Annons:
Etikettnät-vänner-sökes
Läst 2806 ggr
[Jhillhzan]
2012-09-17 16:52

Intervju

Hej gott folk!

Jag läser till undersköterska i Hallsberg och vi har börjat läsa psykiatri.Där ska vi skriva en uppsats om en valfri diagnos. Och jag, som alltid tyckt att människans hjärna är intressant och har förståelse för alla människor (dem som förtjänar det iaf) vill mer än gärna skriva om Borderline.

Det är en diagnos som ligger mig varmt om hjärtat, då min syster har den. I min uppväxt fick jag inte riktigt grepp om det ordentligt. "Din syster har Borderline, det är bara så hon är", blev mammas svar när jag ville veta mer. Jag har läst på nätet och vill så gärna veta mer, komma i kontakt med personer som har Borderline, alternativt anhöriga.

Min uppsats är menat som en liten bok, där jag skriver fakta om diagnosen, behandling i alla dess slag och personers egna erfarenheter. Därav, skulle jag vilja komma i kontakt med personer som inte har något emot att ställa upp på en intervju. Du väljer själv vilka frågor du törs / vill svara på, och jag har full förståelse för det.

Jag är inte helt omöjlig, utan kan vara flexibel. Jag nämner inga namn i min uppsats (om ingen absolut vill det, man kanske vill dela med sig av sin blogg eller sitt liv.)
Uppsatsen kommer endast läsas utav mig och min lärare.

Kontakta mig på
lilljay-music@hotmail.com
(Jag kan även sitta vid MSN för dem sem vill ta en liten pratstund då och då. Alternativt så får du ett frågeformulär där jag skrivit några frågor, och som du skriver så mycket som du känner att du vill dela med dig av. Vill du inte ha följd frågor så säg gärna till i ditt mail :) 

FOTNOT:
Jag själv har fått diagnosen ADD (för ett år sen) och har inga problem att prata om min problematik, om du mot förmodan skulle känna att det bara är du som pratar.

Annons:
JohannaEkroth
2012-09-17 17:45
#1

Hejsan!

Några med Borderline (Emotionell Instabil Personlighetsstörning) kan det finnas härinne. Men oftast då även med Bokstavsdiagnoser (ADHD, ADD, AS etc).

Vill du ha renodlade kan du kika inne på Ångestsjukdomar iFokus där det diskuteras mer om psykiska sjukdomar/besvär. http://angestsjukdomar.ifokus.se/

Lycka till i dina studier! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Jhillhzan]
2012-09-17 18:19
#2

#1 Tack ska du ha, ska kika in där. Har även vart inne på psykologi :)

JohannaEkroth
2012-09-17 18:50
#3

#2 Oj, blir du runtskickad! Foten i munnenFlört

Tänkte så dina odds ökas! Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

PiganX
2012-09-19 04:51
#4

#3 Haha, det var jag som "skickade" in TS hit Flört Tänkte att det kanske fanns nån här som hade Borderline.

JohannaEkroth
2012-09-19 09:52
#5

#4 Det är nog fler på Ångestsjukdomar där det är många med enbart psykiska diagnoser och inte neuropsykiska som här.

Man ska försöka skilja lite på de sorterna diagnoser för oftast föds man inte med dem och man kan bli av med dem.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

PiganX
2012-09-19 11:38
#6

My mistake.. Sorry!

Annons:
JohannaEkroth
2012-09-19 12:46
#7

Ingen fara, gumman! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Jhillhzan]
2012-09-19 16:53
#8

Jag har varit lite överallt och publicerat, tack ska ni ha allihopa som har hjälpt till :)

AnneN
2012-09-19 21:17
#9

har en kompis med Borderline, ska be henne kika på denna tråd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Jhillhzan]
2012-10-06 20:14
#10

Jag vill tacka alla som ställt upp på det här!

Jag skickar en styrkekramar till allihopa! Ni är värdefulla! <3

Upp till toppen
Annons: