag fick min diagnos för 2 år sedan har jag jobbat på Del-Ta i två år liknande samhall och innan hade jag varit arbetslös. På del-ta började jag med praktik och sedan en kommunanställning och nu är jag inom restaurangbranchen med lönebidrag fram till oktober…min diagnos är ADD/Aoch  och jag undrar en sak…ni som kanske har denna diagnos eller liknande…vågar ni söka jobb??? undrar ni säkert vad jag menar men där jag är i dag fick jag hjälp av min sius och har lönebidrag men är sugen att söka kundtjänstjobb…vet att det vara stressigt men där jag är idag är det stressigt…är det någon därute med min diagnos som jobbar inom kundtjänst eller finns det någon med en av mina diagnoser som har ett jobb utan lönebidrag??

Annons:
Zaphix
2012-09-15 16:53
#1

Jag har varit sjukskriven i sex år, dock varit på daglig verksamhet senaste två åren, men nu går jag i skolan istället. Håller på att utbilda mig till keramiker och planen just nu är att starta eget företag och hålla på med keramik sedan, men tror jag ska gå en till utbildning innan dess.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-09-15 20:46
#2

Jag har en lång karriär bakom mig i ett kreativt yrke, vilket jag också är utbildad till.

Har samtidigt stor erfarenhet av arbetslösa perioder jämte jobbsökeri.

Kan väl säga, att jag anser mig som proffs på att finslipa cv och formulera personliga brev - vilka inte sällan leder fram till intervju…

(Var till och med anställd på Arbetsförmedlingen en tid [för mer än tio år sen] som coach och ett slags utbildare för långtidsarbetslösa i att söka arbete…)

Mitt yrkesliv har, kan man säga, karaktäriserats av "höga berg och djupa dalar" OskyldigFlört.

Det där som du speciellt undrar över, arbete i kundtjänst, låter väl bra för dig utifall du känner dig motiverad till ett sådant yrke. Själv skulle jag inte på några villkors vis klara det (har asperger…)! Men har du exempelvis ADHD, så tror jag det kan gå betydligt bättre.

Vad det innebär att sitta i en kundmottagning är framför allt ett socialt engagemang. Du måste gilla att "småprata" med folk! Du bör även vilja dina medmänniskor väl, och ha en städse önskan att hjälpa dem till det, som du kan bidra med.

Kort sagt, är du en relativt "vanlig" människa, och med hjärtat på rätta stället, och är inkännande, då är kundservice jobbet för dig! Flört

Tintin82
2012-09-15 22:51
#3

jo jag är en relativt "vanlig" människa trots mina diagnoser och någon ha sagt till mig att låta mina diagnoser hindra mig i dagliga livet…älskar att vara social och att umgås med människor…prata med människor både öga mot öga och i telefon….min diagnos som jag skrev är ADD/AS

kristina130
2012-09-16 13:12
#4

Jag arbetstränar för tillfället på ett kulturcenter, man kan baka, jobab med textil. måla, skriva eller jobba med hantverk. Nu arbetstränar jag bara 3 gånger i veckan 3 timmar/gång. Innan jag stelopererade min rygg 2009 hat jag jobbat heltid och även haft eget. I år fick jag också ADHD-diagnos, så vet inte hur mycket jag klarar att jobba i framtiden, men hoppas att det ska lösa sig till det bästa.

Upp till toppen
Annons: